Za vegane, ampak tudi drugi so dobrodošli
Po neuradnih podatkih je v Nemčiji približno 700 tisoč veganov in vsako leto se takšnemu načinu prehrane in življenja, pridruži še približno 70 tisoč novih pobornikov, v glavnem mladih ljudi. Če upoštevamo, da vegani za nakupovanje živil porabijo ure časa, kot sami pravijo, da kontrolirajo vsako blagovno deklaracijo posebej, da ne bi slučajno kupili kakšnega živila živalskega izvora, je razumljivo, zakaj je ideja Jana Bredaka iz Berlina, naletela na tako dober odziv kupcev.
Bredak je namreč leta 2008, sam postal vegan. S tem je iz svoje prehrane izločil meso, ribe,morske sadeže, jajca, mleko, mlečne izdelke in med. Kot vegan je prav tako prenehal nositi oblačila iz volne, krzna, koščenih materialov, usnja, koral, biserov in kakršnih koli oblačil živalskega porekla. Hitro je spoznal, da je hrano, ki bi bila samo rastlinskega porekla, zelo težko kupiti le na enem mestu, kar e pomenilo, da nakupovanje ne more biti niti enostavno niti hitro. Tako se je domislil, da bi odprl trgovino z izdelki za vegane. Zapustil je delo v Daimlerju kot manager in leta 2011 v Berlinu odprl prvo trgovino z veganskimi prehrambnimi izdelki pod imenom Veganz.
Danes lahko najdete takšne supermarkete v Hamburgu, Muenchnu in v Frankufrtu. Z „izvozom“ tega koncepta tudi na Dunaj in V Prago, se je pokazala možnost, da razširi sistem takšnih prodajaln v obliki franšize povsod tja, kjer bi bile uspešne. Po načrtih bi se utegnile takšne veganske trgovine že prihodnje leto pojaviti v Londonu, Amsterdamu, Zuerichu, Barceloni in Koebenhavnu.
V Veganzu lahko kupci izbirajo med približno 6.000 izdelki. Bredak izdelke nabavlja pri več kot 200 dobaviteljih s celega sveta. Največji delež pri tem imajo ZDA, kjer je, kot pravi, veganska skupnost precej večja in tudi ponudba zaradi tega občutno večja kot v Nemčiji.
Zanimivo pa je, da celo 40 odstotkov stalnih Veganzovih kupcev sploh niso vegetarijanci ali vegani. Najbolj so zastopani kupci starosti med 18 in 34 let. Število starejših kupcev pa se iz dneva v dan povečuje. V tem trenutku, kot pravi, imajo namesto pričakovanih 100 kupcev na dan, kar 400 kupcev, ki vsakodnevno kupujejo pri njih. Od teh je vsaj 10 odstotkov turistov, ki jim je ta koncept zelo všeč.
Preberite članke
Husse nadaljuje s širjenjem svoje franšizne mreže v Srbiji. V tem sistemu zdaj posluje že osem prejemnikov franšize.
Trgovska veriga Spar Slovenija je v lanskem letu začela razvijati partnersko mrežo Spar Partner. Pod to blagovno znamko zdaj posluje šest trgovin.
Dva franšizna koncepta iz Češke – Naš Grunt in Fruitisimo – sta se odločila združiti moči in svoje izdelke ponuditi "pod isto streho".
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Ergonomski stol SpinaliS, ki je razvit in izdelan v Sloveniji, lahko danes kupimo po celotni Evropi. Ekskluzivni distributer za poljsko tržišče si želi razširiti svojo prodajno mrežo na Poljskem, zato se je odločil – da ponudi tudi franšize.
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.