Najboljša franšiza
Kandidati za nakup franšize me pogosto sprašujejo “kako izbrati najboljšo med njimi?”. Vedno jim najprej predlagam, da velja dobro razmisliti o vrsti posla oziroma panogi, ki jim najbolj ustreza. Glede na to, da bodo vsaj nekaj naslednjih let posvetili izbranemu poslu, se morajo najprej potruditi, da bo posel tak, ki jih resnično veseli. V naslednjem koraku morajo najti franšizni koncept, ki bo uspešen pri strankah, ki so si jih izbrali. Šele nato, vendar nujno, naj se posvetijo finančnim analizam.
V franšizni industriji imamo opraviti s podatki, ki jih ponujajo franšizorji. Opisujejo razvoj prihodkov od začetka poslovanja do zrelega obdobja, ko posel resnično zaživi. Ugotoviti moramo nek razumen nivo stroškov – od osebnih dohodkov za zaposlene, prispevkov in davkov ter drugih stroškov, kot so na primer stroški najema. Na ta način lahko približno ocenimo kdaj bo naš poslovni model vzdržen oziroma kdaj in v kakšni višini lahko pričakujemo dobiček.
Zelo je pomembno, da pridobljene podatke ne preverjamo samo s franšizorjem, vendar tudi z obstoječimi franšiziji in njihovimi zaposlenimi. Odprtost, vzajemno spoštovanje in zaupanje so pomembni gradniki kasnejšega uspešnega sodelovanja. Če imamo že med začetnimi razgovori nelagoden občutek, verjetno ne moremo računati na uspešno partnerstvo.
Ali se je mogoče, glede na vaše razmišljanje, odločiti za najboljši franšizni koncept na osnovi različnih lestvic uspešnosti? Osebno sem spremljal kar nekaj takih poizkusov in vsi po vrsti so bili nesupešni.
Eden od portalov omogoča bralcem (tudi eventuelnim kandidatom), da z glasovanjem vplivajo na vrstni red, oziroma uspešnost posamezne franšize. Verjetno lahko predvidevamo, da bomo med najboljšimi koncepti našli tiste, ki precej investirajo v samo pridobivanje glasov. Naslednja popularna ideja za prikaz vrstnega reda uspešnih franšiz, je rast oziroma hitrost pridobivanja novih franšizijev. Vsekakor zanimiv podatek, ki pa vas lahko zavede, če ne upoštevate dejstva, da zelo ustreza “nizkocenovnim” franšizam. Vsekakor je lažje najti 10 partnerjev za odprtje kioska s hitro prehrano, kot enega za odprtje velike restavracije.
Na splošno moramo biti previdni z različnimi lestvicami, ki pri svojem rangiranju upoštevajo zgolj kvantitativne in nič kvalitativnih merljivih podatkov. Pred kakšnim letom, je ena od finančnih revij objavila lestvico najhitreje rastočih franšiz v bančnem sektorju. Upoštevali so zgolj število novo odprtih ekspozitur v preteklem letu. Ni jih zanimala skrb lastnika koncepta pri izbiri in kvaliteti posameznih lokacij ali pa kvaliteta storitev v teh novo odprtih poslovalnicah. Verjetno je odveč dodati, da ji pri izboru ni zanimala uspešnost mehanizma izbire posameznih franšizijev, kaj šele kvaliteta njihovega usposabljanja.
Zato sem osebno veliko bolj naklonjen franšiznim konceptom, ki se ne naprezajo za zmago na posameznih lestvicah, ampak so predani postopnemu in premišljenemu širjenju.
Kako potem priti do prave izbire? Z lastnim, zdravim razumom in z nekolikšno pomočjo stroke. Pri izbranem franšiznem konceptu morate namreč preveriti, če razpolaga s certifikatom (najpogosteje ga izdajajo nacionalna franšizna združenja), da ustreza pogojem, ki jih predpisuje Etični kodeks Evropskega franšiznega združenja. Potrebna je podrobna analiza podatkov in informacij, ki jih nudi franšizodajalec. Podobno velja tudi za franšizno pogodbo, kjer se je vsekakor priporočljivo posvetovati z izkušenim pravnikom.
Še posebej pa naj poudarim pravico potencialnega franšizija, da dobi razumljive odgovore na vsa svoja vprašanja glede izbranega franšiznega koncepta. V nasprotnem primeru velja razmisliti o kakšnem drugem franšizorju.
Michal Wisniewski, Direktor franšiznega konzaltinga v PROFIT system-u
Preberite članke
Poslovna oblika franšizinga je mednarodno zelo prepoznavna, četudi različnih trgi različno vrednotijo njene komponente ...
Dobro in vestno svetovanje ni drago. Drage so napake, oziroma izkušnje na lastnih napakah
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
S širitvijo Pekovih poslovalnic preko manjših poslovalnic, ki bodo v lasti in upravljanju malih podjetnikov, bomo kmalu dobili v vsakem manjšem kraju trgovino s čevlji, tako kot je to bilo nekoč.
Zanimivosti na forumu
Kupite Botox, hujšanje in dermalna polnila v Sloveniji Kontakt +4915213457302
Kupite Botox, hujšanje in dermalna polnila v Sloveniji Kontakt +4915213457302 Dvignite svojo samozavest z botoksom, hujšanjem in dermalnimi polnili Kontaktirajte...
Osnovna sredstva in 500 evrov
Zanimov branje https://www.premiumbar.si/trgovina/premium-bar/rum če kdo rabi dejansko dobra zadeva :) https://atelierrebul.si/shop/category/nega-telesa-krema-za-roke-45
Osnovna sredstva in 500 evrov
Znesek 500 evrov, na katerega se sklicujete, je pomemben v računovodstvu in knjigovodstvu, saj gre za prag vrednosti, do katerega se sredstva običajno obravnavajo kot drobna...
Če koga zanima
Prodaja se hiša, če koga zanima. https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/veliko-tinje-hisa_6541526/
Nakup podjetja
Nimam pojma me pa tudi zanima, si sprobal potem ali si pustil pri miru https://vajanadan.si/
Nakup podjetja
Zdravo, sem nov na tem forumu sicer ga spremljam že dlje časa. Ker kot sem opazil Vas je kar nekaj na tem forumu, kateri imate podjetje v takšni in drugačni...