Doseči oddaljene meridijane
Podjetje Aqua Maritime bo prihodnje leto proslavljalo deset let odkar posluje tudi v sistemu franšizinga upoštevajoč, da je bila prva franšiza te hrvaške blagovne znamke odprta leta 2006 v Bolu na Braču. Od takrat so trgovine pod imenom Aqua dosegli Južno Ameriko, nekaj evropskih držav, pripravljajo pa se tudi lokacije na novih destinacijah. O načrtih, vplivu ekonomske krize na poslovanje, kot tudi o specifikah trgov na katerih poslujejo nam govori Gordan Kolar, predsednik uprave družbe Aqua Maritime.
Poslujete na različnih meridijanih – Slovenija, Italija, Ciper, Mehika,… Ali lahko naredite primerjavo med trgi na katerih poslujete?
Obstajajo določene posebnosti na vsakem trgu, mi pa jih v razgovoru s potencialnimi prejemniki franšize poskušamo odkriti in razumeti in s tem v končni fazi dosežemo boljši rezultat. Torej moramo vedeti ali je določena lokacija vezana na veliko frekvenco ljudi, ki prihajajo s križarkami in ostajajo relativno kratek čas, komaj nekaj ur – kot je to v Dubrovniku, Benetkah, Rodosu – ali so to gostje, ki ostajajo dalj časa v enem mestu in skoraj vsak dan prihajajo po nakupih ali pa so to marine in destinacije nautičnega turizma. Od tega je odvisna tudi logistika za posamezno lokacijo – dostava blaga, priročno skladišče in vse ostalo, kar je potrebno za odličen servis in storitve v trgovini.
Psihologija nakupovanja na letnem dopustu je povsem drugačna od tiste vsakodnevne. Naši kupci so v glavnem turisti, ki so na dopustu in praviloma trošijo lažje in več, glede na ugodno okolje v katerem se nahajajo. To je tako imenovani segment impulznega nakupovanja in je zelo podoben na vseh turističnih destinacijah.
Kdo so prejemniki franšize, ali so to ljudje iz regije, ki živijo v tujini – posebej imamo v mislih Mehiko, Ciper, Grčijo, Italija ali pač govorimo o lokalnih podjetnikih?
Prejemniki franšize so v glavnem ljudje, ki so bivali na Hrvaškem kot turisti in na več lokacijah videli trgovine Aqua ter nam poslali povpraševanje po franšizi. To so v glavnem lokalni podjetniki, ki jih je koncept Aqua zainteresiral kot potencialni posel, ki je možen tudi v njihovih mestih ali državah. Tako imamo na primer v Črni Gori poslovnega partnerja, ki je odprl nekaj franšiznih trgovin. Enak primer v Bolgariji in na Hrvaškem, kjer imamo partnerje, ki imajo več franšiz in odlično postavljen posel.
Mi smo leta 2010, zaradi lažje ekspanzije in boljšega ter hitrejšega servisa, ki ga ponujamo našim kupcem v EU, v Italiji ustanovili podjetje – Aqua maritime s.r.l. Danes je zaradi vstopa Hrvaške v EU veliko lažje poslovati na tem trgu.
Kako ekonomska situacija vpliva na poslovanje franšiz?
Seveda sta globalna kriza in zmanjšanje potrošnje na splošno vplivala tudi na naše poslovanje. Zato ekpanzija v zadnjih nekaj letih ni na pričakovani ravni. No kriza ima tudi svoje prednosti – lažje je priti do privlačnih lokacij, nižje in bolj sprejemljive so najemnine na posameznih lokacijah. Če uspešno poslujete tudi v kriznih časih, ste konkurenčni in več let nepretrgoma prisotni na trgu, potem je to dober znak, da je posel s katerim se ukvarjate stabilen in perspektiven.
Kakšni so prihodnji načrti v zvezi z širjenjem franšize? Od kod prihaja večina zainteresiranih?
Imamo potrjene nove lokacije v državah, kjer že poslujemo: Hrvaška – štiri lokacije, Črna Gora – ena lokacija, pravkar se pogajamo za Porto Montenegro, zatem Bolgarija, Ukrajina, Ciper in Italija – po ena lokacija ter nekatere nove destinacije, ki so v pripravi – Kanada, Nova Zelandija, Curacao, Portugalska.
Preberite članke
Čeprav majhen a neizogiben znak pozornosti, so voščilnice pravzaprav velik posel. To potrjuje tudi švedsko podjetje Card Group s prodajno mrežo v kar 45 državah. Franšizo zdaj želijo razviti tudi v Sloveniji.
Pred nekaj meseci je Brosh iz Novega Sada ponudil franšizo. Nedavno so dobili prvo franšizno enoto na jugu Srbije v Leskovcu.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Pri izbiri partnerjev iščemo predvsem resnost in predanost poslu, pravi Milica Gavrilović, lastnica franšiznega koncepta "Dve šmizle"
Pod blagovno znamko Brosh se v dveh trgovinah v Novem Sadu prodaja nakit in modni dodatki. Pred kratkim so začeli ponujati tudi franšizo.
Najbolj brano
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Discovery Day, je skovanka in v našem jeziku pomeni dan, ko oseba, ki izrazi interes za nakup franšize in lahko prvič »v živo« spozna sistem, po katerem želi kot bodoči franšizojemalec poslovati. In tudi obratno – franšizodajalec lahko pobliže spozna kandidata za nakup franšize.