V Burger King-u kraljuje franšiza

Burger King je objavil, da načrtuje vse lastne restavracije prodati franšizojemalcem. Tako bi bil, namesto direktnih prihodkov od prodaje v lastnih restavracijah, njen edini vir dohodkov franšizno nadomestilo, ki bi ga prejemala od svojih franšizojemalcev.
Petek
12.09.2014
Burger King je skoraj vse restavracije, ki si jih je lastil, prodal franšizijem. Kako donosna je strategija McDonald’s-ovega največjega tekmeca?
 

Dejstvo, da je franšizing eden od mehanizmov, ki lahko hitro in učinkovito zmanjša stroške poslovanja, lahko trenutno potrdi tudi ena od največjih in najbolj priljubljenih ameriških verig hitre prehrane – Burger King. Korporacija je namreč pred nekaj leti nepričakovano sprejela strategijo za konsolidacijo poslovanja.

Spomnimo, Burger King Worldwide Inc. je leta 2010 kupila brazilska investicijska korporacija 3G Capital. Novi lastnik je poleg prepoznavne blagovne znamke in naslova "vice prvaka" na tržišču restavracij s hitro prehrano v Ameriki, podedoval tudi niz težav, s katerimi se je podjetje borilo že nekaj časa, vendar ni imelo niti moči, niti motivacije, da jih reši; upad prodaje, zastoj v širjenju prodajne mreže in enolična, vsem dobro znana ponudba v restavracijah.

Po prehodu v roke novega lastnika, je Burger King šel skozi proces popolne preobrazbe. Do sedaj so zamenjali in osvežili jedilnik, spodbudili prenovo 600 prodajnih enot v ZDA in Kanadi ter spremenili način poslovanja.

Pravzaprav je največjo spremembo izzvala poteza, ki je redefinirala strukturo lastništva restavracij Burger King in bodoče vire prihodkov. Korporacija je objavila, da namerava vse restavracije, ki jih ima v lasti, prodati franšizijem. Tako bi bil, namesto direktnih prihodkov od prodaje v lastnih restavracijah, njen edini vir dohodkov franšizno nadomestilo, ki bi ga prejemala od svojih franšizojemalcev.

Pod vtisom teh dokaj radikalnih potez, so ameriški mediji pozorno spremljali rezultate poslovanja. Do sedaj je že 97% restavracij Burger King prešlo v roke franšizojemalcev, korporacija pa upa, da do konca letošnjega leta ta številka zraste na sto. Po zadnjih finančnih poročilih bi lahko rekli, da se je ta strategija izplačala – samo v obdobju od julija do septembra tega leta je dobiček korporacije povečal s 6,6 milijonov dolarjev na skoraj 70 milijonov, stroški poslovanja pa so padli z 216 milijonov na vsega 23 milijonov dolarjev.

Vendar tudi ti podatki še vedno ne zmanjšujejo dvoma strokovnjakov v uspešnost koncepta. Ameriški analitiki se sprašujejo ali bodo novi franšiziji voljni plačevati ogromna začetna in redna franšizna nadomestila, še posebej v času, ko se večina korporacij v tej branži bori z upadom prodaje in dobička. Ob upoštevanju njihovega planiranja močne mednarodne ekspanzije (Rusija, Turčija, Kitajska, Južnoafriška republika), je to za Burger King zelo pomembno vprašanje - opozarjajo analitiki.

****

Burger King je bil ustanovljen leta 1954. V svoji prodajni mreži ima več kot 13.000 restavracij, ki poslujejo v 86 državah sveta. Po številu poslovnih enot je Burger King še vedno daleč od svojega največjega rivala McDonald's-a (le ta ima pod svojo blagovno znamko 34.000 restavracij), vseeno pa je to dovolj, da vzdržuje položaj druge največje verige restavracij s hitro prehrano na ameriškem tržišču.

V državah naše regije ima Burger King restavracije v Sloveniji in Makedoniji. Franšizojemalec za ozemlje Slovenije je slovensko podjetje Sportina.


Zanimivosti na forumu