Čar pisane besede
Skodelice, majice ali koledarji s fotografijami in imeni določenih oseb so samo nekatere od priljubljenih malenkosti, ki jih najbolj pogosto kupujemo kot darilo. Založniška hiša "Modri slon" (Modry slon) iz Češke pa je šla še korak dlje in pred šestnajstimi leti objavila prvo personalizirano knjigo. Ideja je bila v osnovi zelo enostavna; junaki knjige so postale resnične osebe, otroci ali odrasli, ki jim je bilo darilo namenjeno. Knjiga se je za njih tiskala po naročilu.
Na Češkem je koncept postal zelo hitro priljubljen; ideja je privabila mame in očete, ki so v iskanju idealne igrače za otroke, včasih bili prisiljeni zapraviti več, kot so si lahko privoščili. "Modri slon" je ponudil kreativno in unikatno darilo, za katero ni bilo potrebno odšteti ogromne količine denarja. Največ hvalospevov pa je konceptu prineslo dejstvo, da so otroci te knjige izjemno radi brali. Posledično so začeli več brati tudi druge knjige. Češki Inštitut za promocijo izobraževanja in Ministrstvo za izobraževanje, mlade in šport sta projekt podprla in ga ocenila kot eden od "najbolj stimulativnih načinov za promocijo branja pri mladih".
S priljubljenostjo je raslo tudi povpraševanje. Zato, da pokrijejo celotno tržišče, je založniška hiša ponudila franšizo. Tipični prejemnik franšize je pokrival mesto ali območje z najmanj 200.000 prebivalci. Na Češkem imajo trenutno 31 prejemnikov franšize, koncept pa so izvozili tudi na tržišča Slovaške in Poljske. Sedaj so zainteresirani, da prejemnike master franšiz najdejo tako v Sloveniji, kot tudi v ostalih državah naše regije.
Za pričetek s poslom niso potrebni posebni pogoji; večina prejemnikov franšize ta posel opravlja od doma, poslovalnica pa je lahko postavljena tudi v nakupovalnem centru ali knjigarni. Vse kar prejemnik franšize potrebuje, je računalnik, laserski tiskalnik in spenjač. Franšizodajalec priskrbi programsko opremo in določeno količino polizdelkov, ki so potrebni za tiskanje knjig po naročilu.
- Izkušnje nam kažejo, da se investicija povrne zelo hitro. Mesečni zaslužek je vsekakor najbolj odvisen od truda in uspešnosti prejemnika franšize ter se lahko giblje od 200 pa tja do 1.500 evrov - pravi Rafal Kwiatkowski, direktor razvoja v založniški hiši "Modri slon". - Potrebno je upoštevati, da prodaja knjig znatno zraste v času praznikov, pred koncem šolskega leta, pa tudi pred dnevom zaljubljenih, ko se knjige kupuje tudi za odrasle - dodaja Kwiatkowski.
Preberite članke
Franšizni sistemi, ki so specializirani za otroke in mladostnike, iz leta v leto privlačijo vse več strank, poleg njih pa tudi prejemnike franšiz.
Mala založniška hiša je popoln posel za vse, ki želijo delati od doma, pravi direktor založniške hiše "Modri Slon" na Poljskem, Rafał Kwiatkowski.
Za franšizo založniške hiše Modri slon niso potrebne niti velike investicije, niti posebni pogoji – prejemnik franšize lahko celotno založniško dejavnost vodi od doma.
Češka založniška hiša Modri slon, znana po personaliziranih knjigah za otroke, je dobila pravice za objavo serije knjig z enim od priljubljenih animiranih junakov – Krtkom.
JumpingClay je v Makedoniji odprl prvo akademijo –to je še en korak pri osvajanju območja Adriatica.
Najbolj brano
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Discovery Day, je skovanka in v našem jeziku pomeni dan, ko oseba, ki izrazi interes za nakup franšize in lahko prvič »v živo« spozna sistem, po katerem želi kot bodoči franšizojemalec poslovati. In tudi obratno – franšizodajalec lahko pobliže spozna kandidata za nakup franšize.