Ker je začetek poslovanja stresno in precej čustveno obdobje, se novim prejemnikom franšiz trudimo biti v vsakem trenutku na razpolago.
Sreda
08.03.2017
Kaj je novega v franšiznem sistemu in kako poteka sodelovanje s prejemniki franšize, govori Bojana Vuković iz Fly Fly Travel.
 

Preteklo leto je za turistično podjetje Fly Fly Travel minilo v znamenju novosti. Ker se je povečalo število franšiznih partnerjev, se je spremenil tudi nivo podpore. Na prvem mestu so se odločili ustvariti tim, ki je zadolžen izključno za podporo franšizni mreži. "Dojeli smo kaj je potrebno bolj podrobno precizirati in pojasniti in kaj izboljšati v franšiznem paketu, da bi bili naši prejemniki franšize sigurni in seveda uspešni v poslovanju" - prične z zgodbo Bojana Vuković, menedžerka franšiznega sektorja.

Kaj ste pravzaprav spremenili v franšiznem sistemu?

Spremenjen je cel koncept franšize Fly Fly Travel – od boljše selekcije kandidatov, ažurirane franšizne pogodbe, organizacije izobraževanja, organizacije nadzora in podpore franšiznim poslovalnicam v prihodnjem poslovanju. Oblikovali smo tudi tim zadolžen za franšizno mrežo. Poleg menedžerja, ki vodi sistem, je tukaj še koordinator, na katerega se franšize obrnejo z vsemi vprašanji in dvomi pri poslovanju, za pomoč pri promociji pa je zadolžen svetovalec za marketing. Kot sistem si želimo napredovati, kar kažejo tudi rezultati. V letu 2016 smo v Srbiji odprli dve novi franšizni enoti, pričakujemo pa otvoritev še treh – dveh v Srbiji in ene v Bosni in Hercegovini v Sarajevu.

Za svoje prejemnike franšiz organizirate tudi team-buildinge. Ali nameravate to prakso obdržati?

Glede na to, da je pričetek poslovanja stresno in precej čustveno obdobje, se trudimo biti novim prejemnikom franšiz na razpolago v vsakem trenutku. Pri starih franšizah je situacija nekoliko drugačna. Oni so samostojni in znajo sami reševati novonastale situacije saj vedo, da z nami ne obstaja nerešljiv problem. Pogosto organiziramo tudi dodatna izobraževanja za vse franšize. Dvakrat letno organiziramo veliko srečanje, kamor pridejo vsi zaposleni v Fly Fly Travel, kar seveda vključuje tudi franšize.

Kako poteka sodelovanje s prejemniki, kje potrebujejo največ podpore?

Vsak začetek je težak in tudi naš sistem ni izjema. Ne glede na to, da poslujejo pod prepoznavno blagovno znamko in za potnike ni nobenih razlik med matičnimi in franšiznimi poslovalnicami, je potrebno nekaj časa, da se lokalno okolje navadi na poslovalnico Fly Fly Travel v svojem mestu. To je trenutek, ko trčijo pričakovanja in realnost in se nekateri prejemniki demotivirajo. Naša neprestana podpora je tisto, kar jim nudi oporo, dviga moralo in pomaga, da se prerinejo skozi začetek.


Foto: Jelena Ristić, Bojana Vuković in Milena Cvetković tim, ki je zadolžen za podporo franšizni mreži.

Sodelovali boste na Sejmu franšiz v Parizu, kar se zdi kar velik korak. Kako in zakaj ste se odločili za nastop v Parizu?

Sejem v Parizu je priložnost, da svetu predstavimo Fly Fly Travel z vidika dajalca franšize. Mi smo naporno delali na tem, da bi bil naš koncept "lahko prenosljiv" - da se lahko uveljavi kjerkoli po svetu. Zato smo ga pripravljeni predstaviti na velikem sejmu, kot je ta v Parizu. Seveda bo to priložnost, da spoznamo tudi druge franšizodajalce in si izmenjamo izkušnje in znanja.


Zanimivosti na forumu