Fino modelirana franšiza
Ko je Nediljka Dokozić pred tremi leti na Portugalskem opazila JumpingClay, je bila popolnoma očarana nad delavnico, v kateri so se otroci učili oblikovati glinene kipce in v kateri se ta glina lahko tudi kupi. Za to je obstajalo več razlogov. Menila je, da je to idealen prostor, kjer bi njeni trije majhni otroci lahko preživljali čas ob druženju in učenju novih veščin. Tudi otroci so menili enako, saj so bili enako navdušeni ne glede na starost.
"Spomnim se, da je takrat za mizo na kateri so otroci iz gline izdelovali figurice, sedela tudi punčka v invalidskem vozičku. Poleg tega moji otroci in še nekaj ostalih niso razumeli portugalščine. Kljub razlikam, drugačnem jeziku, veri, kulturi, celo invalidnosti, so enakovredno sedeli za isto mizo in kakovostno preživljali prosti čas. Vsakič, ko sem jih pustila v igralnici, me je bilo strah, da se ne poškodujejo. V JumpingClay delavnici sem vedela, da so varni in sem v tem času lahko brez slabe vesti popila kavo s prijateljico. Otroci so si po prvih izkušnjah z JumpingClay vsak drugi dan želeli v delavnico" - navdušeno pripoveduje Nediljka Dokozić.
Od takrat je neprestano razmišljala, da bi bilo dobro JumpingClay franšizo »prenesti« na Hrvaško. Uspeli ji je vzpostaviti stik z dajalci franšize iz Južne Koreje in se dogovoriti za sodelovanje. V vmesnem času se je opogumila in od nekdanjega prejemnika prevzela tako imenovano »super master franšizo« za celotno območje Adriatika (države bivše Jugoslavije in Albanijo). Priprave potekajo pospešeno in že sredi julija pričakujemo otvoritev prve JumpingClay delavnice v stanovanjski četrti Špansko v Zagrebu.
Nediljka Dokozić si ne želi sama pokrivati celotne regije, tega si ne želi niti za celotno Hrvaško. Zato ima, po dogovoru z matičnim podjetjem iz Južne Koreje, možnost prodaje master franšize za vsako posamično tržišče, če bo obstajal interes, pa tudi posamične (single-unit) franšize. "Najbolj enostavno bi bilo, da poiščem prejemnika master franšize za vsako od tržišč regije saj bi bila komunikacija bolj preprosta. Če pa se kdo oglasi z željo po single-unit franšizi, jo bo vsekakor lahko kupil saj mi je na začetku zelo pomembno, da poskusimo hitro razširiti poslovanje. Pri vsem tem pa je najbolj pomembno, da bodo otroci lahko uživali" - pravi ona.
Foto: JumpingClay
Kot smo že omenili, JumpingClay koncept izvira iz Južne Koreje in predstavlja možnost, da na enem prodajnem mestu lahko kupimo glino, pa tudi obiščemo tečaje modeliranja in izdelave figuric. Tečaji so namenjeni predvsem otrokom, primerni pa so tudi za najstnike in odrasle. Takšne prostore v JumpingClayu poimenujejo »trgovina-delavnica«. JumpingClay glina ne pušča madežev, se suši na zraku in je opravila zahtevne teste v katerih je obravnavana kot hrana, predvsem zato, ker je namenjena otrokom.
JumpingClay franšiza zahteva investicijo okoli 10.000 EUR, kamor je že vključeno tudi vstopno franšizno nadomestilo. Prejemniki franšize plačajo še dve letni franšizni nadomestili – eno se plača neposredno dajalcu za razvoj izobraževalnih programov, izdelavo in testiranje novih figuric (vsaka figurica se testira, da se ugotovi ali jo lahko izdelajo otroci in starostniki), drugo pa gre v »skupno blagajno« za marketinške materiale, ki jih dobijo prejemniki franšize.
JumpingClay trgovina-delavnica je lahko velika okoli 30 kvadratnih metrov, če se izkaže potreba, pa je seveda lahko tudi večja. "Želim si, da bi nekega dne vsaj v enem večjem mestu imeli velik JumpingClay, tak kot ga imajo Britanci in se razprostira na 150 kvadratnih metrih. Skupaj smo močnejši in verjamem, da bo to uspelo tudi nam" - poudarja Dokozić.
Ta franšiza je lahko odprta v nakupovalnem središču, stanovanjski četrti in tudi v manjših mestih s 5000 ali 6000 prebivalci, ki nimajo raznovrstne ponudbe za otroke. Kot pravi Nediljka Dokozić, so prva povpraševanja prispela ravno iz manjših krajev.
Ni potrebno, da je prejemnik franšize iz določene stroke ali da ima neko specifično izobrazbo. Kot pravi Nediljka Dokozić, je najbolj pomembno, da k poslu pristopi resno in da ga, če že vloži določen kapital, želi tudi razvijati. Meni, da je JumpingClay franšiza priložnost za mlade, ki bi želeli voditi lasten posel. Vsi prejemniki in njihovi zaposleni bodo deležni izobraževanja. "Potrudili se bomo, da vsakega prejemnika usposobimo, da v čim krajšem roku začne poslovati. Glina je priskrbljena, izdelali smo tudi spletne strani za vse trge. Glede na to, da so naši trgi še vedno dokaj nerazviti, smo veliko energije vložili v pogajanja z dajalci franšize, da bi dosegli čim nižje cene gline in tečajev in s tem naredili vse skupaj staršem bolj dostopno. To nam je uspelo saj bo glino mogoče kupiti že od pol evra" - pravi Dokozić.
Foto: JumpingClay
JumpingClay posluje v 40 državah sveta, ima 650 trgovin-delavnic in več kot 5000 inštruktorjev.
Preberite članke
O prvih reakcijah potrošnikov, zainteresiranih za franšizo ter oblikah sodelovanja, smo govorili z Nediljko Dokozić, JumpingClay Hrvaška.
V Zagrebu se je odprla prva JumpingClay akademija na Hrvaškem.
Angie Coates je za svojega prvega otroka ustvarila glasbeni program Monkey Music, potem pa se je odločila deliti znanje tudi z drugimi – v Veliki Britaniji je zgradila močno franšizno mrežo.
Mala založniška hiša je popoln posel za vse, ki želijo delati od doma, pravi direktor založniške hiše "Modri Slon" na Poljskem, Rafał Kwiatkowski.
JumpingClay je v Makedoniji odprl prvo akademijo –to je še en korak pri osvajanju območja Adriatica.
Najbolj brano
Poljska veriga salonov za oblikovanje in nego telesa Studio Figura, im poslovalnice širom po svetu. Družba išče prejemnike franšize tudi v naši regiji.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Franšizni mreži koncepta za hujšanje Xtravaganza so se v letošnjem letu na Hrvaškem pridružile še tri franšize. V načrtu imajo širitev tudi v druge države regije.
Franšizni paket je bistvo franšiznega sistema, saj vsebuje vse - celoten poslovni koncept, ki ga ponuja franšizor.