Definicija franšizinga
Sam angleški pomen glagola “to franchise” pomeni podelitev dovoljenja za prodajo ali nudenje uslug enega pravnega subjekta drugemu subjektu v določeni dejavnosti.
V Evropi in tudi v Sloveniji, se uporablja ožji pomen razumevanja pojma franšizing. S franšizingom se razume dolgoročno pogodbeno sodelovanje med neodvisnimi pravnimi subjekti – dajalci franšize oziroma franšizorji in prejemniki franšize – franšiziji, na podlagi česar franšizor prenaša franšiziju znanja o vodenju podjetja in mu daje v uporabo svojo blagovno znamko.
Avtorji, kot J.N. Adams, in K.V. Prichard Jones, ali Jedrzejewski, avtor “Pogodbe o franšizingu”, opisujejo dva pomena izraza franšizing. V ožjem pomenu besede, naj bi to bila pogodba o distribuciji, dopolnjena s pravico uporabe blagovne znamke producenta. V širšem pomenu besede pa je to pogodba, na podlagi katere ena stran drugi strani podeljuje pravico uporabe svoje blagovne znamke, zagotavlja ji podporo in svetovanje pri vodenju podjetja in nadzoruje njeno poslovanje, vendar pri tem ostaneta oba subjekta medsebojno neodvisna.
Martin Menelsohn pa v svojem učbeniku “Kako si izbrati posel zase” navaja, da je popularnost pojma franšizing, rasla skupno z razvojem t.i. franšizinga podjetniškega koncepta, ki pomeni podelitev licence ene osebe (franšizorja), drugi osebi (franšiziju). Ta licenca daje pravico franšiziju poslovati s svojim podjetjem pod blagovno znamko/logotipom franšizorja in uporabi polne licence, ki vsebuje vse elemente za ustanovitev podjetja in poslovanju s trajno pomočjo franšizorja, ki jot a nudi po vnaprej dogovorjenih načelih.
Barbara Pokorska pa v delu “Lexikon franšizinga” piše, da so najbolj znane definicije v dveh tipih ureditev: v etičnih kodeksih franšiznih združenj in antimonopolnih zakonih. Evropski franšizni etični kodeks definira franšizing kot sistem trženja izdelkov, uslug in tehnologij, ki izhaja iz dolgotrajnega in tesnega sodelovanja med pravno in ekonomsko neodvisnimi subjekti – franšizorjem in franšizijem – v okviru česar franšizor podeljuje svojim franšizijem določene pravice in jih hkrati zavezuje poslovati v okviru poslovnega koncepta franšize. Ta pravica omogoča vsakemu franšiziju, da proti plačilu, lahko uporablja ime podjetja, blagovne znamke blaga ali uslug, know how, prodajnih in tehnoloških metod, sistemu postopkovnih in drugih lastninskih produkcijskih ali intelektualnih metod, pri zagotovljeni stalni komercialni in tehnični pomoči, v okviru in v času trajanja pisne franšizne pogodbe, ki sta jo za ta namen sklenili pogodbeni stranki
Po definiciji Evropskega franšiznega etičnega kodeksa je franšizing prodajni sistem, s katerim se na trg daje blago ali usluge ali tehnologija. Temelji na tesnem in trajnem sodelovanju med finančno in pravno neodvisnimi podjetniki – franšizorji in franšiziji. Franšizor zagotavlja svojim franšizijem pravico in obenem terja od njih obveznost, opravljati dejavnost v skladu z njenim konceptom.
M.Plausteiner, PROFIT system
Preberite članke
Cilj franšiznih asociacij je popularizacija in promocija franšizinga ter delo na regulaciji in implementaciji splošno sprejetih etičnih standardov franšizinga. V večini držav z razvitim franšiznim trgom je velika večina podjetij franšizodajalcev včlanjeno v nacionalne franšizne asociacije.
Se zgodi. Ne, v poslu ni naključij. Lahko je višja sila, kjer subjekti kljub potrebni skrbnosti pač ne morejo vplivati na vzroke in posledice. Še največkrat pa je poslovni polom posledica premajhne skrbnosti, neznanja, nepoštenosti in vse prevečkrat velikih oči.
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Discovery Day, je skovanka in v našem jeziku pomeni dan, ko oseba, ki izrazi interes za nakup franšize in lahko prvič »v živo« spozna sistem, po katerem želi kot bodoči franšizojemalec poslovati. In tudi obratno – franšizodajalec lahko pobliže spozna kandidata za nakup franšize.
Franšizni paket je bistvo franšiznega sistema, saj vsebuje vse - celoten poslovni koncept, ki ga ponuja franšizor.
Najbolj brano
Na kateri stopnji razvoja so začeli razmišljati o franšizi, zakaj je pomembno, da je optik tudi dober prodajalec, in kaj prejemnik franšize lahko pričakuje od sistema, nam bo povedal Tihomir Krstič.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Slovenijo ocenjujemo kot perspektivno tržišče in smo se zato odločili iskati franšizojemalce za blagovno znamko Pizza Hut
Poljska veriga salonov za oblikovanje in nego telesa Studio Figura, im poslovalnice širom po svetu. Družba išče prejemnike franšize tudi v naši regiji.
Zanimivosti na forumu
Osnovna sredstva in 500 evrov
Zanimov branje https://www.premiumbar.si/trgovina/premium-bar/rum če kdo rabi dejansko dobra zadeva :) https://atelierrebul.si/shop/category/nega-telesa-krema-za-roke-45
Osnovna sredstva in 500 evrov
Znesek 500 evrov, na katerega se sklicujete, je pomemben v računovodstvu in knjigovodstvu, saj gre za prag vrednosti, do katerega se sredstva običajno obravnavajo kot drobna...
Če koga zanima
Prodaja se hiša, če koga zanima. https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/veliko-tinje-hisa_6541526/
Nakup podjetja
Nimam pojma me pa tudi zanima, si sprobal potem ali si pustil pri miru https://vajanadan.si/
Nakup podjetja
Zdravo, sem nov na tem forumu sicer ga spremljam že dlje časa. Ker kot sem opazil Vas je kar nekaj na tem forumu, kateri imate podjetje v takšni in drugačni...