Zdrava in varčna franšiza
Precej redki so podjetniki, ki bi samo zaradi altruizma vstopili v posel. Aleš Babič, ustanovitelj in lastnik podjetja Ekosen, se je še pred vstopom v podjetništvo, ukvarjal s tehnološkimi rešitvami, ki bi lahko izboljšala svet. Z eno od njih se je posvetil zmanjševanju porabe energije in s tem zmanjševanju življenskih stroškov. Po številnih časopisnih člankih in precejšnjem angažmaju na socialnih omrežjih, je Babič leta 2008 objavil tudi knjigo “Zakaj sem brez denarja?”, ki naj bi bralce na slikovit naučila, kako optimizirati njihove vsakdanje stroške. Njena prva izdaja je bila razprodana že vtreh mesecih.
Aleš Babič pa ni želel ostati zgolj pri teoriji. Leta 2009 je ustanovil podjetje Ekosen, ki je strankam ponujalo inovativne rešitve za bolj ekonomično ogrevanje. Z vgradnjo infrardečih grelnih panelov in uporabo zidne termoenergetske barve Thermosun, se stranke grejejo na bolj zdrav in naraven način, skrbijo za naravo in obenem varčujejo. Stroški za ogrevanje se lahko znižajo tudi za 66 odstotkov letno. – Precej let sem iskal proizvod s čim daljšo življenjsko dobo in obenem čim krajšo dobo povračila investicije. Ko sem srečal z IR paneli, jih v Sloveniji še nismo poznali – pojasnuje Babič.
Pred odprtjem svojega prvega salona in pridobitvijo zastopstva za podjetje Sunjoy, proizvajalca vrhunskih IC panelov, so se najprej posvetili ozaveščanju potrošnikov o prednostih nove tehnologije. – Danes se lahko pohvalimo, da imamo daleč največ izkušenj pri prodaji, svetovanju in montaži IC panelov ter infrasistemov za ogrevanje v Sloveniji – pravi Babič.
Na začetku so bili pravo družinsko podjetje, kjer sta s soprogo skrbela za vse. S prvimi zadovoljnimi kupci, pa sta pridobila najboljše prodajalce in odlično priložnost za nadaljno rast. Danes imajo 14 svetovalcev in 9 montažnih timov, ki so do sedaj opremili že preko 650 objektov.
– K sodelovanju smo povabili tudi naše stranke, ki so vedno najboljše priporočilo. Želimo, da naši svetovalci vsem novim strankam pokažejo stvarne rešitve. Verjamemo, da bomo z iskrenostjo vedno privabljali nove stranke in pridobivali njihovo zaupanje – je prepričan Babič.
V svojem segmentu najprej niti niso imeli prave konkurence. Bilo pa je jasno, da bodo svojo prednost lahko obdržali samo z nadaljnjo širitvijo. Takrat so začeli razmišljati tudi o franšizi. Tako so nekateri od najboljših proizvajalcev in kozultantov, postali franšizni partnerji. – Takoj, ko smo pri svetovalcu določene managerske sposobnosti in potencial za vodenje in razvoj posla, smo mu ponudili vodenje franšizne enote. Danes imamo štiri franšizije – tri v Sloveniji in enega na Hrvaškem. Trenutno se pogajamo s številnimi novimi in sicer na Hrvaškem, Črni Gori in na Cipru – našteva Babič.
- Nekateri od naših lokalnih partnerjev so želeli z opazovanjem našega primera, doseči enak uspeh. Franšizing je idealen za prenos znanj in poslovnih veščin – je prepričan Babič. Odločeni so, da bo franšizing njihova osnovna razvojna strategija. V naslednjih petih letih načrtujejo 30 novih franšiznih enot, v desetih različnih državah.
Frašiziji morajo najprej izobraziti na sedežu podjetja, kasneje pa so izobraževanja za prenos know-how-a deležni tudi v lastni enoti. – Od franšizijev seveda zahtevamo, da upoštevajo vse dogovorjene standarde glede kvalitete proizvodov in storitev ter pripročenih cen - je jasen Babič. Prejemniki franšize morajo vse proizvode nabavljati pri podjetju Ekosen, franšizna pogodba pa predpisuje tudi kako se lahko lokalno reklamirajo.
Babič se zaveda, da franšizno poslovanje zaradi svoje specifike, ni za vsakogar in obenem zahteva, da bodoči franšiziji resnično verjamejo v to, kar bodo delali.
- Želimo si svetovalcev in ne prodajalcev. Iskrenih svetovalcev, ki so odprti in takih, ki znajo s ponujenimi produkti resnično pomagati ljudem – odločno pojasnuje Babič.
Vstop v franšizni sistem Ekosen pa obenem zahteva precejšen finančni vložek.
- Lahko rečem, da je financiranje najpogostejši problem, s katerim se srečujemo. Zgodilo se je že, da smo po vseh drugih kriterijih prišli do dobrega potencialnega partnerja, ki pa ni zmogel začetnega vložka – pravi Babič.
Ne glede na to, da se večina franšizorjev odloča za model master franšize, je Babič odločen, da bo Ekosen tudi v bodoče nudil izključno direktno franšizo oziroma posamezne , “single unit” franšizne poslovalnice.
Preberite članke
Češko podjetje Senior Agency išče partnerje za razvoj franšiznega programa World Senior Card v regiji.
Ko se je odprla prva pekarna za pse v Sloveniji, je bila to prava senzacija. Lastnica koncepta Nastja Verdnik je hitro razvila in ponudila svojo prvo franšizo.
Kako poslujejo samopostrežne pralnice perila, kako privlačen je ta posel za ljudi ter koliko se lahko zasluži, govori lastnik hrvaškega podjetja Beli svet (Bijeli svijet) Mario Martinek.
Haircut Express je, kot sugerira že samo ime, frizerski salon za hitro striženje. Koncept izvira iz Ukrajine, s širjenjem izven matičnega trga pa začenjajo z udeležbo na Sejmu franšiz v Varšavi.
Green Motion, eokološko usmerjena rent-a-car franšiza, po Srbiji, Hrvaški ter Bosni in Hercegovini, vstopa tudi na slovensko tržišče.
Najbolj brano
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Cooding bootcamp ni samo učenje programiranja. Gre za popolno spremembo poklicnega življenja.
Niko Slavnič dela brez predaha. Je podjetnik, predavatelj, investitor, poslovni angel in nosilec master franšize In Your Pocket za Slovenijo.
Podjetnik, ki želi postati franšizij in v poslovnem smislu prevzeti franšizni sistem, lahko pričakuje številne ugodnosti