Ideja za posel? Lekarna!
Prva lekarna pod imenom Nowa Farmacja ("Nova lekarna")je bila odprta na Poljskem leta 2006. Ker se je posel hitro in dobro razvijal, so se v podjetju odločili, da razširijo verigo tudi s ponujanjem franšize. V kratkem času so nabrali solidno število zainteresiranih. Poljsko trenutno pokrivajo z 42 lekarnami – od tega je 15 franšiznih, med uspešnimi prejemniki pa sta tudi Katarzyna in Pawel Kwiatkowski iz Legionowa. Vprašali smo ju…
Kdaj in kako ste vstopili v ta franšizni sistem?
S soprogom sva junija 2014 odprla prvo lekarno pod franšizo "Nove lekarne". Zanimivo je to, da se nihče od naju ni šolal za farmacevta in to je bil eden od razlogov zakaj sva se odločila kupiti franšizo. Iskala sva koncept, ki bo pravzaprav zadovoljil naše osnovne potrebe – iskala sva sistem, ki je odprt za sodelovanje, ki nama po dajal smernice v vsaki fazi poslovanja, ki nama bo pomagal pri marketingu, kot tudi pri zaposlovanju strokovnega osebja. Ko sva se odločila za "Novo lekarno", sva šla skozi intenzivno usposabljanje in se v nekaj mesecih naučila ne samo kako odpreti lekarno, ampak tudi kako posel voditi tudi v prihodnosti. Ta »prenos znanja« še vedno traja, zato smo vsak dan "bogatejši".
Kako ste izbrali lokacijo za lekarno? Koliko to lahko vpliva na poslovanje?
Izbira lokacije ni bila tako enostavna, kot se morda zdi na prvi pogled. Našla sva prostor v precej velikem stanovanjskem naselju a se je nahajal na zadnjem delu stanovanjskega objekta. Poleg tega se v neposredni bližini nahajata tudi dve polikliniki. Ko sva vstopala v franšizo »Nove lekarne«, sva računala na dobre pogoje in maksimalne rabate pri nabavi zdravil. Prav zaradi lokacije in konkurence, ki je precej močna na lokalnem trgu, sva dojela, da morava odpreti lekarno z najboljšo ponudbo za kupce.
Tako naša lekarna, kot tudi ostale v verigi "Nove lekarne" so samopostrežne trgovine. V stavbi, kjer se nahaja, živijo predvsem starejši ljudje in njim je poleg cene pomembna tudi bližina lekarne in dostopnost posameznega zdravila ter možnost naročanja in nabave zdravila v najkrajšem možnem času. Prav tako se trudimo, da imamo vedno na zalogi široko izbiro zdravil s tako imenovanega pozitivnega seznama, pa tudi specifične kozmetične in higienske izdelke, ki jih v glavnem uporabljajo starejši ljudje (preparate za kožo, plenice,…)
Kako je delati pod franšizo?
Odkar sva podpisala franšizno pogodbo z "Novo lekarno" se počutiva varno. Dobila sva znatno podporo, predvsem pa lahko računava na dobre pogoje sodelovanja z veletrgovci. Mislim, da ključ uspeha ne leži na otvoritvi in opremljanju lekarne – uspeh je preživeti na močnem in konkurenčnem trgu. Zato morate, če želite dobiti stalne stranke, vedeti kako postati konkurenčni in s ceno in s storitvami. Čeprav obstajamo relativno kratek čas, je lekarna že "samozadostna", kar pomeni, da pokrivamo vse stroške. Zdaj je naš glavni cilj vzdrževanje trenda rasti.
Preberite članke
Prodajna mreža SpinaliS se na Poljskem razvija s pomočjo franšize. Partnerjem ponujajo dve licenci – "zlato" in "srebrno".
Španski Naturhouse išče partnerje za razvoj franšizne mreže tudi na slovenskem trgu. V to so jih prepričale tudi dobre izkušnje iz držav srednje Evrope.
Podjetje Nau je v Italiji razvilo močno maloprodajno mrežo optik, ki je sestavljena iz več kot 70 trgovin. Sedaj iščejo prejemnike franšiz tudi v državah naše regije.
Zdi se, da je franšizing v zdravstvu redek pojav. Primer poljskega sistema Podologia.pl kaže, da se franšiza lahko uspešno razvija tudi v tej dejavnosti.
Španski Naturhouse, največji in najuspešnejši franšizni sistem na področju dietetike in nutricionizma v Evropi, namerava v regiji še naprej razvijati franšizo.
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.