Prihodki naraščajo skozi franšizo
Ko je 2010.Burger King objavil načrte, da bo vse svoje restavracije v njeni lasti "prepustil" prejemnikom franšiz, so ameriški analitiki bili zmerni pri ocenah in ne dovolj prepričani v "sposobnost preživetja" te strategije. Namesto da zbirajo direktne prihodke od prodaje v restavracijah, ki jih imajo, je Burger King kot edini vir dohodkov imel franšizno nadomestilo, ki bi ga pobiral od svojih podružnic. Analitiki so se spraševali, ali bodo novi lastniki franšiz pripravljeni plačati pristopna in redna franšizna nadomestila, še posebej v času, ko se večina blagovnih znamk s hitro prehrano sooča s padcem prodaje in dobička.
Vendar pa je sredi lanskega leta, Burger King objavil, da beleži rast prihodkov, v skladu z najnovejšim finančnim poročilom, je družba samo v zadnjem četrtletju poslovnega leta 2013 poročala o naraščanju prihodkov v višini 37 odstotkov. Skupen neto prihodek v letu 2013, je dosegel znesek od 234 milijonov dolarjev, kar pomeni naraščanje za 99 odstotkov, če se upošteva, da je bil prihodek v letu 2012 l 118 milijonov dolarjev.
Prav tako se je v zadnjem letu 360 restavracij v lasti Burger Kinga preselilo v roke prejemnikov franšiz. Stroški poslovanja so se na ta način drastično zmanjšali, in franšizna nadomestila so še naprej prispevala k naraščanju prihodkov. Burger King je, poleg tega v letu 2013 in odprl 670 novih restavracij, kar je za 5,2 odstotka več kot leto prej.
V bistvu vse restavracije Burger King zdaj deluje kot franšize, kar je bil cilj podjetja. Drugače, strategija popolnega prehoda na franšizni sistem se je začela leta 2010. ko je družbo prevzela brazilska investicijska družba 3G Capital.
Ko pogledamo rezultate, ki so doseženi v letu 2013, je direktor Burger Kinga Daniel Schwartz, povedal za ameriške medije, da je cilj bil dosežen, in da je delo "prehoda" v roke izkušenih prejemnikov franšiz končano. Tudi odločitev, da se osredotočimo na uvedbo nekaj "privlačnih" izdelkov, je pozitivno vplivalo na rast prodaje kakor je leto napredovalo - je dejal.
Izdelki, ki so prispevali k naraščanju prodaje so manj kaloričen krompirček (Satisfries), ampak tudi večji hamburger (Big King Burger). V primerjavi z letom 2012, se je prodaja v letu 2013 na svetovni ravni povečala za 0,5 odstotkov in samo v zadnjem četrtletju - 1,7 odstotka na svetovni ravni in za 0,2 odstotka v Združenih državah Amerike.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Računovodsko podjetje Unija je odprla prvo franšizno enoto. Cilj je širjenje in razvoj franšizne mreže v vseh državah v regiji.
Gruppo Dam je italijansko podjetje, specializirano za proizvodnjo in distribucijo zobozdravstvene opreme. Išče franšizne partnerje na Hrvaškem in v Sloveniji za razvoj distribucijske mreže za izdelke podjetja Fresissima®. Katere pogoje bi morali izpolnjevati bodoči partnerji?
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.