Desetletje v franšizi

Suzana Daković, drugače rojena Sarajevčanka, danes pa stanujoča v Banja Luki, je za nakit "Dve šmizle" vedela veliko prej preden je postala prejemnik njihove franšize. ""Dve šmizle" so se veliko oglaševali v televizijskih oddajah, sponzorirali so namreč različne serije. Srečevala sem se z njihovimi reklamami v časopisih, mnogi pa so kupovali njihov nakit v Beogradu, zato je bila blagovna znamka v Banja Luki že precej znana. Začela sem razmišljati o tem, da bi bilo lepo začeti z lastnim poslom in odpreti trgovino z njihovim nakitom" - govori Dakovićeva.
Tudi pomislila ni, da bi se spustila v zasebni posel, ne zato, ker bi ji bile podjetniške vode neznane, temveč zato, ker se po njenem mnenju ljudje lažje odločajo za priznane blagovne znamke. "Spomnim se, da sem na prvem sestanku z Milico Gavrilović, lastnico koncepta, rekla, da bi v teoriji lahko nabavila nek nakit iz tujine ter ga prodajala pod lastnim izmišljenim imenom, a to zagotovo ne bi doseglo enakega uspeha. Poleg tega, da gre za resnično poseben, unikaten, ročno izdelan nakit, me je za "Dve šmizle" prepričala prav prepoznavnost blagovne znamke. Je razlika, če na trgovini obutve gledate napis Paciotti ali neko ime, ki ga nihče ne pozna" - pojasnjuje Suzana.
Vitrine in ostalo opremo za 16m2 veliko trgovino, je po navodilih in načrtih "Dve šmizle" nabavila na lokalnem trgu. Po zaključenem izobraževanju se je leta 2007, ko je bila v strogem centru Banja Luke odprta trgovina, poslovanje začelo odlično. Zanimivo je dejstvo, da je bila to ob enem tudi prva franšiza blagovne znamke "Dve šmizle".
Kot pravi Suzana Daković, je eden od razlogov dolgega sodelovanja s "Dve šmizle" prav odlična komunikacija z dajalcem franšize, predvsem z lastnico Milico Gavrilović. "Ona mi je na začetku poslovanja zelo pomagala in je tudi drugače oseba, ki vedno pride nasproti in ima razumevanje tako ko nam gre dobro, kot tudi ko nam gre malo slabše. Tudi, ko imam posebne zahteve strank, kot je barva in oblika nakita, mi prisluhnejo in izdelajo takšen kos. Tukaj pride do izraza prednost »Dve šmizle«, ki pa je lastna proizvodnja in zato lahko v določenem obsegu ustrežejo željam potrošnikov. Če izkušnje ne bi bile tako dobre, zagotovo nebi tako dolgo sodelovali" poudarja Dakovićeva.
Prihodnje leto bo proslavljala deset let poslovanja, kot pravi, pa so bila zadnja tri leta glede na splošne ekonomske razmere najtežja.
"Časi niso ravno rožnati, veliko ljudi je brez denarja in vsi podjetniki se borijo. Dajatve so zelo visoke, kakšnih posebnih subvencij pa za podjetnike ni. Od države nisem nikoli dobila ali zahtevala denarja. V takšnih okoliščinah so mnogi začeli tudi sami izdelovati nakit – seveda kakovost ni enaka, je pa ponudba definitivno veliko večja. Danes ni nič kot tistega leta 2007 in v zadnjih treh letih veliko težje poslujemo, ne samo v tem poslu, temveč v kateremkoli segmentu. Kljub vsemu moja trgovina še naprej posluje pozitivno, čeprav plačujem najemnino in zaposlujem dve delavki" pravi Suzana Daković.
Preberite članke

Franšizni sistem L’Arome se je v preteklem letu razširil na nekaj tržišč. Interesentom ponujajo več franšiznih formatov ter dobre pogoje za sodelovanje.
Čeprav majhen a neizogiben znak pozornosti, so voščilnice pravzaprav velik posel. To potrjuje tudi švedsko podjetje Card Group s prodajno mrežo v kar 45 državah. Franšizo zdaj želijo razviti tudi v Sloveniji.
Pri izbiri partnerjev iščemo predvsem resnost in predanost poslu, pravi Milica Gavrilović, lastnica franšiznega koncepta Dve šmizle
Pod blagovno znamko Dve šmizle (Dve važički) že desetletje izdelujejo in prodajajo nakit, ki ni začaral samo žensk v Srbiji, ampak tudi širše v regiji. Mreža franšiznih poslovalnic potrjuje to trditev.
L`ARÔME vam predstavlja novo in inovativno franšizo – koncept prodaje več kot 230 parfumov (Eau de Parfume), dišav, izdelkov za nego po britju (after shave) ter toaletnih voda, izdelanih v Franciji po ugodnih cenah.
Najbolj brano

Dairy Queen, ameriška veriga s hitro prehrano, znana predvsem po sladkem meniju, je zaprla vse svoje prodajne enote na Poljskem. Ali to vpliva na nadaljnjo širitev mreže v Evropi?
Franšizing je izraz, ki pomeni obliko sodelovanja med partnerji, na podlagi določenih vrst licenčnih pogodb, ki postaja vse bolj priljubljeni način v različnih zvrsteh podjetništva. K franšizingu je možno uvrstiti tudi vrsto oblik podjetništva, ki temeljijo na distribucijskih ali agencijskih pogodbah.
Ali obstaja jasna meja med distribucijo in franšizo? Če obstaja, po čem se razlikujeta?
Pressto, španska veriga za kemično čiščenje in druga specializirana čiščenja, z več kot 500 franšiznimi poslovalnicami, je eden od največjih franšiznih sistemov na svetu. Prejemnike master franšize zdaj iščejo tudi v tej regiji.
Računovodsko podjetje Unija je odprla prvo franšizno enoto. Cilj je širjenje in razvoj franšizne mreže v vseh državah v regiji.