Tudi danes posvečamo veliko pozornosti segmentu lokalnega marketinga – tiskamo in delimo letake, zgibanke saj ta posel jemljem zelo resno. Kot v vsakem drugem poslu, se je tudi temu potrebno posvetiti. Kot prejemnik torej dobite prepoznavno blagovno znamko, dodelan marketing ter proizvode čigar kakovost ne niha. Na vas je, da upoštevate pravila, pečete peciva po danih navodilih, skrbite, da je lokal lep, urejen in da so zaposleni delovni in prijazni.
Vladimir Todorović
Torek
23.08.2016
Vladimir Todorović iz Kragujevca v Srbiji od leta 2007 posluje kot prejemnik franšize Mini Pani. Danes si lasti štiri franšizne mini pekarne, kmalu pa odpira še peto.
 

Preden je postal prejemnik franšize srbskega podjetja Mini Pani, se je Vladimir Todorević iz Kragujevca ukvarjal z raznimi zasebnimi posli, predvsem na področju nege telesa. Ko je od prijateljev iz Beograda slišal o pozitivnih izkušnjah s franšiznim sistemom Mini Pani, je začel razmišljati o otvoritvi mini pekarne pod to blagovno znamko v Kragujevcu. "Tisto leto 2007 je bilo odlično za poslovanje. Prijatelj je bil lastnik Mini Pani v Beogradu in Požarevcu. Zelo resno je jemal sodelovanje z dajalcem franšize, dobro je posloval, njegovi lokali pa so bili zelo lepi. Od njega sem zelo veliko izvedel o tem, kaj pomeni poslovati v franšizi, zato tukaj ni bilo nobenih presenečenj. V vsem tem sem videl potencial in se odločil, da poskusim. Zgodba je bila dobra, posel pa ni zahteval previsokega vložka" - pravi Todorović.

Po tem, ko so menedžerji iz Mini Panija preverili lokacijo ter se pogovorili s Todorovićem, so podpisali pogodbo in prva mini pekarna je bila odprta v Kragujevcu. "Tistega leta je bilo poslovanje odlično. Po sedmih mesecih sem odprl že drugi lokal. Odločil sem se, da odpiram lokale v osrednjem delu mesta, na dobrih lokacijah in poleg nekaterih večjih ustanov – šole, sodišča, občine, novi lokal pa bo v območju za pešce. V marketingu obstajajo tri pravila: lokacija, lokacija in še enkrat lokacija" - pravi.

Vsi njegovi lokali so veliki do 20 kvadratnih metrov saj, kot pravi, ni potrebe po večjih, ker je osnovni princip te franšize stop&go – peciva se kupujejo in odnesejo. Zanimivo je, da najemnina za poslovne prostore v Kragujevcu med krizo ni padala, čeprav so se gospodarske razmere znatno poslabšale v primerjavi s časi, ko je zagnal ta posel. "Vseeno nobena najemnina ni predraga, če imate dovolj dela" - pravi.

Pravi tudi, da sam nikoli ni pomislil niti na vstop v podobne posle, niti na to da bi odprl lastno pekarno. Franšiza je bila zanj privlačna opcija, tako zaradi moči blagovne znamke, kot zaradi podpore, ki je bila vključena. "Drugače je, ko za vami stoji močna blagovna znamka z močnim marketingom, ki se izvaja na območju celotne države. Seveda je bila moja naloga, da v sodelovanju z matičnim podjetjem izvajam mikro marketing. Tudi danes posvečamo veliko pozornosti segmentu lokalnega marketinga – tiskamo in delimo letake, zgibanke saj ta posel jemljem zelo resno. Kot v vsakem drugem poslu, se je tudi temu potrebno posvetiti. Kot prejemnik torej dobite prepoznavno blagovno znamko, dodelan marketing ter proizvode čigar kakovost ne niha. Na vas je, da upoštevate pravila, pečete peciva po danih navodilih, skrbite, da je lokal lep, urejen in da so zaposleni delovni in prijazni" - pravi Todorović.

Zato ne preseneča, da je leta 2009 odprl že tretji Mini Pani v Kragujevcu. Po treh letih je odprl še četrti, čez dvajset dni pa naj bi začel poslovati tudi peti Mini Pani v njegovi lasti. V petih objektih je zaposleno 14 delavcev.
"Neprestano investiramo, čeprav so bila zadnja leta težka za poslovanje na vseh področjih. Kljub temu vsi naši objekti beležijo pozitivne poslovne rezultate" - pravi Todorović.

Ni nekega pravila, kdo so potrošniki, ki imajo radi Mini Pani peciva, jih pa po njegovih besedah otroci obožujejo. Najbolj se prodajajo peciva s skuto, šunko in okusom pice, od sladkih pa gredo najbolj v promet višnjeva, marelična ter peciva s čokoladnim namazom.

Kot pravi, pri poslovanju zelo veliko pomeni podpora dajalca franšize. "Neprestano nas obiskujejo njihovi terenski menedžerji, ki so zelo pomemben člen v celotni poslovni verigi. Poleg običajnega ogleda lokacije, kjer naj bi se odprla pekarna, skrbijo tudi za upoštevanje vseh standardov. Oni so tudi svetovalci, v sodelovanju z njimi se organizirajo promocije, dogovarjajo marketinške akcije. Vsekakor jim morajo vsi prejemniki prisluhniti saj je to tudi smisel franšizinga. Pravila je potrebno spoštovati" - poudarja Todorović.

S komunikacijo z dajalci franšize je zadovoljen. Ni ga strah predstaviti tudi svoje predloge ter pokazati na stvari, ki bi se jih dalo izboljšati saj meni, da samo tako lahko dosežejo uspeh. "Seveda vedno obstaja prostor za napredovanje tako z ene, kot tudi z druge strani" - pravi.

O načrtih za prihodnost ne želi veliko govoriti saj je zadovoljen že s tem, kar je do zdaj dosegel. "Za nami stoji resno in dobro podjetje, pa tudi jaz se posvečam poslu in se trudim, da vse delam kot je potrebno. Kmalu odpiramo nov lokal, kaj bo v prihodnje pa bomo še videli" - pravi Todorović.