Hitra a zdrava prehrana
Franšizni sistem Hot' Horse je edina slovenska veriga s hitro prehrano, ki je specifična po tem, da je njena osnovna sestavina konjsko meso. Poslovati so začeli pred dvema desetletjema, trenutno pa si lastijo tri poslovne enote. Lahko bi rekli, da so ves ta čas slovenske potrošnike ozaveščali o prednostih prehrane iz konjskega mesa, ki velja za enega najbolj zdravih – zaradi česar je med drugim postalo tudi glavna prehrana športnikov. Hot' Horse se je odločil, da svoje izkušnje in znanje deli tudi z drugimi. Kako zdravo in priljubljeno je konjsko meso v prehrani v državah regije, kot tudi kje bi želeli ponuditi franšize, nam odgovarja Matej Pogačnik, vodja franšiznega poslovanja v podjetju Hot' Horse.
Kolikšen delež slovenske prehrane predstavlja konjsko meso in kakšne so vaše ocene za države v regiji, ko govorimo o porabi?
V Sloveniji je konjsko meso že dolgo na trgu in na začetku prodaja ni ravno blestela. Prvi resen proizvajalec konjskega mesa v Sloveniji je bil Matej Krušič, ki je začel poslovati že leta 1977. Danes pa v Sloveniji obstajata samo dva specializirana predelovalca konjskega mesa. Tudi v Srbiji in na Hrvaškem je ta vrsta mesa v določeni meri prisotna.
Prej so konjsko meso uporabljali starejši potrošniki, mnogim pa niti ni bilo dostopno. A odkar je začel poslovati Hot' Horse, so burgerji iz konjskega mesa med širšo populacijo postali priljubljeni, še posebno pri mladih. Naš način dela, delovni čas – 21 ur dnevno, sedem dni v tednu, 364 dni v letu – sveži obroki in specifičen okus so pritegnili veliko ljudi – tudi skeptikov. Danes prehranjevanje s konjskim mesom ni več tabu tema. Takšen rezultat je zahteval veliko časa, marketinga in pravilno vloženega denarja. Najtežje je spremeniti kulturo in običaje nekega naroda, pod to spada tudi hrana. Po drugi strani, , ko govorimo o hrani, nekateri narodi radi sprejemajo novosti, nekateri, kot na primer Angleži, pa so zelo konservativni. Verjamemo, da je naša regija dovolj odprta in da ni večjih ovir za popularizacijo prehranjevanja s tem mesom.
Na trgu ni dovolj konjskega mesa, saj je reja zelo draga, zapletena in ni organizirana enako kot pri ostali živini. Tudi obdelava konjskega mesa je poseben izziv, zato ga mnogi samo režejo, za predelavo pa so potrebni posebni pogoji. Pri konjskem mesu je tudi veliko več odpada, razlika med količino žive mase in uporabnim mesom je veliko večja kot pri govedu, živini, prašičih. Vsi ti pogoji vplivajo na to, da konjsko meso ni široko zastopano, poleg tega pa je tudi končna cena višja.
Kako zdrava je prehrana iz konjskega mesa? Ali so tudi vaši proizvodi zdravi, čeprav govorimo o verigi s hitro prehrano?
Hot' Horse se trudi opozoriti na prednosti hrane iz konjskega mesa in zagovarja raznolikost v prehrani. Res je, da naše stranke dobijo hitro prehrano a nikakor na račun kakovosti. Vedno se trudimo spremljati sodobne trende priprave hrane in se s tem prilagajamo zdravi prehrani. Danes se iz prehrane vedno bolj izločajo ogljikovi hidrati, sladkor, gluten, osnova naših proizvodov pa sta meso in zelenjava oziroma beljakovine in vlaknine.
Konjsko meso se je v človeški prehrani uporabljalo že od prazgodovine. Določeni podatki kažejo, da je bila prva mesnica s konjskim mesom odprta ob koncu 19. stoletja v Franciji. Strokovnjaki trdijo, da v primerjavi z ostalim mesom konjsko meso vsebuje kakovostnejše beljakovine saj 100g mesa vsebuje kar 20g beljakovin. Poleg tega vsebuje manj maščob in s tem je prehranjevanje tako rekoč preventiva pred boleznimi srca in ožilja. Hkrati je konjsko meso pomemben vir vitaminov in mineralov ter je znano po visoki vsebnosti železa in vitamina B12, pa tudi B3 in B6, ki sta pomembna za presnovo. Danes so največje proizvajalke konjskega mesa Kitajska, Kazahstan, Mehika in Rusija.
Razmišljate tud o širitvi s pomočjo franšize. Kje bi želeli najti prejemnike franšize, bo franšiza dostopna samo v Sloveniji ali tudi v drugih državah regije?
Prve franšize si želimo odpreti v Sloveniji, predvsem zaradi logistike in pravno formalnih zahtev. To bi bilo najbolj enostavno tudi zaradi podpore. Je pa naš sistem dobro dodelan, zato bi franšizo takoj ponudili tudi v ostalih državah regije.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Računovodsko podjetje Unija je odprla prvo franšizno enoto. Cilj je širjenje in razvoj franšizne mreže v vseh državah v regiji.
Gruppo Dam je italijansko podjetje, specializirano za proizvodnjo in distribucijo zobozdravstvene opreme. Išče franšizne partnerje na Hrvaškem in v Sloveniji za razvoj distribucijske mreže za izdelke podjetja Fresissima®. Katere pogoje bi morali izpolnjevati bodoči partnerji?
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.