Čar pisane besede

Skodelice, majice ali koledarji s fotografijami in imeni določenih oseb so samo nekatere od priljubljenih malenkosti, ki jih najbolj pogosto kupujemo kot darilo. Založniška hiša "Modri slon" (Modry slon) iz Češke pa je šla še korak dlje in pred šestnajstimi leti objavila prvo personalizirano knjigo. Ideja je bila v osnovi zelo enostavna; junaki knjige so postale resnične osebe, otroci ali odrasli, ki jim je bilo darilo namenjeno. Knjiga se je za njih tiskala po naročilu.
Na Češkem je koncept postal zelo hitro priljubljen; ideja je privabila mame in očete, ki so v iskanju idealne igrače za otroke, včasih bili prisiljeni zapraviti več, kot so si lahko privoščili. "Modri slon" je ponudil kreativno in unikatno darilo, za katero ni bilo potrebno odšteti ogromne količine denarja. Največ hvalospevov pa je konceptu prineslo dejstvo, da so otroci te knjige izjemno radi brali. Posledično so začeli več brati tudi druge knjige. Češki Inštitut za promocijo izobraževanja in Ministrstvo za izobraževanje, mlade in šport sta projekt podprla in ga ocenila kot eden od "najbolj stimulativnih načinov za promocijo branja pri mladih".
S priljubljenostjo je raslo tudi povpraševanje. Zato, da pokrijejo celotno tržišče, je založniška hiša ponudila franšizo. Tipični prejemnik franšize je pokrival mesto ali območje z najmanj 200.000 prebivalci. Na Češkem imajo trenutno 31 prejemnikov franšize, koncept pa so izvozili tudi na tržišča Slovaške in Poljske. Sedaj so zainteresirani, da prejemnike master franšiz najdejo tako v Sloveniji, kot tudi v ostalih državah naše regije.
Za pričetek s poslom niso potrebni posebni pogoji; večina prejemnikov franšize ta posel opravlja od doma, poslovalnica pa je lahko postavljena tudi v nakupovalnem centru ali knjigarni. Vse kar prejemnik franšize potrebuje, je računalnik, laserski tiskalnik in spenjač. Franšizodajalec priskrbi programsko opremo in določeno količino polizdelkov, ki so potrebni za tiskanje knjig po naročilu.
- Izkušnje nam kažejo, da se investicija povrne zelo hitro. Mesečni zaslužek je vsekakor najbolj odvisen od truda in uspešnosti prejemnika franšize ter se lahko giblje od 200 pa tja do 1.500 evrov - pravi Rafal Kwiatkowski, direktor razvoja v založniški hiši "Modri slon". - Potrebno je upoštevati, da prodaja knjig znatno zraste v času praznikov, pred koncem šolskega leta, pa tudi pred dnevom zaljubljenih, ko se knjige kupuje tudi za odrasle - dodaja Kwiatkowski.
Preberite članke

O prvih reakcijah potrošnikov, zainteresiranih za franšizo ter oblikah sodelovanja, smo govorili z Nediljko Dokozić, JumpingClay Hrvaška.
V Zagrebu se je odprla prva JumpingClay akademija na Hrvaškem.
Podjetje Mangold je na začetku leta postalo prejemnik JumpingClay master franšize za področje Hrvaške, po nekaj mesecih pa so prevzeli pravice za celotno regijo Adriatika.
Mala založniška hiša je popoln posel za vse, ki želijo delati od doma, pravi direktor založniške hiše "Modri Slon" na Poljskem, Rafał Kwiatkowski.
JumpingClay je v Makedoniji odprl prvo akademijo –to je še en korak pri osvajanju območja Adriatica.
Najbolj brano

O imenovanju za eno od podpredsednic Evropske franšizni federacije, o bodočih aktivnostih delu federacije in regulativi, se pogovarjamo z Ljiljano Kukec.
Burger King je skoraj vse restavracije, ki si jih je lastil, prodal franšizijem. Kako donosna je strategija McDonald’s-ovega največjega tekmeca?
Franšizni sistem Surf’n’Fries že tretje leto posluje na avstrijskem tržišču. O tem kako se je vse začelo in kaj je do zdaj dosegel govori prejemnik franšize Lukas Lenzinger.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Franšizni paket je bistvo franšiznega sistema, saj vsebuje vse - celoten poslovni koncept, ki ga ponuja franšizor.