Dober občutek
Ali ste že kdaj slišali za blagovno znamko, ki izvira iz Latvije?
Kdorkoli je naletel na eno od trgovin naravne kozmetike Stenders, lahko reče, da pozna vsaj eno. Podjetje Stenders je najprej začelo s proizvodnjo in prodajo ročno narejenega mila iz naravnih sestavin. Od leta 2001 do danes so ponudbo dodatno razširili z najrazličnejšimi izdelki za nego in sprostitev telesa (mila, kopeli, šamponi, mleka in kreme za obraz in telo, soli in pene za kopanje, eterična olja, masažna olja), poleg tega pa so s pomočjo franšiz v več kot 20 državah sveta razvili koncept urejenih trgovin z lepo oblikovanimi embalažami za svoje izdelke. Danes se v franšizni mreži nahaja več kot 220 trgovin. Od držav v tej regiji pa je Stenders svojo blagovno znamko trenutno pripeljal na slovenski in hrvaški trg.
Podjetju se drugače vsako leto javi okoli 250 potencialnih kandidatov za prejem franšize. Po statističnih podatkih podjetja se 10% zainteresiranih na koncu tudi odloči za odprtje franšizne trgovine. Tako je 90% vseh lokalov, ki poslujejo pod blagovno znamko Stenders, v lasti prejemnikov franšiz.
Novinarji ukrajinskega portala Franchising.ua so pred kratkim govorili s Sabino Timoško, vodjo projekta Stenders, ki dela na promociji in razvoju blagovne znamke v Ukrajini.
Kako perspektivna je dejavnost naravne kozmetike? Ali je trg že zasičen in kakšna je vaša vloga v razvoju le tega?
Danes ne obstaja oseba, ki ne teži k naravnem. Ljudje so na splošno bolj izobraženi in osveščeni in vse večje število potrošnikov pazi na to kaj kupuje. Ta trend se bo nadaljeval, dejavnost naravne kozmetike pa bo rastla. V tem trenutku je na trgu še vedno prostor za nove blagovne znamke. Pravzaprav bi rekla, da je naravna kozmetika naredila prvi, vendar precej odločen korak na trg.
Ali je ta posel odvisen od določenega letnega obdobja ali sezone, oziroma ali je v določenem obdobju promet občutno večji?
Lepo oblikovani paketi izdelkov so bili vedno del našega prodajnega sortimenta, kar temu poslu garantira sezonsko rast prodaje. Seveda Stenders v času praznikov svojim kupcem ponudi posebne, pozorno izbrane in unikatno oblikovane pakete izdelkov, ki so lahko idealno darilo ne glede na priložnost. Vendar pa z našega zornega kota, sebe vidimo kot proizvajalca kozmetike, čigar izdelki so namenjeni vsakodnevni rabi. Obenem pa se trudimo vsako leto razširiti sortiment organske kozmetike. Tako smo leta 2011 uvedli popolnoma novo linijo izdelkov za nego obraza. Danes lahko rečemo, da paleta izdelkov Stenders lahko zadovolji vse dnevne potrebe naših strank.
Katera je vaša ciljna skupina?
To je "Ona" - čutna in romantična, obenem pa zelo modra ženska. Ona spremlja modo, istočasno pa ima svoj stil. Ona je stara med 25 in 50 let, skrbi za svojo lepoto in zanima jo vse kar je naravno. Ona je pripravljena porabiti čas in denar tako za sprostitev kot tudi za tretmaje za obraz in telo.
Kateri dejavniki vplivajo na razvoj mreže na trgu?
Najprej so to naši popolni in unikatni izdelki, navdihnjeni z naravo. Stenders uporablja samo naravne sestavine, ki vsakodnevno in s posebno pozornostjo skrbijo za lepoto vaše kože. Drugič je tukaj tudi posebno ugodje, ki naj bi ga stranka občutila ob vstopu v našo trgovino. Kot tretje so to visoki standardi storitev, na katerih smo vsa ta leta delali. Pravzaprav je to cel skupek razvitih in praktično nevidnih orodij, ki kupca navajajo, da se počuti dobrodošlega, kot bi bil gost pri dobrosrčnih gostiteljih.
Konec koncev je Stenders hitro rastoče podjetje, ki ne stopica na mestu. Vsako leto svojim uporabnikom ponudimo niz novih izdelkov, ki zadovoljujejo njihove različne potrebe za nego obraza in telesa. V enem letu smo recimo izdelali 38 novih proizvodov, kar dodatno povečuje priljubljenost naše blagovne znamke. Partnerjem, ki se odločijo za vstop v franšizni sistem Stenders ponujamo zaključen poslovni model, kar vključuje tudi podporo v vseh pomembnih procesih zagona poslovanja – izbiro prodajnega mesta, izbiro in izobraževanje osebja, marketinške ideje in oskrbo z reklamnim materialom. Partnerje imamo v več kot 20 državah, veriga trgovin pa se razteza od Skandinavije do Savdske Arabije, Japonske in Kitajske.
Priredila redakcija Franchising.si na podlagi intervjuja ukrajinskega portala franchising.ua.
Preberite članke
Fitnes studio Maxifit je v enem letu uspel odpreti štiri franšizne studie v Srbiji in Bosni in Hercegovini, načrtujejo pa še nadaljnjo širitev mreže v regiji.
Ameriška veriga igralnic s trampolini Sky Zone je združila zabavo in fitnes in s tem privabila veliko število oboževalcev. Franšiza je zdaj dostopna tudi v Sloveniji.
Slovenska franšiza Proteini.si, ki se ukvarja z maloprodajo prehranskih dodatkov za športnike, je uspešno začela s poslovanjem v Srbiji in namerava širiti mrežo trgovin.
Kako so razvili franšizo za beljenje zob, kje iščejo nove partnerje in kaj pričakujejo od svojih prejemnikov franšize, govori Edina Sebők iz podjetja Smile Partner.
Mario Kalem je najprej postal prejemnik posamične franšize No+Vello v Sloveniji, konec lanskega leta pa je prevzel master franšizo za območje Hrvaške. Franšizna mreža je bila v kratkem času razširjena.
Najbolj brano
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Na kateri stopnji razvoja so začeli razmišljati o franšizi, zakaj je pomembno, da je optik tudi dober prodajalec, in kaj prejemnik franšize lahko pričakuje od sistema, nam bo povedal Tihomir Krstič.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Slovenijo ocenjujemo kot perspektivno tržišče in smo se zato odločili iskati franšizojemalce za blagovno znamko Pizza Hut