Pripravite se na Pressto
Tiago Carruço, zastopnik blagovne znamke v regiji
Pressto, veriga za kemično čiščenje a tudi številne druge storitve čiščenja, ki jih ne najdemo v uličnih sistemih, je bila ustanovljena leta 1994 v Španiji. Danes je v tej branži eno od največjih podjetij na svetu. Na seznamu portala Franchise Direct se že drugo leto zapored nahaja med Top 100 svetovnih franšiz. Po svetu imajo več kot 500 poslovalnic, Tiago Carruço, zastopnik blagovne znamke v naši regiji, pa pravi, da je podjetne trenutno osredotočeno na širitev mreže v Evropi in da iščejo prejemnike master franšize tudi za regijo, v katero spadajo države bivše Jugoslavije.
- Pressto si prednostno želi najti enega prejemnika master franšize, ki bi bil zadolžen za celotno območje bivše Jugoslavije. Vidimo in mislimo, da je to mogoče saj obstajajo številni primeri podjetij, ki pokrivajo celotno regijo, če pa upoštevamo, da gre za podobne države, ki jih povezujejo zgodovina in podobni jeziki, menimo, da bi en prejemnik master franšize lahko nemoteno razvijal Pressto franšizo od Slovenije do Makedonije. Ne samo, da ne bi bilo ovir zardi vseh povezav, ki obstajajo med temi tržišči, temveč bi bilo to tudi bolj donosno – bolje je kupiti pravice za celotno regijo, kot za eno od držav ali zbirno za nekaj držav. Mi bi vsekakor razmislili in sprejeli nekoga, ki bi želel biti master samo za eno od držav. Širjenje mreže skozi single-unit franšize pa v tej fazi ne priporočamo in tega trenutno tudi ne ponujamo kot opcijo - Carruço pojasnjuje cilje za našo regijo.
Od kemičnega čiščenja do majhnih popravil
V primerjavi z drugimi blagovnimi znamkami iz te industrije, se Pressto razlikuje tudi po določenih storitvah, ki jih drugi ne ponujajo. Gre za manjša popravila oblačil, likanje, pranje zahtevnih oblačil kot so poročne obleke, usnjenih oblačil, čelad za motorje,… Katere storitve bo neka franšizna enota ponujala – poleg osnovnih – je odvisno od ocene prejemnika franšize. "Nekatere storitve so na nekaterih lokacijah in v nekaterih državah zelo dobičkonosne. V Katarju, na primer, največji procent od prihodkov prispevajo ravno te majhne storitve saj jih praktično nihče ne opravlja" - pravi Carruço.
Ob upoštevanju potreb tržišča, smo nedavno razvili nov koncept – Pressto Plus – prodajne enote, kjer ob storitvah kemičnega čiščenja ponujamo tudi samopostrežno pralnico. Carruço meni, da je takšen koncept idealen za lokacije z veliko turisti, študenti ali poslovnimi ljudmi, ki živijo v majhnih stanovanjih in ne potrebujejo kompletne storitve, temveč želijo samo oprati perilo po ugodnih cenah.
"Izkušnje so pokazale, da kombinacija teh dveh storitev prinaša večji dobiček. Ta koncept se uspešno razvija na bližnjem vzhodu" - pravi Carruço.
Kakšen poslovni koncept se po izvajal v tej regiji, je odvisno od ocene investitorja oziroma podjetnika, ki se je odločil postati prejemnik master franšize. "Ne glede na vse izkušnje sistema Pressto, se zavedamo, da lokalno podjetje, ki dobro pozna tržišče, lažje oceni kje je potrebno odpreti določeno vrsto pralnice in s katerimi storitvami" - poudarja Carruço.
Fot: Pressto
Stroji, ki se uporabljajo v pralnicah Pressto, se namensko proizvajajo za potrebe sistema Pressto. Največje število strojev se proizvaja v Italiji in celotna mreža je opremljena s to opremo. Poleg strojev, se na vseh lokacijah uporabljajo tudi enaka sredstva za pranje in čiščenje oblačil. "Po mojih izkušnjah je Pressto izjemno profesionalno podjetje in skrbi za vse aspekte poslovanja" - pravi Carruço.
Pričakuje se, da bo prejemnik master franšize resno podjetje z dovolj kapitala saj začetno nadomestilo za vse države v regiji znaša okoli 150.000 EUR. To nadomestilo vključuje ekskluzivne pravice za razvoj blagovne znamke Pressto in izobraževanje v Španiji. Nadomestilo ne vključuje financiranja samih pralnic. Bodoči prejemnik franšize se obveže odpreti vsaj eno enoto – flagship – nadaljnji razvoj pa lahko nadaljuje tako direktno, kot skozi franšizing – z dodeljevanjem posamičnih franšiz tretjim podjetjem.
Tiago Carruço pojasnjuje, da bi se v primeru zanimanja za master franšizo ene države (recimo samo Slovenija), pogajali o začetnem franšiznem nadomestilu, ki bi se določalo za vsako od držav, kjer bi želeli imeti franšizo. "Smo odprti za pogajanja, resnično pa najbolj verjamemo v idejo enega prejemnika master franšize za celotno regijo, ker je to najbolj ugodno in najbolj racionalno" - pravi on.
Poleg »klasičnih formatov« v katerih se, odvisno od ocene investitorja, nudijo vse ali skoraj vse storitve, je Pressto razvil še en format pralnic – tim. Recollection Point. V takšnih pralnicah se opravljajo samo osnovne storitve, so pa te pralnice tudi svojevrstne »zbirne točke«, kraji, kjer se lahko zbira perilo in se ga potem nosi v pralnice klasičnega formata, kjer se pravzaprav opravljajo zahtevnejše storitve. Pričakovan nivo investicije je vsekakor odvisen od velikosti pralnice in števila storitev, v povprečju pa znaša 30.000 EUR za Recollection Point, oziroma 80.000 EUR za klasični format.
Fot: Pressto
Pressto je, poleg vsega naštetega, razvil posebno storitev in format za gospodarski sektor, velike sisteme, ki zahtevajo uporabo storitev kemičnega čiščenja in pranja saj vsakodnevno nosijo delovna oblačila in podobno. Med njimi so hoteli, kondominiji, bolnice, tovarne,…
Kar se tiče zaželenih lokacij za Pressto pralnice, je to spet odvisno od prejemnika franšize. Kot pravi Carruço, se predvidevajo prometne lokacije. "V Madridu ljudje radi kupujejo na ulicah, na Portugalskem pa raje kupujejo v nakupovalnih središčih. Prejemnik master franšize bo bolj seznanjen v katerem mestu in na kateri lokaciji je dobro odpreti pralnico. Seveda pa lahko računa na nasvete, izkušnje in podatke. Mogoče je idealen kraj v bližini velike tržnice – ni strogega pravila" - pojasnjuje.
V Španiji dela 95 franšiznih in 45 lastnih Pressto pralnic, mreža pa je zelo razvita tudi v Latinski Ameriki, na Bližnjem vzhodu in v Jugovzhodni Aziji. Vzpon te blagovne znamke na Bližnjem vzhodu je bil zelo hiter – v Katarju je postala celo službena pralnica kraljevske družine. Pressto posluje v nekaj državah Afrike in Evrope, kjer je, poleg Bolgarije, od nedavno prisoten tudi na češkem tržišču.
Preberite članke
Češko podjetje Senior Agency išče partnerje za razvoj franšiznega programa World Senior Card v regiji.
Ko se je odprla prva pekarna za pse v Sloveniji, je bila to prava senzacija. Lastnica koncepta Nastja Verdnik je hitro razvila in ponudila svojo prvo franšizo.
Haircut Express je, kot sugerira že samo ime, frizerski salon za hitro striženje. Koncept izvira iz Ukrajine, s širjenjem izven matičnega trga pa začenjajo z udeležbo na Sejmu franšiz v Varšavi.
Slovensko podjetje Ekosen, ki je specializirano za prodajo in momtažo varčnih grelnih panelov, se pripravlja s franšizo osvojiti vsaj deset novih tržišč.
Green Motion, eokološko usmerjena rent-a-car franšiza, po Srbiji, Hrvaški ter Bosni in Hercegovini, vstopa tudi na slovensko tržišče.
Najbolj brano
Franšizing je izraz, ki pomeni obliko sodelovanja med partnerji, na podlagi določenih vrst licenčnih pogodb, ki postaja vse bolj priljubljeni način v različnih zvrsteh podjetništva. K franšizingu je možno uvrstiti tudi vrsto oblik podjetništva, ki temeljijo na distribucijskih ali agencijskih pogodbah.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
S širitvijo Pekovih poslovalnic preko manjših poslovalnic, ki bodo v lasti in upravljanju malih podjetnikov, bomo kmalu dobili v vsakem manjšem kraju trgovino s čevlji, tako kot je to bilo nekoč.
Hotelska blagovna znamka Swissôtel, del največje evropske verige AccorHotels, je podpisala pogodbo o franšizi za razvoj novega mestnega počitniškega središča v Sarajevu.
Blagovne znamke največje evropske hotelske skupine AccorHotels so kot franšiza zdaj dostopni tudi v naši regiji. Poljsko podjetje Orbis je odgovorno za razvoj franšizne mreže in podporo v celotni Srednji in Vzhodni Evropi.