V Burger King-u kraljuje franšiza
Dejstvo, da je franšizing eden od mehanizmov, ki lahko hitro in učinkovito zmanjša stroške poslovanja, lahko trenutno potrdi tudi ena od največjih in najbolj priljubljenih ameriških verig hitre prehrane – Burger King. Korporacija je namreč pred nekaj leti nepričakovano sprejela strategijo za konsolidacijo poslovanja.
Spomnimo, Burger King Worldwide Inc. je leta 2010 kupila brazilska investicijska korporacija 3G Capital. Novi lastnik je poleg prepoznavne blagovne znamke in naslova "vice prvaka" na tržišču restavracij s hitro prehrano v Ameriki, podedoval tudi niz težav, s katerimi se je podjetje borilo že nekaj časa, vendar ni imelo niti moči, niti motivacije, da jih reši; upad prodaje, zastoj v širjenju prodajne mreže in enolična, vsem dobro znana ponudba v restavracijah.
Po prehodu v roke novega lastnika, je Burger King šel skozi proces popolne preobrazbe. Do sedaj so zamenjali in osvežili jedilnik, spodbudili prenovo 600 prodajnih enot v ZDA in Kanadi ter spremenili način poslovanja.
Pravzaprav je največjo spremembo izzvala poteza, ki je redefinirala strukturo lastništva restavracij Burger King in bodoče vire prihodkov. Korporacija je objavila, da namerava vse restavracije, ki jih ima v lasti, prodati franšizijem. Tako bi bil, namesto direktnih prihodkov od prodaje v lastnih restavracijah, njen edini vir dohodkov franšizno nadomestilo, ki bi ga prejemala od svojih franšizojemalcev.
Pod vtisom teh dokaj radikalnih potez, so ameriški mediji pozorno spremljali rezultate poslovanja. Do sedaj je že 97% restavracij Burger King prešlo v roke franšizojemalcev, korporacija pa upa, da do konca letošnjega leta ta številka zraste na sto. Po zadnjih finančnih poročilih bi lahko rekli, da se je ta strategija izplačala – samo v obdobju od julija do septembra tega leta je dobiček korporacije povečal s 6,6 milijonov dolarjev na skoraj 70 milijonov, stroški poslovanja pa so padli z 216 milijonov na vsega 23 milijonov dolarjev.
Vendar tudi ti podatki še vedno ne zmanjšujejo dvoma strokovnjakov v uspešnost koncepta. Ameriški analitiki se sprašujejo ali bodo novi franšiziji voljni plačevati ogromna začetna in redna franšizna nadomestila, še posebej v času, ko se večina korporacij v tej branži bori z upadom prodaje in dobička. Ob upoštevanju njihovega planiranja močne mednarodne ekspanzije (Rusija, Turčija, Kitajska, Južnoafriška republika), je to za Burger King zelo pomembno vprašanje - opozarjajo analitiki.
****
Burger King je bil ustanovljen leta 1954. V svoji prodajni mreži ima več kot 13.000 restavracij, ki poslujejo v 86 državah sveta. Po številu poslovnih enot je Burger King še vedno daleč od svojega največjega rivala McDonald's-a (le ta ima pod svojo blagovno znamko 34.000 restavracij), vseeno pa je to dovolj, da vzdržuje položaj druge največje verige restavracij s hitro prehrano na ameriškem tržišču.
V državah naše regije ima Burger King restavracije v Sloveniji in Makedoniji. Franšizojemalec za ozemlje Slovenije je slovensko podjetje Sportina.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Blagovne znamke največje evropske hotelske skupine AccorHotels so kot franšiza zdaj dostopni tudi v naši regiji. Poljsko podjetje Orbis je odgovorno za razvoj franšizne mreže in podporo v celotni Srednji in Vzhodni Evropi.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Podjetnik, ki želi postati franšizij in v poslovnem smislu prevzeti franšizni sistem, lahko pričakuje številne ugodnosti
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Zanimivosti na forumu
Načrtujemo nadaljnja odprtja
https://www.sunrose7.com/sl/restavracija-bohinj
Načrtujemo nadaljnja odprtja
res je tako. https://www.sunrose7.com/sl/restavracija-bohinj
Mini Panijeva mini mreža
res zanimiva zgodba, ki ti da misliti. od njega se lahko marsikaj naučimo https://ergonomske-resitve.eu/