Mini Panijeva mini mreža
Vladimir Todorović
Preden je postal prejemnik franšize srbskega podjetja Mini Pani, se je Vladimir Todorević iz Kragujevca ukvarjal z raznimi zasebnimi posli, predvsem na področju nege telesa. Ko je od prijateljev iz Beograda slišal o pozitivnih izkušnjah s franšiznim sistemom Mini Pani, je začel razmišljati o otvoritvi mini pekarne pod to blagovno znamko v Kragujevcu. "Tisto leto 2007 je bilo odlično za poslovanje. Prijatelj je bil lastnik Mini Pani v Beogradu in Požarevcu. Zelo resno je jemal sodelovanje z dajalcem franšize, dobro je posloval, njegovi lokali pa so bili zelo lepi. Od njega sem zelo veliko izvedel o tem, kaj pomeni poslovati v franšizi, zato tukaj ni bilo nobenih presenečenj. V vsem tem sem videl potencial in se odločil, da poskusim. Zgodba je bila dobra, posel pa ni zahteval previsokega vložka" - pravi Todorović.
Po tem, ko so menedžerji iz Mini Panija preverili lokacijo ter se pogovorili s Todorovićem, so podpisali pogodbo in prva mini pekarna je bila odprta v Kragujevcu. "Tistega leta je bilo poslovanje odlično. Po sedmih mesecih sem odprl že drugi lokal. Odločil sem se, da odpiram lokale v osrednjem delu mesta, na dobrih lokacijah in poleg nekaterih večjih ustanov – šole, sodišča, občine, novi lokal pa bo v območju za pešce. V marketingu obstajajo tri pravila: lokacija, lokacija in še enkrat lokacija" - pravi.
Vsi njegovi lokali so veliki do 20 kvadratnih metrov saj, kot pravi, ni potrebe po večjih, ker je osnovni princip te franšize stop&go – peciva se kupujejo in odnesejo. Zanimivo je, da najemnina za poslovne prostore v Kragujevcu med krizo ni padala, čeprav so se gospodarske razmere znatno poslabšale v primerjavi s časi, ko je zagnal ta posel. "Vseeno nobena najemnina ni predraga, če imate dovolj dela" - pravi.
Pravi tudi, da sam nikoli ni pomislil niti na vstop v podobne posle, niti na to da bi odprl lastno pekarno. Franšiza je bila zanj privlačna opcija, tako zaradi moči blagovne znamke, kot zaradi podpore, ki je bila vključena. "Drugače je, ko za vami stoji močna blagovna znamka z močnim marketingom, ki se izvaja na območju celotne države. Seveda je bila moja naloga, da v sodelovanju z matičnim podjetjem izvajam mikro marketing. Tudi danes posvečamo veliko pozornosti segmentu lokalnega marketinga – tiskamo in delimo letake, zgibanke saj ta posel jemljem zelo resno. Kot v vsakem drugem poslu, se je tudi temu potrebno posvetiti. Kot prejemnik torej dobite prepoznavno blagovno znamko, dodelan marketing ter proizvode čigar kakovost ne niha. Na vas je, da upoštevate pravila, pečete peciva po danih navodilih, skrbite, da je lokal lep, urejen in da so zaposleni delovni in prijazni" - pravi Todorović.
Zato ne preseneča, da je leta 2009 odprl že tretji Mini Pani v Kragujevcu. Po treh letih je odprl še četrti, čez dvajset dni pa naj bi začel poslovati tudi peti Mini Pani v njegovi lasti. V petih objektih je zaposleno 14 delavcev.
"Neprestano investiramo, čeprav so bila zadnja leta težka za poslovanje na vseh področjih. Kljub temu vsi naši objekti beležijo pozitivne poslovne rezultate" - pravi Todorović.
Ni nekega pravila, kdo so potrošniki, ki imajo radi Mini Pani peciva, jih pa po njegovih besedah otroci obožujejo. Najbolj se prodajajo peciva s skuto, šunko in okusom pice, od sladkih pa gredo najbolj v promet višnjeva, marelična ter peciva s čokoladnim namazom.
Kot pravi, pri poslovanju zelo veliko pomeni podpora dajalca franšize. "Neprestano nas obiskujejo njihovi terenski menedžerji, ki so zelo pomemben člen v celotni poslovni verigi. Poleg običajnega ogleda lokacije, kjer naj bi se odprla pekarna, skrbijo tudi za upoštevanje vseh standardov. Oni so tudi svetovalci, v sodelovanju z njimi se organizirajo promocije, dogovarjajo marketinške akcije. Vsekakor jim morajo vsi prejemniki prisluhniti saj je to tudi smisel franšizinga. Pravila je potrebno spoštovati" - poudarja Todorović.
S komunikacijo z dajalci franšize je zadovoljen. Ni ga strah predstaviti tudi svoje predloge ter pokazati na stvari, ki bi se jih dalo izboljšati saj meni, da samo tako lahko dosežejo uspeh. "Seveda vedno obstaja prostor za napredovanje tako z ene, kot tudi z druge strani" - pravi.
O načrtih za prihodnost ne želi veliko govoriti saj je zadovoljen že s tem, kar je do zdaj dosegel. "Za nami stoji resno in dobro podjetje, pa tudi jaz se posvečam poslu in se trudim, da vse delam kot je potrebno. Kmalu odpiramo nov lokal, kaj bo v prihodnje pa bomo še videli" - pravi Todorović.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Franšizing je izraz, ki pomeni obliko sodelovanja med partnerji, na podlagi določenih vrst licenčnih pogodb, ki postaja vse bolj priljubljeni način v različnih zvrsteh podjetništva. K franšizingu je možno uvrstiti tudi vrsto oblik podjetništva, ki temeljijo na distribucijskih ali agencijskih pogodbah.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
S širitvijo Pekovih poslovalnic preko manjših poslovalnic, ki bodo v lasti in upravljanju malih podjetnikov, bomo kmalu dobili v vsakem manjšem kraju trgovino s čevlji, tako kot je to bilo nekoč.
Hotelska blagovna znamka Swissôtel, del največje evropske verige AccorHotels, je podpisala pogodbo o franšizi za razvoj novega mestnega počitniškega središča v Sarajevu.
Blagovne znamke največje evropske hotelske skupine AccorHotels so kot franšiza zdaj dostopni tudi v naši regiji. Poljsko podjetje Orbis je odgovorno za razvoj franšizne mreže in podporo v celotni Srednji in Vzhodni Evropi.
Zanimivosti na forumu
Načrtujemo nadaljnja odprtja
https://www.sunrose7.com/sl/restavracija-bohinj
Načrtujemo nadaljnja odprtja
res je tako. https://www.sunrose7.com/sl/restavracija-bohinj
Mini Panijeva mini mreža
res zanimiva zgodba, ki ti da misliti. od njega se lahko marsikaj naučimo https://ergonomske-resitve.eu/