Franšiza za nova oblačila avtomobila

"Začeli smo predvsem s prodajo folij za oblačenje karoserij avtomobilov in drugih motornih vozil a imajo folije zelo veliko uporabnost. Stranke jih kupujejo in uporabljajo za različne namene."
Đorđe Stanković
Torek
16.08.2016
Koncept Car Foil Shop, ki združuje prodajo in servis za vgradnjo folij, je začel širiti franšizno mrežo. Prva franšiza je bila odprta v Srbiji, kasneje pa še v Sloveniji.
 

Podjetje Car Foil Shop je na začetku letošnjega leta proslavila pet let poslovanja. V tem času je bilo v Srbiji nekaj deset tisoč avtomobilov polepšanih in okrašenih z njihovimi avto folijami, od tega 5000 avtomobilov v njihovem lastnem servisu. Posebnost Car Foil Shop je, da združuje prodajo široke izbire folij in storitev oziroma aplikacijo in vgradnjo folij. Večina podobnih konceptov temelji na uvozu ali prodaji ali samo na servisu, med tem ko Car Foil Shop ponuja vse to na enem mestu – lastni uvoz, organizirana prodaja in servis za vgradnjo folij. Poleg tega imajo zelo širok sortiment, ki vključuje tako segment za auto styling, kot tudi gradbene folije ter folije za gospodinjstva, kar znatno poveča komercialne zmožnosti koncepta.

"Začeli smo predvsem s prodajo folij za oblačenje karoserij avtomobilov in drugih motornih vozil a imajo folije zelo veliko uporabnost. Stranke jih kupujejo in uporabljajo za različne namene. Včasih smo tudi sami presenečeni, ko izvemo za kaj jih uporabljajo. Zelo so zanimive, ker so samolepljive in se enostavno oblikujejo, mi pa jih ponujamo v več kot 150 vzorcih" - pravi Đorđe Stanković, lastnik Car Foil Shop-a.

Kot poudarja Stanković imajo folije, ki jih prodajajo, široko uporabnost – poleg avtomobilov se uporabljajo za oblaganje pohištva, bele tehnike, izložb, oken in vrat, dvigal, za reklamne napise, scenografijo, v arhitekturi in oblikovanju. Prodajajo se tudi folije za lepljenje na stekla, ne samo avtomobilska, ampak tudi na stanovanjskih in poslovnih objektih, proizvodnih obratih, tu pa so tudi protivlomne folije, zrcalne folije. Folije, ki se vgrajujejo na avtomobilska stekla zmanjšujejo prepustnost svetlobe in UV žarkov, v nekaterih proizvodnih pogonih pa so nenadomestljive za zagotovitev določenih standardov.

"Torej smo razvili poslovni model, ki združuje veleprodajo in maloprodajo proizvodov ter storitev apliciranja in vgradnje vseh proizvodov iz naše ponudbe. Stranke lahko kupijo folijo in jih sami vgradijo ali poiščejo drug servis za vgradnjo" - pravi Đorđe Stanković.

Letos je dozorela ideja o širjenju poslovanja. Đorđe Stanković je dobil motivacijo tudi zaradi velikega povpraševanja strank iz bližnjih območjih. "Žal nismo imeli možnosti maloprodaje in storitev, razen v primeru, da stranka pride v Beograd. Po podrobnih analizah se je franšizni model izpostavil kot najbolj realen in najugodnejši model za širitev našega posla" - pravi Stanković.

Prva franšiza je bila aprila letos odprta v Požarevcu v Srbiji, druga pa v začetku julija v Sloveniji in sicer v Celju. "Ekspanzijo poslovanja skozi franšizni sistem doživljamo tudi kot nagrado za trud in kakovost, ki smo jo razvijali in izpopolnjevali v preteklih letih. Oba prejemnika sta se odločila za »polno franšizo« oziroma poslovni model, ki vključuje prodajo in servis" - pravi Stanković.

Zainteresirani podjetniki se, poleg »polne franšize«, lahko odločijo še za nekaj ostalih možnosti, ki pomenijo prevzem manjšega formata franšize – »corner franšize«. V tem primeru obstajata dve možnosti – da se prejemnik franšize ukvarja samo s prodajo ali servisom, lahko pa obstoječe poslovalnice dopolnijo s sortimentom izdelkov Car Foil Shop oziroma, da obstoječi servisi v svoje storitve uvrstijo še storitve lepljenja in vgradnje folije.
Za širitev franšizna mreže Car Foil Shop smo se trenutno osredotočili tudi na ostale države regije – Črno Goro, Bosno in Hercegovino, Hrvaško, Makedonijo. "Trenutni poudarek je na teh državah regije, ker na teh trgih ni velike ponudbe folij" - pojasnjuje Stanković in dodaja, da seveda ne izključuje ostalih držav Balkana in jugovzhodne Evrope. "Hitra širitev nam ni toliko pomembna. Predvsem si želimo, da obstoječe poslovne enote, ki uporabljajo naš model, postanejo prepoznavne na svojih področjih in trgih, s tem pa se bo tudi širjenje sistema zgodilo po naravni poti" - poudarja Stanković.