Ideja za posel v skodelici kave
Priprava pravega kvalitetnega espressa doma je do pred nekaj leti veljala za privilegij majhnega števila ljudi, ki so si lahko privoščili kakovostne in drage aparate ter so se bili pripravljeni potruditi s pripravo kratke, močne doze kave. Če želimo dobiti "brezhiben espresso", je potreben proces, ki je sestavljen iz več korakov in nekaj znanja (od mletja kave do čiščenja aparata), kar so mnogi doživljali tudi kot "preveč dela za nekoga, ki se s tem ne ukvarja poklicno". Revolucijo (pa ne samo na teh prostorih) je prinesel Nespresso, mali hišni aparat za espresso iz švicarskega podjetja Nestle, ki je proces priprave kave poenostavil in precej avtomatiziral. Osnovna poenostavitev je bilo to, da so za polnjenje uporabljali že pripravljene doze – kapsule ali ampule kave. Ko je "fenomen Nespresso" preplavil Italijo, se je majhna skupina prijateljev in podjetnikov iz države "espressa in cappuccina" odločila, da ponudi svojo linijo kave v kapsulah in vrečkah (cialde), pri tem pa espresso, zaradi kakovosti kave in polnjenja, ne bi izgubljal prepoznavnega okusa in arome. Od leta 2011, ko so začeli s poslom, do danes jim je uspelo zbrati veliko število neodvisnih proizvajalcev in pražarn kave, razviti sortiment s 1400 izdelki ter pokriti teritorij z več kot 70 specializiranih prodajaln kave in dodatnega pribora. Zanimivo je, da so pod blagovno znamko 101CAFFE’, vse trgovine zasnovane kot franšize.
Podjetje zdaj namerava koncept prenesti tudi na druge trge, prejemnike franšize pa iščejo tudi v Sloveniji in ostalih državah naše regije. Za otvoritev trgovine po sistemu "na ključ" bi moral partner odšteti najmanj 50.000 EUR, skupna investicija pa je najbolj odvisna od velikosti lokala. "Naš idealni prejemnik franšize je oseba, ki se je pripravljena postaviti v službo kupca, oseba, ki goji strast do kave ter ji ne bo težko pojasnjevati bistvo in govoriti o kakovosti in aromi naših izdelkov" - pravi Umberto Gonnella, direktor podjetja 101CAFFE’.
V trgovinah 101CAFFE’ pa se ne prodaja samo kava za espresso, ampak tudi veliko drugih napitkov – sadni in rastlinski čaji, tople čokolade, kave na bazi ječmena, ginsenga. Od 1400 izdelkov iz ponudbe se kar 600 prodaja pod blagovno znamko 101CAFFE’. "Imamo najbolj preskrbljeno verigo specializiranih trgovin za prodajo napitkov in kave v kapsulah in škatlah v Italiji. Kot koncept in kot mreža, ponujamo pravi recept za poslovanje na rastočem trgu samostojne priprave kave, nudimo načrtovano in sistematično rast, s stabilno rastjo prometa in dobičkonosnosti" - poudarjajo v italijanskem podjetju. Partnerji iz držav naše regije lahko računajo na teritorialno ekskluzivnost, v franšizni paket pa so vključeni tudi izobraževanje ter konstantna tehnična in prodajna podpora.
Preberite članke
Trgovska veriga Spar Slovenija je v lanskem letu začela razvijati partnersko mrežo Spar Partner. Pod to blagovno znamko zdaj posluje šest trgovin.
Dva franšizna koncepta iz Češke – Naš Grunt in Fruitisimo – sta se odločila združiti moči in svoje izdelke ponuditi "pod isto streho".
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Ergonomski stol SpinaliS, ki je razvit in izdelan v Sloveniji, lahko danes kupimo po celotni Evropi. Ekskluzivni distributer za poljsko tržišče si želi razširiti svojo prodajno mrežo na Poljskem, zato se je odločil – da ponudi tudi franšize.
Veriga trgovin z eko-izdelki "bio&bio" se skozi franšizo namerava širiti tudi v sosednje države. Na domačem, hrvaškem trgu, nadaljuje širjenje skozi lastne trgovine pa tudi krepitev odnosov z obstoječimi prejemniki franšize.
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.