Zgledne franšize
Španski Naturhouse, specializiran za dietetiko in prodajo dietnih preparatov, je najbolj uspešen evropski franšizni sistem v tej branži. To med drugim potrjuje tudi več kot 2000 franšiznih podružnic po svetu. Španski sistem ima med evropskimi trgi najbolj razvito mrežo v državah srednje Evrope – Poljski in Češki. Zato naj bi nadaljnje širjenje mreže zajelo tudi države našega dela Evrope – Naturhouse išče prejemnike franšize tudi v Sloveniji.
Dobre izkušnje
Samo na Češkem posluje 71 centrov – deset centrov vodi prejemnik master franšize, ki je zadolžen – in zaslužen – za razvoj mreže na češkem trgu. Ostali centri se nahajajo v rokah posameznih prejemnikov. Miroslav in Adina Alfery sta se znašla med njimi kot partnerja v življenju in poslu. Ta zakonski par namreč že tri leta vodi dva Naturhouse centra – enega v Pragi, druga v mestu Kladno. Kot pravita sta zelo zadovoljna in še vedno delata z veliko vnemo. Miroslav je zadolžen za poslovanje centrov, Adina dela kot dietetik v enem od njih.
- Preden sem kupil Naturhouse franšizo sem delal kot finančni svetovalec, svet podjetništva pa mi ni bil neznan. Vesel sem, da sem se na koncu tudi sam odločil za korak več. Zdaj sem sam svoj šef - pravi Miroslav Alfery.
Z majhno pomočjo prijateljev
S franšizingom in poslovanjem pod blagovno znamko Naturhouse sta se spoznala preko svojega prijatelja, ki je bil tudi sam prejemnik te franšize in je vodil dva centra. - Razmišljal sem o različnih možnosti za začetek lastnega posla, iskal sem nekaj, kar bi lahko delala tudi moja soproga, ker se ni želela vrniti na svoje staro delovno mesto. Nihče od naju pravzaprav ni želel delati kot "zaposleni"- pripoveduje Miroslav Alfery in pojasnjuje, da je bila v tem času njegova žena na porodniškem dopustu. Ko sta slišala za Naturhouse, ju je najbolj prepričalo to, da se je prejemnikom franšize ponujal odličen poslovni koncept z relativno nizkimi investicijami. Miroslav Alfery se je, po obisku poslovalnice svojega prijatelja v Teplicah, odločil, da kupi franšizo in odpre center Naturhouse in sicer prav tako izven Prage. Zgodilo se je prav nasprotno.
Praga je bila velik izziv za zagon poslovanja – potrebovala sta precej več kapitala, morala sta biti pripravljena na večje stroške in izredno močno konkurenco. Alfery je računal, da bi bila ta vrsta nutricionističnega centra, s svetovalnico in prodajo prehranskih dodatkov na enem mestu, novost in osvežitev v ponudbi manjšega mesta in bi s tem dala zelo dobre rezultate. Zgodilo pa se je, da mu je prejemnik master franšize Jan Gonda že na prvem sestanku ponudil mesto v Pragi. - Lokacija je bila odlična, vedel sem, da je pretok ljudi v tem delu mesta res velik. Pristal sem na to, čeprav lokal še vedno ni bil urejen ali opremljen - pripoveduje Alfery kako se je vse začelo.
Iz nič
Prvi center Naturhouse je bil odprt leta 2012 v Pragi. Alfery pravi, da je vse uredil sam, od zidov do tal. - Sem pa v tem užival saj sem vse to delal zase. Veliko podpore smo dobili tudi od prejemnika master franšize. Pomagal nam je pri nabavi pohištva in izdelkov, sodeloval pri izboru osebja, razporejanju in razstavljanju proizvodov - našteva kaj vse je zaznamovalo začetek poslovanja. - Ni bilo lahko najti dobre delavce. Moja soproga je končno privolila v delovno mesto dietetika, kar nama je prišlo prav saj sva se skupaj učila in razvijala posel - dodaja Alfery.
Preden se je z možem spustila v skupni poslovni podvig, je bila Adina Alferova direktorica regionalne podružnice neke finančne inštitucije in kot pravi je bilo delo zelo stresno. Delo v Naturhouse jo izpopolnjuje. - Res sem srečna, da lahko pomagam ljudem, ki želijo izgubiti odvečno telesno težo. Trudimo se z vsakim od njih vzpostaviti poseben odnos, poln zaupanja, oni pa nam seveda vračajo na enak način. Mi jim bomo pomagali na najboljši možen način saj si želimo, da bi bil vsak od njih na koncu tudi zadovoljna stranka - pravi ona in izrecno poudarja, da do zdaj niso imeli nezadovoljnih strank. - Tudi če bi nezadovoljna oseba obstajala, bi to pomenilo, da se ni držala priporočenega tretmaja - pravi Adina.
Pomoč in podpora odločilna
Drugi center Naturhouse nista gradila iz nič saj sta leta 2013 prevzela že opremljen lokal. Ta poslovalnica se nahaja v mestu Kladno, ki je od Prage oddaljeno vsega 25 kilometrov. Alfery pravi, da mu je franšizing spremenil življenje. - Imela sva veliko sreče, predvsem, ker sodelujeva in ker se lahko zaneseva na prejemnika master franšize, ki ni lovil samo lastnega dobička. Nasprotno, on svoje posamične prejemnike franšize obravnava kot enakovredne partnerje, kar je odločilno za razvoj franšizne mreže. Praksa to že dokazuje - je iskren Alfery.
Tistim, ki razmišljajo o vstopu v podjetništvo, Alfery lahko samo priporoča nakup franšize, še posebno tistim, ki nimajo preveč kapitala ali možnosti za razvoj posla. - Poleg tega, da delate pod okriljem uveljavljene blagovne znamke, pod franšizo koristite tudi vse prednosti dobro vpeljanega koncepta – pomoč pri vseh aspektih poslovanja, možnost usposabljanja in stalne inovacije. Mi smo to vsekakor dobili - zaključuje Alfery.
Preberite članke
Prodajna mreža SpinaliS se na Poljskem razvija s pomočjo franšize. Partnerjem ponujajo dve licenci – "zlato" in "srebrno".
Niso farmacevti a vseeno vodijo lekarno. Kaj so iskali in kako so kupili »lekarniško« franšizo, nam bo povedala Katarzyna Kwiatkowska.
Podjetje Nau je v Italiji razvilo močno maloprodajno mrežo optik, ki je sestavljena iz več kot 70 trgovin. Sedaj iščejo prejemnike franšiz tudi v državah naše regije.
Zdi se, da je franšizing v zdravstvu redek pojav. Primer poljskega sistema Podologia.pl kaže, da se franšiza lahko uspešno razvija tudi v tej dejavnosti.
Španski Naturhouse, največji in najuspešnejši franšizni sistem na področju dietetike in nutricionizma v Evropi, namerava v regiji še naprej razvijati franšizo.
Najbolj brano
Franšizing je izraz, ki pomeni obliko sodelovanja med partnerji, na podlagi določenih vrst licenčnih pogodb, ki postaja vse bolj priljubljeni način v različnih zvrsteh podjetništva. K franšizingu je možno uvrstiti tudi vrsto oblik podjetništva, ki temeljijo na distribucijskih ali agencijskih pogodbah.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
S širitvijo Pekovih poslovalnic preko manjših poslovalnic, ki bodo v lasti in upravljanju malih podjetnikov, bomo kmalu dobili v vsakem manjšem kraju trgovino s čevlji, tako kot je to bilo nekoč.
Hotelska blagovna znamka Swissôtel, del največje evropske verige AccorHotels, je podpisala pogodbo o franšizi za razvoj novega mestnega počitniškega središča v Sarajevu.
Blagovne znamke največje evropske hotelske skupine AccorHotels so kot franšiza zdaj dostopni tudi v naši regiji. Poljsko podjetje Orbis je odgovorno za razvoj franšizne mreže in podporo v celotni Srednji in Vzhodni Evropi.