Desetletje v franšizi
Suzana Daković, drugače rojena Sarajevčanka, danes pa stanujoča v Banja Luki, je za nakit "Dve šmizle" vedela veliko prej preden je postala prejemnik njihove franšize. ""Dve šmizle" so se veliko oglaševali v televizijskih oddajah, sponzorirali so namreč različne serije. Srečevala sem se z njihovimi reklamami v časopisih, mnogi pa so kupovali njihov nakit v Beogradu, zato je bila blagovna znamka v Banja Luki že precej znana. Začela sem razmišljati o tem, da bi bilo lepo začeti z lastnim poslom in odpreti trgovino z njihovim nakitom" - govori Dakovićeva.
Tudi pomislila ni, da bi se spustila v zasebni posel, ne zato, ker bi ji bile podjetniške vode neznane, temveč zato, ker se po njenem mnenju ljudje lažje odločajo za priznane blagovne znamke. "Spomnim se, da sem na prvem sestanku z Milico Gavrilović, lastnico koncepta, rekla, da bi v teoriji lahko nabavila nek nakit iz tujine ter ga prodajala pod lastnim izmišljenim imenom, a to zagotovo ne bi doseglo enakega uspeha. Poleg tega, da gre za resnično poseben, unikaten, ročno izdelan nakit, me je za "Dve šmizle" prepričala prav prepoznavnost blagovne znamke. Je razlika, če na trgovini obutve gledate napis Paciotti ali neko ime, ki ga nihče ne pozna" - pojasnjuje Suzana.
Vitrine in ostalo opremo za 16m2 veliko trgovino, je po navodilih in načrtih "Dve šmizle" nabavila na lokalnem trgu. Po zaključenem izobraževanju se je leta 2007, ko je bila v strogem centru Banja Luke odprta trgovina, poslovanje začelo odlično. Zanimivo je dejstvo, da je bila to ob enem tudi prva franšiza blagovne znamke "Dve šmizle".
Kot pravi Suzana Daković, je eden od razlogov dolgega sodelovanja s "Dve šmizle" prav odlična komunikacija z dajalcem franšize, predvsem z lastnico Milico Gavrilović. "Ona mi je na začetku poslovanja zelo pomagala in je tudi drugače oseba, ki vedno pride nasproti in ima razumevanje tako ko nam gre dobro, kot tudi ko nam gre malo slabše. Tudi, ko imam posebne zahteve strank, kot je barva in oblika nakita, mi prisluhnejo in izdelajo takšen kos. Tukaj pride do izraza prednost »Dve šmizle«, ki pa je lastna proizvodnja in zato lahko v določenem obsegu ustrežejo željam potrošnikov. Če izkušnje ne bi bile tako dobre, zagotovo nebi tako dolgo sodelovali" poudarja Dakovićeva.
Prihodnje leto bo proslavljala deset let poslovanja, kot pravi, pa so bila zadnja tri leta glede na splošne ekonomske razmere najtežja.
"Časi niso ravno rožnati, veliko ljudi je brez denarja in vsi podjetniki se borijo. Dajatve so zelo visoke, kakšnih posebnih subvencij pa za podjetnike ni. Od države nisem nikoli dobila ali zahtevala denarja. V takšnih okoliščinah so mnogi začeli tudi sami izdelovati nakit – seveda kakovost ni enaka, je pa ponudba definitivno veliko večja. Danes ni nič kot tistega leta 2007 in v zadnjih treh letih veliko težje poslujemo, ne samo v tem poslu, temveč v kateremkoli segmentu. Kljub vsemu moja trgovina še naprej posluje pozitivno, čeprav plačujem najemnino in zaposlujem dve delavki" pravi Suzana Daković.
Preberite članke
Čeprav majhen a neizogiben znak pozornosti, so voščilnice pravzaprav velik posel. To potrjuje tudi švedsko podjetje Card Group s prodajno mrežo v kar 45 državah. Franšizo zdaj želijo razviti tudi v Sloveniji.
Pred nekaj meseci je Brosh iz Novega Sada ponudil franšizo. Nedavno so dobili prvo franšizno enoto na jugu Srbije v Leskovcu.
Pri izbiri partnerjev iščemo predvsem resnost in predanost poslu, pravi Milica Gavrilović, lastnica franšiznega koncepta "Dve šmizle"
Pod blagovno znamko Brosh se v dveh trgovinah v Novem Sadu prodaja nakit in modni dodatki. Pred kratkim so začeli ponujati tudi franšizo.
Pod blagovno znamko "Dve šmizle" (Dve važički) že desetletje izdelujejo in prodajajo nakit, ki ni začaral samo žensk v Srbiji, ampak tudi širše v regiji. Mreža franšiznih poslovalnic potrjuje to trditev.
Najbolj brano
Doris Klenert se je po enem letu dela učteljice z licenco Helen Doron odločila za korak dlje – postala je prejemnik franšize Helen Doron in odprla studio za učenje angleškega jezika.
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.