Franšizni sistem je kot družina
Franšizing kot način poslovanja predstavlja številne pomembne elemente, med katerimi so vsekakor – izbira prejemnika franšize, prenos znanja in razvijanje odnosov z bodočimi partnerji. S tem je dajalec franšize lahko prepričan, da bodo novi člani "družine" uspešno poslovali. To so bile glavne teme tudi med pogovorom z Milico Gavrilović, lastnico srbskega franšiznega sistema "Dve šmizle", ki svojo maloprodajno mrežo nakita dokaj uspešno širi tudi v časih, ko se malo ljudi odloča za vstop v podjetniške vode. Franšizni partnerji so del velike družine, poudarja Gavrilovićeva in dodaja, da morajo biti zaradi tega odnosi dobri, interakcija pa obojestranska. Samo tako je sodelovanje lahko uspešno.
Kaj je za Vas pri izbiri prejemnika franšize najbolj pomembno?
Najbolj pomembno je, da se vidi resnost in predanost poslu. Če nekdo vzame najboljšo franšizo na svetu, ki povsod dobro posluje, sam pa nima volje in želje delati in ni resen – ne bo uspel. Naš princip je, da po izmenjavi elektronske pošte ali telefonskih pogovorov opravimo še osebno eden ali dva pogovora s potencialnimi kandidati in na podlagi tega, zahvaljujoč izkušnjam, lahko ocenimo kako dober prejemnik franšize bi lahko bil nek kandidat.
Kdo so najbolj pogosti prejemniki franšize "Dve šmizle"?
Predvsem ženske! Nekatere so že v poslu, podjetnice s katerimi je zelo lahko delati, energične ženske, ki že vedo kako se posluje in kaj je pomembno za uspešno poslovanje. Imamo tudi tiste, ki jim je"Dve šmizle" prvi samostojen posel. Na drugi strani so med prejemniki tudi moški, ki so dodobra spoznali nakit, nekateri od njih pa tudi sami delajo v trgovinah.
Kako razvijate odnose s prejemniki in koliko pozornosti posvečate temu segmentu poslovanja?
Mi smo z našimi prejemniki zelo tesno povezani. Trudimo se, da jim konstantno pomagamo, ob tem pa moramo poudariti, da tudi oni pomagajo nam. Glede na to, da se ukvarjamo s proizvodnjo nakita, so informacije s tržišča, ki nam jih posredujejo, zelo pomembne ne glede na to, da tudi sami ustvarjamo trende. Včasih se namreč dogaja, da nekatere franšize dobro prodajajo določeno kolekcijo nakita, zato jim seveda dostavljamo ravno to ali jim po naročilu proizvedemo unikatni nakit za njihove stranke.
Zato morajo biti tudi odnosi s prejemniki na zelo visokem nivoju saj si ne želimo, da nas slabo predstavljajo v svojem okolišu, nasprotno si želimo, da dostojno oglašujejo "Dve šmizle", imajo spodobno izbiro nakita, enako kot imamo mi v naših poslovalnicah v Beogradu. Franšizni partnerji so enostavno del velike družine, v kateri morajo biti dobri odnosi, interakcija pa obojestranska. Samo tako je zgodba lahko uspešna.
Morajo se truditi, pri tem pa jih nikoli ne pustimo samih. V podjetju imamo ljudi, ki so zadolženi samo za komunikacijo s partnerji in na katere se partnerji lahko obrnejo za kakršenkoli nasvet.
Kako pomembno je izobraževanje v franšiznem sistemu "Dve šmizle" in kako je sestavljeno?
Izobraževanje je obvezno za vse prejemnike, predvsem pa za tiste, ki bodo razstavljali nakit in delali v poslovalnici. Izvaja se dva tedna pred otvoritvijo poslovalnice saj si ne želimo, da je med izobraževanjem in praktično uporabo znanja predolgo časovno obdobje. Eden od razlogov je tudi to, da tisti, ki so bili na izobraževanju samostojno urejajo poslovalnice. Skupaj z njimi določimo kje in katere vitrine bodo kupili, kakšnih dimenzij in oblik naj bodo, da bi bilo vse skupaj v stilu poslovalnice "Dve šmizle". Tudi v tem segmentu so dobrodošli njihovi predlogi. Razstava nakita je njihova samostojna naloga saj je to za njih, če se tako izrazimo, »diplomska naloga« po zaključku izobraževanja. Po teh pripravah jih obišče naš franšizni menedžer, ki preveri ali je vse urejeno kot je potrebno in uredi morebitne popravke.
Pomemben del izobraževanja je tudi zgodba o kristalih Swarovski. Že dolgo sodelujemo s tem podjetjem, nakit, ki je izdelan iz njihovih kristalov je izjemen in franšize ga zelo dobro prodajajo.
Skratka prejemnike franšize učimo kako razstavljati nakit, pakirati izdelke, svetovati kupcem. Trudimo se, da jim znanje prenesemo na enostaven način in pogosto govorimo, da se razstavljanje nakita ne razlikuje bistveno od opreme stanovanja ali izbire oblačil. Do zdaj se nam ni dogajalo, da zamujamo z otvoritvami, partnerji pa so običajno zelo lahko sprejemali informacije.
Drugi del izobraževanja se nanaša na samo poslovanje in vodenje poslovalnice. V tem segmentu bomo prejemnikom franšize prenesli vse naše znanje in izkušnje.
"Dve šmizle" ima zdaj že zelo razširjeno mrežo, poleg Srbije pa so prisotni tudi na Hrvaškem, v Črni Gori ter Bosni in Hercegovini. Kaj je botrovalo takemu uspehu?
Spet bi rekla, da je eden ključnih razlogov - prepoznavnost naše blagovne znamke. Mnogi poznajo "Dve šmizle" saj smo že vrsto let prisotni na trgu. Seveda je podlaga za to vse tisto o čemer smo danes govorili. Ker si želimo biti "številka ena", moramo neprestano razvijati poslovanje in se truditi, da ne zaspimo na lovorikah. Želimo iti naprej ob upoštevanju preteklih izkušenj. Zahvaljujoč dobrem pristopu, smo celo v obdobju krize povečali število zaposlenih. To število sicer ni veliko a je kljub temu dober dokaz, da se povečuje obseg prodaje. V Črni gori je bilo v prvi polovici leta poslovanje za 30% boljše kot v enakem obdobju lani. V tej državi sta bila odprta še dva franšizna prodajna kotička – v Nikšiču in Danilovgradu.
Druga pomembna stvar je, da za samo otvoritev franšize niso potrebne velike investicije, ne zaračunavamo nikakršnih franšiznih nadomestil, kar ljudem ustreza, saj lahko ta sredstva preusmerijo drugam – v več nakita, okraševanje samega lokala in podobno.
Preberite članke
Čeprav majhen a neizogiben znak pozornosti, so voščilnice pravzaprav velik posel. To potrjuje tudi švedsko podjetje Card Group s prodajno mrežo v kar 45 državah. Franšizo zdaj želijo razviti tudi v Sloveniji.
Pred nekaj meseci je Brosh iz Novega Sada ponudil franšizo. Nedavno so dobili prvo franšizno enoto na jugu Srbije v Leskovcu.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Pod blagovno znamko Brosh se v dveh trgovinah v Novem Sadu prodaja nakit in modni dodatki. Pred kratkim so začeli ponujati tudi franšizo.
Pod blagovno znamko "Dve šmizle" (Dve važički) že desetletje izdelujejo in prodajajo nakit, ki ni začaral samo žensk v Srbiji, ampak tudi širše v regiji. Mreža franšiznih poslovalnic potrjuje to trditev.
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.