Denny’s ponuja franšize tudi v naši regiji

Franšizodajalec namerava med drugim mrežo razširiti po celi Evropi vključno z državami naše regije. Prejemnik licence bi pravzaprav postal lastnik Area Development licence, kar pomeni, da mora biti finančno sposoben za samostojno otvoritev petih restavracij.
Četrtek
18.02.2016
Gostje v restavracije ameriške kuhinje Danny’s prihajajo že šest desetletij, zdaj pa je franšiza dostopna tudi v naši regiji.
 

Harold Butler in Richard Jezak sta leta 1953 v predmestju mesta Lakewood v Kaliforniji odprla stojnico s krofi in ga poimenovala Denny's Donuts. Butlerjevo poslovne smernice so bile "Postreči z najboljšo kavo, pripraviti najboljše krofe, ponuditi vrhunsko storitev, omogočiti najvišjo vrednost in delati 24 ur". Skozi desetletja je stojnica s krofi zrasla v verigo restavracij, ki se nahaja na več kot 2100 lokacij v 14 državah sveta. Ob tem se, kot pravijo v podjetju, še vedno držijo omenjenih Butlerjevih smernic. Koncept se je s časom spreminjal, tako se je že nekaj let po ustanovitvi spremenil naziv v Denny's Coffee Shop. Sedanji naziv Denny's restavracije nosijo od leta 1961 in so sinonim za zbirno mesto za vse generacije.

Podatki z uradne strani podjetja pravijo, da je bila prva franšizna pogodba podpisana deset let po ustanovitvi (1963), William Edwards, direktor podjetja EGS, ki zastopa Denny's na teh prostorih, pravi, da so pričeli z razvojem franšizinga s ciljem povečati prihodke, hitreje širiti mrežo in doseči boljši preboj na trgu. Revija Enterpreneur navaja, da so danes med top deset svetovnimi franšizami. S pomočjo raznih inovacij so lansko leto uspeli povečati tako prihodke kot tudi število franšiznih enot.

Foto: Denny's

Franšizodajalec namerava med drugim mrežo razširiti po celi Evropi vključno z državami naše regije. Prejemnik licence bi pravzaprav postal lastnik Area Development licence, kar pomeni, da mora biti finančno sposoben za samostojno otvoritev petih restavracij. Ocenjena investicija za eno restavracijo znaša okoli milijon ameriških dolarjev. Franšizno nadomestilo znaša 5,25 procenta bruto prihodkov vseh restavracij in se mesečno izplačuje franšizodajalcu. Poleg tega se prejemnik obveže, da 3,75 odstotkov bruto prodaje nameni za marketing. Ocenjujejo, da se investicija povrne v dveh letih.

- Idealni kandidati za franšizo so močna podjetja, ki so na nek način že povezana s tem načinom gostinstva – oziroma, s področjem hrane in pijač ali imajo že izkušnje iz vodenja velikih gastronomskih blagovnih znamk. Predvsem je pomembno, da imajo dostop do ustreznih lokacij saj je zaželeno, da se restavracije nahajajo v mestnih središčih. Prejemnik mora biti obvezno seznanjen z zahodnimi standardi neoporečnosti, varnosti in kakovosti hrane ter imeti zagotovljeno zanesljivo verigo dobaviteljev - pravi Edwards.

Franšizna veriga Denny's ima v ponudbi različne formate restavracij saj so lokali lahko veliki od 70 do 800 kvadratnih metrov. - Prejemnik franšize najbolj pozna lokalno tržišče, zato je odločitev njegova, vsekakor pa mi nudimo podporo tako pri izbiri lokacij kot tudi pri oblikovanju notranjosti. Franšizni paket vključuje tudi usposabljanja ter podporo pri poslovanju in marketingu. Usposabljanja se izvajajo v ZDA in trajajo od osem do dvanajst tednov, udeležiti pa se jih morajo najmanj tri osebe, ki bodo na vodilnih položajih v podjetju. Te osebe spoznajo upravljanje in vodenje poslovanja. Poleg tega so prejemnikom franšize na voljo marketinške kampanje in materiali, ki se lahko uporabijo na lokalnih tržiščih - pojasnjuje Edwards.

Razvojna strategija restavracij verige Denny's predvideva širjenje te blagovne znamke ne samo v Evropi, ampak tudi v Aziji in na Bližnjem vzhodu, vsekakor pa tudi na matičnem tržišču.