Deset najuspešnejših

Ponedeljek
26.01.2015
Časopis Entrepreneur je poleg tega, da objavlja letni seznam najbolj uspešnih franšiznih sistemov v Ameriki, izpostavil tudi podjetja, ki vstopajo med prvih deset.
 

Časopis Entrepreneur v svoji januarski številki že tradicionalno objavlja Seznam 500 najuspešnejših franšiznih sistemov v Ameriki. Letos šestintridesetič v zgodovini časopisa, med deset najboljših pa so se uvrstili sistemi iz šestih različnih branž. Kdo vse je na vrhu, kakšne strategije so odgovorne za uspeh teh podjetij in kakšne cilje imajo za prihodnje leto nam odkriva Entrepreneur-ov pregled desetih najuspešnejših franšiz.

1. Hampton Hotels

Hampton se letos nahaja na samem vrhu in to je četrto prvo mesto v zadnjih petih letih. Kot piše Etreprenuer  hotelska veriga svoj renome gradi z vztrajanjem pri svojevrstni »kulturi gostoljubja«, ki se goji v Hamptonih po svetu. Čeprav je gostoljubje v hotelski branži samoumevno, se je Hampton izpostavil tudi s specifičnimi detajli:  dobro opremljenimi sobami s številnimi napravami, garancijo za »čisto posteljo in posteljnino«, kot tudi s politiko o brezpogojnem vračilu denarja v primeru odpovedi aranžmaja. Hampton je svojo kulturo razširil tudi izven matičnega trga in to je eden od ključnih faktorjev uspeha. Veriga je v lanskem letu odprla nove hotele v Veliki Britaniji, Rusiji in na Poljskem ter si trenutno lasti mrežo skoraj 2000 hotelov v 16 državah. V prihodnjih nekaj letih načrtujejo odpreti 400 hotelov samo na Kitajskem.

Foto: Daniel Oines/Flickr

2. Anytime Fitness

Pred približno desetimi leti je malokdo slišal za Anytime Fitness. Lani pa je ta sistem prispel na sam vrh lestvice 500 najuspešnejših franšiz, to da se letos nahaja na drugem mestu pa še potrjuje njegove dosežke. Za Anytime Fitness je bilo leto 2014 do zdaj najuspešnejše – že na začetku leta so imeli uradno 2 milijona klientov, zatem pa so odprli še 350 klubov, kar pomeni da že sedmo leto zapored izpolnjuje načrtovanih 300 novih enot. Pod imenom Anytime Fitness danes deluje okoli 3000 klubov, ti pa se poleg ameriškega trga nahajajo še v 20 državah. Načrti za prihodnje leto ostajajo enaki – odpreti novih 350 enot, poleg tega pa »pririniti« do milijarde dolarjev prihodka (ki je sicer v letu 2014 znašal 900 milijonov dolarjev).

3. Subway

V trenutku objave tega članka je na spletnih straneh Subway-a, največje fast-food verige na svetu, pisalo, da 43804 Subway restavracij posluje v 108 državah. Kot navaja Entrepreneur, podjetje kljub tako razviti mreži namerava odpreti dodatnih 8000 restavracij v Ameriki kot tudi nadaljevati z mednarodno ekspanzijo. Spomnimo, Subway išče tudi prejemnike franšiz v Sloveniji in na Hrvaškem. Tisto kar Subwayu omogoča, da se širi z neverjetnim tempom, je dejstvo da so začeli odpirati restavracije na netipičnih lokacijah – namreč poleg trgovskih središč in lokacij v prometnih delih mesta lahko najdemo Subway tudi v poslovalnicah trgovske verige Walmart  pa tudi v bolnišnicah. Drugi faktor uspeha pa leži v želji po ugajanju kupcem s stalnim uvajanjem novih, izvirnih in – ugodnih – postavk v jedilniku.

Foto: FaceMePLS/Flickr

4. Jack in the Box

Ta fast-food veriga iz San Diega se je letos prvič znašla na seznamu najuspešnejših ameriških franšiz, veliko presenečenje pa je, da se takoj znašel med prvimi desetimi. Čeprav obstaja že več kot pol stoletja, so šele pred desetimi leti začeli odpirati restavracije tudi naprej od zahodne obale Združenih držav. Takrat je bilo samo 25 odstotkov vseh restavracij v rokah prejemnikov franšize – danes jih pod franšizo dela kar 80 odstotkov od 2250 restavracij. Jack in the Box je imel, za razliko od drugih, veliko slavnejših restavracij s hitro prehrano v Ameriki, vedno zelo širok in raznolik jedilnik – od hamburgerja, preko tacosa do ocvrtih zvitkov z zelenjavo. Leta 2014 je uvedel celo burito in krofe iz listnatega testa.

5. Supercuts

Mreži frizerskih salonov Supercut se je samo lani pridružilo 144 novih prejemnikov franšize, ki so odprli 124 novih salonov. To pomeni, da v tem trenutku v Ameriki pod blagovno znamko Supercut posluje več kot 2500 salonov. Poleg tega, kot pojasnjujejo v podjetju, večina novih prejemnikov franšize sploh niso ljudje iz stroke in do zdaj niso vodili ali delali v frizerskem salonu. Zanimivo je, da je ekspanzija sledila temu, da je podjetje pred dvema  letoma na vodstvena mesta pripeljalo nove ljudi, ti pa so fokus ponovno usmerili na razvoj. Kot pravijo v podjetju, so nove prejemnike franšize pritegnile trdne osnove in razdelan franšizni sistem in verjamejo, da se bo ekspanzija z ekonomskim okrevanjem v isti meri nadaljevala tudi prihodnje leto.

Foto: Mike Mozart/Flickr

6. Jimmy John's Gourmet Sandwiches

Kot pravijo v podjetju sendviči, ki jih ponuja ta veriga restavracij, vsekakor niso najboljši na svetu. Poleg tega veriga redko kdaj izvaja »posebne ponudbe«, še bolj poredko pa menja postavke na jedilniku. Tisto kar Jimmy John's dela specifičnega je neverjetno hitra storitev – govorimo o sekundah. Jimmy John's je kot ena izmed najhitreje rastočih franšiz šele lani vstopil med prvih deset. V vmesnem času so odprli 300 novih enot in s tem razširili mrežo 2100 restavracij. Novih 300 naj bi odprli tudi v prihodnjem letu. Najbolj zanimiv podatek je, da so 80 odstotkov restavracij odprli – obstoječi prejemniki franšize.

Foto: Nicholas Eckhart/Flickr

7. Servpro

Servpro že 46 let ponuja najrazličnejše storitve čiščenja – od pranja preprog do dezinfekcije in čiščenja prostorov po naravnih nesrečah (poplavah, požarih, tornadih). Imajo skoraj 1700 franšiznih enot. Poleg tega podjetje konstantno dela na posodobitvi tehnik čiščenja, zadnja v vrsti inovacij pa je DryBook – programska oprema, ki delavcem omogoča, da natančno uporabijo vse standardizirane tehnike sušenja, po katerem rezultate pošiljajo v bazo podatkov, ki se kasneje uporablja za izboljšanje procesa restavracije. Klienti lastniki hiš in prostorov, ki se restavrirajo, lahko spremljajo tudi spletno stran »Here to Help Connection« in vidijo koliko časa je potrebno oziroma je še do konca čiščenja. Letos je Servpro svojim prejemnikom franšize predstavil tudi nove komore za sušenje, ki se lahko uporabljajo za restavracijo poškodovanih dokumentov, fotografij ali zdravstvenih kartotek.

8. Denny's

Veriga restavracij v ameriškem slogu Denny's je lansko leto odprla komaj 40 novih enot in ima zdaj okoli 1710 restavracij. Podjetje je namreč največ energije porabilo za spremembe na jedilniku. Ena takih ekstravagantnih ponudb je recimo tista iz restavracije v New Yorku v finančnem območju (Financial District), kjer je Denny's za 300 dolarjev sestavil zajtrk v dvoje – poleg katerega se postreže še steklenica Dom Perignon. Kar se tiče mednarodne ekspanzije, je Denny,s napovedal, da bodo v prihodnjih desetih letih odprli 30 novih restavracij v devetih državah Bližnjega vzhoda.

9. Pizza Hut

Čeprav se je v zadnjih nekaj letih na ameriškem trgu pojavilo kar nekaj novih verig picerij, je Pizza Hut še naprej največji in najresnejši igralec v svojem sektorju in si lasti več kot 15 odstotni tržni delež. V preteklem letu so se osredotočili na razvoj »manjših formatov«, picerij z dostavo na dom in pica »za seboj«. Na matičnem trgu so odprli okoli 100 novih enot, na mednarodnih pa 300. Tudi Pizza Hut išče prejemnike franšiz iz Slovenije in Hrvaške.

Ključne letošnje spremembe so se zgodile pred kratkim. Podjetje je v novembru predstavilo novi logo, videz restavracij in dizajn uniform, pa tudi popolnoma nov jedilnik, ki naj bi zagotovil neverjetno veliko število kombinacij. Pizza Hut je letos ponudil tudi Skinny Slices – koščke pice, ki imajo maj kot 250 kalorij.

Foto: Pizza Hut

10. 7-Eleven

Trgovska veriga 7-Eleven je ameriški franšizni sistem, ki ima pravzaprav največ poslovnih enot izven matičnega trga – ima več kot 54500 poslovalnic po celem svetu. Veriga načrtuje poleg novih 330 enot, ki so jih lani odprli v Združenih državah in Kanadi, tudi v prihodnjem letu odpreti še enkrat toliko. Dinamičen razvoj omogoča tudi to, da je ponudba v 7-Eleven poslovalnicah malo bolj specifična v primerjavi s klasičnimi »trgovinami iz soseske« saj ponujajo široko izbiro ne predragih a zelo kakovostnih izdelkov zasebnih blagovnih znamk – od piva in vina do baterij. Razlika je tudi v tem, da imajo v ponudbi tudi kuhano hrano in bolj zdrave obroke.

Foto: Mike Mozart/Flickr

Vir: Entrepreneur