Blagoje Spasojević, prejemnik franšize Sushi by A's v Sloveniji
Ponedeljek
25.01.2021
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
 

Leto 2020 bo za dolgo ostalo v spominu kot leto, v katerem se je svet “ustavil”. Soočiti se je bilo treba z globalno epidemijo, karanteno in omejevalnimi poslovnimi ukrepi, večina podjetij je bila prisiljena se hitro prilagoditi okoliščinam, ki so jih zahtevale nove razmere. Kljub splošnemu upadu in upočasnjevanju pa je nekaterim franšiznim sistemom tudi v tem težkem obdobju uspelo ohraniti razvoj in razširiti svoje mreže. Med njimi je Sushi by A’s koncept, ki temelji na pripravi in prodaji sušija  “to go” v velikih trgovskih verigah.

V Grupo Ohana, družba zadolžena za razvoj franšizne mreže Sushi by A's na trgih Hrvaške in Slovenije, pravijo, da so v letu 2020 nadaljevali z odpiranjem prodajnih enot na novih lokacijah, na obeh omenjenih trgih. Eden od najboljših primerov, ki dokazuje, da se lahko posel razvija tudi med krizo, je zagotovo njihov novi franšizni partner Blagoje Spasojević, ki je postal franšizij za tri lokacije in prevzel upravljanje enot Sushi by A’s v Mariboru, Kranju in Novi Gorici.

Pogled z drugega zornega kota

Kot za naš portal pravi Blagoje Spasojević, je bila njegova pot do priprave in prodaje sušija do neke mere pogojena z novo situacijo, pa tudi s prejšnjimi poslovnimi izkušnjami. – Veliko let sem delal v gostinstvu, večinoma kot natakar ali sommelier. Preden sem se odločil, da se pridružim tem sistemu, sem nekaj mesecev bil na bolniški in odsoten v službi zaradi koronavirusa. To mi je dalo dovolj časa, da sem pogledal vse z drugega zornega kota – razlaga Spasojević, kaj ga je pripeljalo do nove podjetniške zgodbe.

– Po naravi sem človek, ki nenehno išče nove poslovne priložnosti, zate sem redno spremljal spletne strani, ki oglašujejo koncepte franšize – pravi in doda, da je tako izvedel za Sushi by A’s. – Preučil sem pogoje sodelovanja in že po nekaj dneh sem prvič stopil v stik s predstavniki podjetja – pojasnjuje, kako je prišlo do sodelovanja s podjetjem Ohano, dajalcem franšize Sushi by A’s na področju Hrvaške in Slovenije.

Ko razmišlja o tem, kaj je bilo ključnega pomena pri odločitvi za prevzem franžize, Spasojević pravi, da ga je najbolj pritegnila preprostost začetka posla. – Poleg dobre volje in pripravljenosti za delo in učenja, ne potrebujete nobenih drugih pogojev za začetek dela.

Grupo Ohana namreč pred odprtjem prodajnega mesta prevzame največji in najbolj zapleten del poslovanja. Podjetje najprej sklene pogodbo o sodelovanju s trgovskimi verigami, tako da prejemnik franžize dobi že pripravljeno enoto – s hladilnimi vitrinami, delovnimi ploščami, prostorom za shranjevanje. Poleg tega je podjetje Ohana zadolženo za redno oskrbo z vsemi potrebnimi sestavinami za suši.

Nato sledi najpomembnejši del franšiznega sodelovanja – prenos tehničnega znanja ali know-how in usposabljanja za pripravo sušija. Temu postopku dajalec franšize nameni veliko pozornosti. – Glede na to, da se nisem nikoli ukvarjal s proizvodnjo hrane je bilo ogromno prostora za učenje. Zato lahko rečem, da je bila zelo velika podpora dajalca franšize – poudarja Spasojević.

Model, odporen na krize

Prvo prodajno mesto Sushi by A’s, je Spasojević prevzel julija 2020 v Mariboru, kasneje pa je pričel še z enotami v Kranju in Novi Gorici. V Mariboru deluje v okviru Intersparja, v Kranju pa se Sushi by A’s nahaja v nedavno prenovljenem Mercatorjevem centru. – Vodstvo in zaposleni obeh podjetij so zelo prijazni in nudijo svojo podporo pri doseganju skupnih ciljev – je še dejal Spasojević.

Po običajni praksi franšiznega sistema Sushi by A's je Spasojević že od vsega začetka neposredno vključen v pripravo sušija. – Kasneje, z odprtjem novih lokacij, je moja naloga bila, da na najboljši način svoje dosedanje znanje in izkušnje prenesem na zaposlene – razlaga kaj vse spada pod njegove obveznosti kot prejemnika franšize in kuharja sušija.

Čeprav zagon podjetja v letu koronavirusa v neki meri izgleda kot tvegano dejanje je pa vsekakor tudi zelo pogumna poteza. Spasojević pravi, da to ni bistveno vplivalo na navade potrošnikov ali priljubljenost sušija. –Vsekakor epidemija ni idealen čas za začetek kakršnega koli posla, vendar verjamem, da če se manj osredotočamo na težave, ki jih povzroča epidemija, bodo le-te manj vplivale na nas – pravi Spasojević in še enkrat poudarja, da je bilo zanj ključno to, ker začetek franšize ni zahteval veliko naložb. – In kar je najpomembneje – dodaja – da je v praksi že dokazano, da gre za poslovni model, ki je odporen na krizo povzročeno zaradi epidemije.

Zaveda se izzivov, ki jih letošnje leto neizogibno prinaša, vendar verjame, da je vedno prostora za optimizem. – Naš glavni cilj je še naprej pripravljati najboljši in okusen suši za naše stranke. Če se bo ponudila priložnost, bomo svoje poslovanje poskušali razširiti z odprtjem novih enot – pravi Blagoje Spasojević.


Sushy by A's v Kranju

Zanimivosti na forumu