Zdravilo za slabe načine poslovanja
Nikola Oršanić
Pri sodobnem poslovanju je eden od najpomembnejših elementov učinkovito upravljanje stroškov. Ko je gospodarsko okrevanje počasno, postane analiza stroškov in možnost "rezanja" le teh še bolj pomembna. Franšizni sistem Expense Reduction Analysts (ERA) podjetjem pomaga povečati dobiček tako, da jim svetuje kako optimizirati stroške poslovanja. Imajo 700 franšiz v več kot 30 državah. Od lanskega leta poslujejo na Hrvaškem, od letos pa tudi v Sloveniji. Zakaj se je odločil za franšizo ERA, za kakšen sistem gre, ali so podjetja zainteresirana za profesionalne storitve, ki omogočajo "rezanje stroškov" ter drugih izkušnjah, govorimo s prejemnikom ERA franšize na Hrvaškem Nikolo Oršanićem.
Kako ste se odločili za Expense Reduction Analysts (ERA)? Zakaj to področje in zakaj ta franšiza?
Expense Reduction Analysts je mednarodna mreža strokovnjakov, specializirana za upravljanje stroškov, ki obstaja od leta 1992 in je prisotna v več kot 30 državah sveta. V naših krajih smo na trg vstopili v začetku leta 2016, ko sem prevzel franšizo za Hrvaško, Slovenijo in Bosno in Hercegovino. Letos se nam je pridružil kolega v Sloveniji in pričakujemo nadaljnjo širitev franšizne mreže na celotno področje bivše Jugoslavije.
Po številnih raziskavah, je upravljanje stroškov slabost mnogih podjetij, mi v ERA pa smo globoko prepričani, da lahko pomagamo vsakemu podjetju pri izboljšanju končnih rezultatov. Klienti namreč nimajo dovolj časa, ljudi ali znanja za vse kategorije porabe. Zelo zanimiv je podatek iz Deloittove raziskave o upravljanju stroškov iz leta 2016, ki pravi, da podjetja v kar 57% začetih projektov nižanja stroškov ne uspejo doseči ciljev, kot glavni razlog pa večina navaja prevelike izzive v implementiranju.
Pravite, da ste prejemnik franšize za Hrvaško, Slovenijo in Bosno in Hercegovino. Ali to pomeni, da ste prejemnik master franšize za te države?
Ne. ERA ne posluje na principu master franšize, kjer prejemniki franšize poslujejo ekskluzivno na določenem geografskem področju. Celotno mrežo upravlja centrala, partnerji pa so ekskluzivno vezani na kliente. Torej, vsak partner ima pravico poslovati v določeni državi/področju a le s klienti, ki so "prosti", kar pomeni, da z njimi ne posluje že drugi partner, to pa spremljamo skozi ERA-ino programsko opremo. Pri tem pa na večini področij, kjer poslujemo, aktivno iščemo nove partnerje, predvsem med poslovneži z bogatimi preteklimi izkušnjami in znanjem. Pomembno je poudariti, da si partnerji med seboj niso konkurenca ter sodelujejo pri projektih, kjer ne bi bilo uspeha brez kakovostnih strokovnjakov, specializiranih za določena področja stroškov.
Nam lahko poveste kaj več o sistemu ERA, kako funkcionira, kakšna orodja ste dobili od njih, kakšna je podpora?
ERA funkcionira na način, ki je klientom zelo zanimiv: namreč, naše poslovno načelo je »No saving, no fee«. Vsak projekt obvezno vključuje popolno implementacijo in spremljanje izvajanja najmanj 24 mesecev po njej, naše plačilo pa zaračunavamo od realno ustvarjenih prihrankov v obdobju spremljanja. S tem riziko vstopa v skupne projekte za stranke pravzaprav ne obstaja, na drugi strani pa ERA s tem pokaže visok nivo zagotovil, da bodo njeni strokovnjaki ustvarili ciljane prihranke, ob tem pa bo ohranila ali izboljšala dosedanji nivo kakovosti proizvodov ali storitev.
ERA zelo veliko vlaga v usposabljanja in konstantno podporo vsem partnerjem, skozi neprestano komunikacijo ter različna, predvsem programska orodja, ki jih morajo vsi partnerji obvezno uporabljati, kot tudi ERA metodologijo, ki nam omogoča več kot 80 odstotno uspešnost projektov.
Preberite članke
Flash, eden največjih evropskih ponudnikov profesionalnih uslug izrednega prevoza, začenja z novim franšiznim programom. Cilj - povečanje mreže prevoznikov in partnerjev preko cele Evrope. Kupce franšize iščejo tudi v Sloveniji.
Francoski franšizni sistem Ticket Com, koncept oglaševanja na zadnji strani fiskalnih računov, je poleg Hrvaške od letos začel poslovati tudi v Sloveniji.
Kako je Printbox prinesel revolucijo v storitvah kopiranja, skeniranja in tiskanja, kaj vse so dosegli do sedaj in kaj nameravajo v prihodnosti, nam bo povedal Luka Jarc.
Kako se oglaševalci odzivajo na Ticket Com franšizo, ali obstaja zanimanje za tovrstno poslovanje in kaj najbolj zanima prejemnike franšiz, nam odgovarja Damir Jurković.
Slovensko računovodsko podjetje Unija, po državah naše regije, svoje poslovanje širi tudi na poljski trg.
Najbolj brano
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Na kateri stopnji razvoja so začeli razmišljati o franšizi, zakaj je pomembno, da je optik tudi dober prodajalec, in kaj prejemnik franšize lahko pričakuje od sistema, nam bo povedal Tihomir Krstič.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Slovenijo ocenjujemo kot perspektivno tržišče in smo se zato odločili iskati franšizojemalce za blagovno znamko Pizza Hut