Naš cilj je razširiti franšizo v Srbiji, zatem pa tudi v regiji in širše. Franšiza je odlična za tiste, ki mogoče že imajo svoj prostor, še boljše pa je, če bi se odločili delati sami in razvijati to zgodbo v obliki družinskega posla.
Marina Erhartić
Ponedeljek
11.07.2016
Pod blagovno znamko Brosh se v dveh trgovinah v Novem Sadu prodaja nakit in modni dodatki. Pred kratkim so začeli ponujati tudi franšizo.
 

Na dveh lokacijah v centru Novega Sada sta se umestili dve trgovini pod enakim imenom Brosh. V okvirjih za slike, ki se razprostirajo od tal do stropa, je pozorno razstavljen moderno oblikovan nakit. V vsakem okvirju dominira določena barva – rumena, zelena, modra, rdeča. Osrednji del zaseda stilizirana miza, na kateri se nahajajo torbe, dežniki, iz predalov pa gledajo rute, denarnice, rokavice… Čeprav bi lahko rekli,da so trgovine kot "franšize iz Francije", govorimo o domači blagovni znamki. Vrata prve trgovine so se odprla sredi leta 2014, po samo enem letu pa so odprli še eno. Ideja za ustanovitev te blagovne znamke in edinstvenega vzdušja s "francoskim pridihom", v katerem se prodajajo ogrlice, zapestnice, uhani in drugi modni dodatki, je nastala veliko prej – že leta 2012.

Marina Erhartič, lastnica Brosha, je sama izdelala logotip in ime, ob tem pa je pazila, da bo le to sprejemljivo tako za lokalno kot tudi za tuja tržišča. Namreč že od trenutka, ko je ideja nastala, je vedela, da s to blagovno znamko in poslovnim konceptom želi "oditi v svet". "Že pred ustanovitvijo Brosh-a sem bila zastopnica neke blagovne znamke za srbsko tržišče, zatem pa sem imela tudi svoj butik. V trgovini sem preživela deset let in to je posel, ki ga rada opravljam. Ko pa so prispele velike tuje blagovne znamke, sem vedela, da za majhne trgovine z oblačili ni prihodnosti in si moram izmisliti nekaj novega" - Marina Erhartič pojasnjuje zakaj je začela razmišljati o novem konceptu.

"V tistem času sem spoznala oblikovalko nakita iz Italije, ki je že delala za priznane blagovne znamke. Tako se je rodila ideja o trgovini z nakitom in modnimi dodatki. Pri tem sem si želela, da za nas oblikujejo ljudje, ki delajo za svetovno priznane blagovne znamke, proizvodnjo pa bi vzpostavili na Kitajskem, v tovarnah, ki proizvajajo po naročilih svetovnih blagovnih znamk. Prav ta oblikovalka in njen kolega iz Stockholma sta me povezala s proizvajalci, sama pa sta začela oblikovati za Brosh. "Pustolovščina" se je lahko začela" - o začetkih Brosha pripoveduje Marina Erhartič.

Da bi bilo vse na nivoju, je najela tudi arhitekte, s katerimi je do podrobnosti oblikovala videz trgovine. Želela je, da je vse po najvišjih standardih ter da se za vsak kos nakita ali modnega dodatka ve, kje in na kakšen način bo razstavljen. "Že od samega začetka sem želela izdelati koncept, ki bi ga lahko ponudila skozi franšizo. Franšizing mi ni bil neznan, kot model poslovanja – veliko let sem živela v ZDA in tudi tema moje diplome se je nanašala na franšizing", pojasnjuje.

Po dveh letih poslovanja je prišel čas, da franšizni koncept, ki so ga ustvarili, ponudijo na trgu. Ponujajo več formatov – franšizna trgovina ter franšizni kotiček (shop-in-shop), obstaja pa tudi možnost stojnice v nakupovalnem središču. Kot pravi Marina Erhartič, je prednost njene franšize v tem, da ne obstajajo franšizna nadomestila, tveganje pri investiciji pa je izjemno nizko – v primeru neuspeha, prejemniku franšize ponudijo odkup elementov notranjosti, ki so izdelani po Brosh standardih.

"Naš cilj je razširiti franšizo v Srbiji, zatem pa tudi v regiji in širše. Franšiza je odlična za tiste, ki mogoče že imajo svoj prostor, še boljše pa je, če bi se odločili delati sami in razvijati to zgodbo v obliki družinskega posla. V vsakem primeru je pomembno, da je enota na prometni lokaciji" poudarja Marina Erhartič.

Ko je govora o srbskem in tudi trgih v regiji, je v tem segmentu trga praktično nemogoče dobiti posamično franšizo priznanih blagovnih znamk, kot je Parfois, Accessories, zato je ta blagovna znamka svojevrstna alternativa za tiste, ki se želijo ukvarjati s tem poslom. Kot pravi Marija Erhartič, je prednost te blagovne znamke tudi to, da so cene oblikovane na način, da vsak lahko najde izdelek po "meri svoje denarnice", ob tem da so cenejši od večine tujih blagovnih znamk, ki poslujejo na srbskem tržišču. Povsem pričakovano so ciljna skupina ženske – dekleta, mame, poslovne ženske, babice,… - skratka vse generacije žensk od 15 do 65 let. Je pa Brosh tudi prostor, kjer moški vse pogosteje kupujejo darila, zato tudi ta skupina potrošnikov narašča. Sortiment je stalni in sezonski, ponudba pa se izmenjuje glede na to ali je pomlad-poletje ali jesen-zima.

"Sortiment bi prilagajali tudi lokalnim trgom, odvisno od ocene, kaj bi se v nekem kraju največ prodajalo. Prejemniki franšize bi imeli zagotovljeno distribucijo in zanesljivo oskrbo z blagom, obstaja pa tudi možnost zamenjave blaga, katerega ne bi uspeli prodati. Trudili smo se oblikovati koncept, kjer imajo prejemniki franšize minimalno tveganje", pojasnjuje ona.

Seveda pa zagon takega posla ni ne lahek in ne poceni, priča ta podjetnica. Eden razlogov je tudi to, da proizvajalci zahtevajo naročila velike količine robe naenkrat, kar zahteva visoke investicije. Ob tem so nujni tudi obiski proizvajalcev na Kitajskem vsaj dvakrat letno, kar spet zahteva določene stroške in čas. Poleg tega je za dobro poslovanje potrebno poznavanje trendov, da bi pravilno izbrali blago, angažirali oblikovalce, oblikovali marketing. "Tudi v marketing smo vložili ogromno, angažirali smo tudi profesionalne manekene, fotografe, zelo smo aktivni na socialnih omrežjih. Vse to pa naši prejemniki franšize dobijo kot del "paketa", zaradi česar so tudi v tem aspektu poslovanja lahko pomirjeni in ne rabijo razmišljati o dodatnih stroških" - pravi Marina Erhartič.


Zanimivosti na forumu