Potencial za rast

Specializirana trgovina za prodajo kartuš, tonerjev in foto papirja Prink prihaja iz Italije. Prva trgovina je bila odprta že davnega leta 2001, danes pa je Prink eden od najbolj znanih sistemov v tej branži s kar 829 franšiznih enot po celi Evropi. V Slovenijo je prišel preko franšizojemalca, podjetja Eola.
Primož Pavlin, ki je zadolžen za razvoj franšize v Sloveniji pravi, da je bil posel v tem času zelo dobičkonosen. - Lastnik podjetja Eola živi v Italiji in se je odločil za to franšizo, ker gre za zelo profesionalno podjetje, ki franšizojemalcem ponuja odlično podporo. Njihov nabavni in prodajni program je preverjen in dobro deluje, artikli pa so kvalitetni. Pri zamenjavi pokvarjenih artiklov ne delajo nobenih težav, zato so tako naše stranke, kot tudi mi zelo zadovoljni. Nihče ničesar ne izgublja, kar je zelo pomembno - pojasnjuje Pavlin. Ravno zaradi tega so se odločili za Prink.
Eola je od prevzema franšize odprla dve svoji poslovalnici, tri franšize pa je prodala v Koper, Kranj in Celje. V vmesnem času se je franšiza v Kranju zaprla.
Pavlin pravi, da franšizni sistem ponuja dve možnosti; odprtje trgovine ali odprtje prodajnega kotička. Za prvo možnost, ki vključuje tudi polnjenje trgovine z artikli določene vrednosti, je potrebno odšteti 20.000 EUR. Za vloženi denar franšizojemalec dobi kompletno opremo: police, prodajni pult, blagajno, svetlobni napis na trgovini, kot tudi Prinkov računovodski program ter program za račune in nabavo.
Franšizni kotiček je cenejša opcija, ki stane 3.000 EUR brez DDV, pri čemer se naročajo artikli v vrednosti 2.000 EUR. Artikli se plačajo takoj, pri tem pa franšizojemalec dobi police, reklamni material in Prink računovodski program.
Na mesečnem nivoju se plačuje nadomestilo, ki znaša dva procenta prometa. To nadomestilo se, kot pravi Pavlin, uporablja predvsem za reklamiranje blagovne znamke. Poudarja, da ni potrebno imeti nekih posebnih znanj za zagon tega posla, ker gre franšizojemalec skozi izobraževanje v njihovih trgovinah, vedno pa so jim dostopni tudi v primeru, da se pojavijo kakršnekoli težave.
Čeprav se, kot pravi, v Sloveniji še vedno čutijo posledice krize in navkljub temu, da večina ljudi poskuša znižati stroške, so kartuše in tonerji izdelki, brez katerih danes enostavno ne gre. Podjetja v tem segmentu morajo samo najti način, da se prilagodijo trenutnim razmeram na trgu. - Mi, na primer, nameravamo združiti svoji dve trgovini in preseliti prodajo na bolj frenkventno lokacijo. Dejstvo je tudi, da je prisotnih veliko trgovin, ki imajo zelo nizke cene. Vendar imamo mi prednost v zelo širokem sortimentu in da se izdelke dobi takoj. Kot vemo, je vsak začetek težak - pravi Pavlin.
Pavlin dodaja, da je za uspeh poslovanja pomembno še to, da se trgovina nahaja v področjih ali mestih z najmanj 150.000 stanovalcev.
Preberite članke

Verbatoria nezadržno širi svojo franšizno družino v Evropi - na zemljevidu je nov partner iz Poljske. Podjetje je sodelovalo tudi na sejmu "Frankfurt Franchise Expo 2024".
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.
Gruppo Dam je italijansko podjetje, specializirano za proizvodnjo in distribucijo zobozdravstvene opreme. Išče franšizne partnerje na Hrvaškem in v Sloveniji za razvoj distribucijske mreže za izdelke podjetja Fresissima®. Katere pogoje bi morali izpolnjevati bodoči partnerji?
Trg izvenšolskih dejavnosti za otroke nenehno raste. Je tudi priložnost za koncept Edukida, ki bo od letos otrokom iz tega dela Evrope nudil svoje izobraževalne delavnice z LEGO kockami in izvirne spremljevalne programe.
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Najbolj brano

Franšizni paket je bistvo franšiznega sistema, saj vsebuje vse - celoten poslovni koncept, ki ga ponuja franšizor.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
O prvih reakcijah potrošnikov, zainteresiranih za franšizo ter oblikah sodelovanja, smo govorili z Nediljko Dokozić, JumpingClay Hrvaška.