Podjetniki, ki bi želeli postaviti Easy Wine ali Easy Beer franšizo izven Latvije, bodo potrebovali okoli 150.000 evrov. Polovica tega zneska gre za poslovno programsko opremo in vso potrebno opremo za bar in kuhinjo, dajalec franšize pa pravi, da partnerjem ponujajo tudi ugodnejšo varianto – najem opreme.
Četrtek
21.12.2017
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
 

Ko se je Easy Wine pred nekaj leti pojavil v Rigi, glavnem mestu Latvije, je ta bar/restavracija postal tako priljubljen, da so tvorci koncepta hitro oblikovali in odprli bar za ljubitelje piva – Easy Beer. Ta dva koncepta, po besedah direktorja skupine Peterisa Ozolsa, napovedujeta novo generacijo gostinskih formatov.

"Easy Wine in Easy Beer sta inovativna, popolnoma funkcionalna koncepta, predvsem zaradi pametnih rešitev, ki so izboljšala celotno uporabniško izkušnjo" - pravi Ozols. Priljubljenost jih je pripeljala do razvoja franšize in koncept so ponudili podjetnim posameznikom, ki želijo uspeti v tej branži po celi Evropi. "Zelo se razlikujemo od drugih, ena stvar pa je zagotovljena – naši franšizni partnerji si lahko obetajo dobre prihodke in stabilno rast, istočasno pa bodo lastniki posla,ki se vodi z lahkoto" - poudarja Ozols.

Zadovoljni gosti in lastnik posla

Po čem so inovativni? Gost ob vstopu v enega od Easy barov najprej dobi magnetno kartico z virtualnim denarjem, s pomočjo katere lahko sam natoči pijače s posebno urejenega zidu s pijačami. Poleg tega, da mu ni potrebno čakati na postrežbo natakarja, lahko gost – kar je najbolj pomembno – sam izbere količino pijače, ki si jo bo natočil, pri tem pa uporablja avtomatiziran sistem za točenje in doziranje. Kot pravi Ozols, je to samo ena od prednosti. "V klasični barih ali restavracijah je najmanjša količina piva, ki jo lahko naročite 300ml – gost je ta znesek dolžan plačati, ne glede na to ali popije ali ne. V Easy Beer pa lahko piva natoči kolikor želi, lahko pa natoči tudi samo 30ml saj se mogoče hoče najprej prepričati ali je izbral pivo, ki mu bo ustrezalo" - pojasnjuje Ozols. "Ceno določa naročena količina, gost pa plača na koncu večera. V praksi se je izkazalo, da ta način plačevanja opazno spodbuja porabo. Povečanje porabe pa povečuje tudi zaslužek" - govori Ozols o vseh prednostih tega poslovnega koncepta.


Foto: Easy Beer&Wine

Prava atrakcija v Easy barih je prav samopostrežni zid s pijačami, kar zelo vpliva na estetiko celotnega prostora. V restavraciji Easy Wine se steklenice vina nahajajo v atraktivno oblikovanih hladilnikih, kjer se vzdržuje optimalna temperatura vina. Pivski sodi v Easy Beer so skriti za zidom, zato gostje ob vstopu v bar, najprej opazijo zid s številnimi točilnimi pipami in zasloni, na katerih so imena pijač. Obe oblikovalski rešitvi se lepo vklopita v ambient, ki izžareva toploto in eleganco.

Easy Wine ponuja 60 različnih sort vina. "To je odlična priložnost za goste, ki želijo poskusiti kozarec dobrega in dragega vina, ki ga drugače ne bi kupili, saj lahko steklenica le tega v trgovini stane 20 do 30 evrov. Iz poslovnega stališča, je težko zgraditi posel s prodajo izključno dragega vina saj večina ljudi pije vina iz srednjega cenovnega razreda. Mi smo ustvarili optimalno ponudbo. Do zdaj se nam ni zgodilo, da je steklenica vina odprta dlje od sedem dni, čeprav zaradi posebne opreme in tehnologije lahko zdrži tudi do dva tedna, brez izgube okusa in kakovosti. Statistika kaže, da ljudje, ki jim omogočimo možnost izbire, želijo poskusiti drugačno vino" - pravi Ozols.


Foto: Easy Beer&Wine

Ponudba piva v Easy Beeru je veliko večja – gost lahko izbira med 200 različnimi vrstami. To pa ni vse! Po besedah Ozolsa, trenutno testirajo sistem za samopostrežno točenje viskija in koktejlov. "V zvezi z viskiji lahko rečem, da potrošniki niso tako zainteresirani za priznane znamke. Pravzaprav raje poskusijo nekaj, kar še ne poznajo. Princip je enak – vzamejo kozarec z ledom, odčitajo kartico, izberejo viski in natočijo želeno količino. V novi restavraciji v Rigi, ki bo kmalu oprta, bodo lahko na isti način uporabljali tudi napravo za koktejle – s 15 alkoholnimi in brezalkoholnimi pijačami. Koktejl bo pripravljen v le nekaj sekundah s samo enim pritiskom na gumb" - vse možnosti napoveduje Ozols.

Osebje v restavraciji bo za vsako pijačo priporočilo tudi ustrezen obrok. Kompatibilnost hrane in pijače se konstantno testira, veščine vodje kuhinje pa so nagrajene z Michelinovimi zvezdicami. Za vse tiste, ki razmišljajo o nakupu Easy Wine ali Easy Beer franšize, je prenos znanja ter usposabljanje iz tega področja del franšiznega paketa.

Ozols poudarja, da proces avtomatizacije ne gre na roko samo potrošnikom, ampak tudi lastnikom posla – v tem primeru, bodočim prejemnikom franšize. Poleg tega, da je neprimerno hitrejša, samopostrežba zmanjša tudi potrebo po večjem številu zaposlenih, ob tem pa je enako pomembno, da natančno beleži vsak mililiter natočene pijače. Na ta način spremljamo in količino zalog in plačila porabljenega.


Foto: Easy Beer&Wine

Podjetniki, ki bi želeli postaviti Easy Wine ali Easy Beer franšizo izven Latvije, bodo potrebovali okoli 150.000 evrov. Polovica tega zneska gre za poslovno programsko opremo in vso potrebno opremo za bar in kuhinjo, dajalec franšize pa pravi, da partnerjem ponujajo tudi ugodnejšo varianto – najem opreme.

"Koncepta Easy Wine in Easy Beer zelo lahko dosežeta uspeh kjerkoli v Evropi. Gre za edinstvene, tehnološko napredne, učinkovite koncepte, ki jih vodi zelo izkušena ekipa. Franšizni partnerji dobijo podroben, izjemno dodelan finančni model ter močno podporo pri vseh aspektih poslovanja" - potrjuje Juris Roganovs, franšizni svetovalec, ki je delal na razvoju franšiznega paketa ter pripravah za mednarodni razvoj.