Zdravi in vitki
Koncept nutricionistično-dietnih centrov španskega izvora NATURHOUSE uspešno posluje na Češkem, kjer ima že razpleteno mrežo lastnih in franšiznih podružnic. Poleg velikih mest kot so Praga, Brno, Ostrava in Plzen, se podjetje zdaj osredotoča tudi na širitev poslovanja v manjša mesta.
Če upoštevamo, da se NATURHOUSE ukvarja s prodajo dietnih preparatov, svetovanjem in izdelavo celostnega načrta prehranjevanja za osebe s problemom prekomerne telesne teže, ne preseneča, da je med zainteresiranimi za franšizo največ ravno bivših strank, ki so želeli izgubiti telesno težo ter da so to najpogosteje – ženske.
- Več kot sem o blagovni znamki nabrala informacij, bolj je raslo zaupanje v koncept in način na katerega se širi. Ideja, da se pridružim sistemu, ne kot kupec ali klient, temveč kot strokovnjak dietetik in samostojna poslovna ženska, je padla povsem naravno - pravi Eva Straškrabova, prejemnica franšize NATURHOUSE iz Beruna na Češkem.
Zagon kateregakoli posla v majhnem mestu zahteva tudi prevzem veliko večjega tveganja kot poslovanje v velikem mestu. - Berun je, kot vsako manjše mesto, specifičen po tem, da se ljudje med seboj poznajo. Zato se novice zelo hitro širijo, tako da glas o temu ali so ljudje zadovoljni ali nezadovoljni s storitvami do nas pride dobesedno s svetlobno hitrostjo - dodaja Straškrabova. Kot lahko povzamemo, lahko včasih uspeh v majhnem mestu potrdi donosnost koncepta in vzdržnost njegovega poslovnega modela – franšize.
Novinarji češkega portala franchising.cz so v začetku letošnjega leta govorili tudi z Janom Gando, lastnikom master franšize podjetja Naturhouse za ozemlja Slovaške in Češke. Kot pravi je lansko leto izpolnilo vsa njegova pričakovanja. Odprli so 25 novih franšiznih centrov, število strank je znatno naraslo, v sortiment so uvedli nove proizvode ter začeli izdajati specializiran časopis o zdravem življenju.
Kakšen koncept poslovanja privlači potencialne prejemnike vaše franšize in kaj se je spremenilo glede na predhodno poslovno obdobje?
Število zainteresiranih za franšizo se je, v primerjavi z letom 2011, povečalo, kar je direktna posledica ozaveščanja o naši blagovni znamki, pomenu dietetike in franšizi kot uspešnem poslovnem modelu. Dojeli smo tudi, da so kandidati o prednostih poslovanja pod našo blagovno znamko, slišali od naših obstoječih partnerjev. Posledično opažamo, da je lahko model "od ust do ust" v poslovnem sektorju zelo sprejemljiva opcija za širjenje informacij o blagovni znamki in konceptu poslovanja. Poleg tega nas veseli, ker vse več franšiznih centrov želi uvesti delovno mesto posebnega svetovalca, dietetika. To je v bistvu tudi osnovna ideja franšiznega poslovanja.
Kako se je dietni sektor širil lansko leto in kaj lahko pričakujemo v letih, ki sledijo?
Po dostopnih informacij in iz osebnih izkušenj lahko rečem, da ta sektor še naprej raste, kot tudi število novih poslovalnic, podjetnikov in klientov. Opažam, da ljudje na Češkem in Slovaškem vse bolj skrbijo za svoj zunanji videz in zdravje. Po statističnih podatkih iz medicinske stroke ima 68% Čehov in 72% Čehinj težave s prekomerno težo ali debelostjo, kar je nad evropskim povprečjem.
Predvidevam torej, da bo sektor, ki skrbi za zdravje v naslednjih letih doživel znatno rast. Po drugi strani klienti želijo dobiti čim več za svoj denar in pričakujejo ustrezno kakovost storitev in rezultate, ki jih mnogi podjetniki iz te dejavnosti niso zmožni izpolniti. Zato je potrebno storitev narediti privlačno za stranke in ne dolgočasno in predvidljivo. Potrebno jim je ponuditi drugačen pristop in dodatno vrednost. Tako pridobimo zvestobo in zaupanje strank za katere menim, da sta največja nagrada, ki jo lahko dobite v tem poslu.
Naturhouse s tremi centri uspešno posluje v Sloveniji, kot tudi na sosednjem Hrvaškem, kjer ima dva centra za nutricionistiko in dietetiko.
Preberite članke
Prodajna mreža SpinaliS se na Poljskem razvija s pomočjo franšize. Partnerjem ponujajo dve licenci – "zlato" in "srebrno".
Španski Naturhouse išče partnerje za razvoj franšizne mreže tudi na slovenskem trgu. V to so jih prepričale tudi dobre izkušnje iz držav srednje Evrope.
Niso farmacevti a vseeno vodijo lekarno. Kaj so iskali in kako so kupili »lekarniško« franšizo, nam bo povedala Katarzyna Kwiatkowska.
Podjetje Nau je v Italiji razvilo močno maloprodajno mrežo optik, ki je sestavljena iz več kot 70 trgovin. Sedaj iščejo prejemnike franšiz tudi v državah naše regije.
Španski Naturhouse, največji in najuspešnejši franšizni sistem na področju dietetike in nutricionizma v Evropi, namerava v regiji še naprej razvijati franšizo.
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.