Preboj na nove trge
Kot smo že pisali, je mednarodna ekspanzija španskih franšiznih sistemov vsako leto večja. Poleg tega da se povečuje število držav, v katerih danes lahko najdemo franšize španskih blagovnih znamk, tudi pozicije na priznanih seznamih kažejo, da iz Španije prihajajo sistemi, ki se uvrščajo med najuspešnejše franšize na svetu. Na letošnjem seznamu portala FranchiseDirect.com na primer najdemo tri španske sisteme – Dia, Naturhouse, No+Vello – med prvimi 120 mesti, pri čemer se je trgovska veriga Dia prebila celo med prvih deset. Če upoštevamo dejstvo, da največjo stopnjo mednarodne ekspanzije dosegajo franšizni sistemi iz Združenih držav Amerike, si podjetja iz preostalega sveta, ki na trgu med njimi najdejo svoje mesto, vsekakor zaslužijo posebno pozornost.
Podjetja, ki so svoje trge skozi franšizing razširila izven matičnega trga, po zadnjih podatkih Španske franšizne asociacije, najpogosteje prihajajo iz modne, estetske in gostinske dejavnosti. Sistemi iz teh dejavnosti namreč štejejo več kot polovico skupnega števila internacionaliziranih španskih franšiz.
Med njimi je ena najuspešnejših tudi veriga picerij Telepizza.
Verigi Telepizza je v zadnjih nekaj letih uspelo izvoziti franšizni model poslovanja v več kot deset držav – od Portugalske, preko Poljske do Kolumbije, Čila, Ekvadorja, Peruja, Paname, Bolivije in Združenih Arabskih Emiratov. Telepizza je, glede na stopnjo ekspanzije in v primerjavi z največjimi svetovnimi verigami picerij, pravzaprav zasedla prvo mesto v Evropi in peto v svetu. Poleg tega je španska blagovna znamka nedavno vstopila še na dva nova trga – Rusijo in Angolo, od nedavnega pa se omenja tudi možnost vstopa na trge naše regije.
Telepizza, po odločitvi o vstopu na nove trge, v glavnem išče prejemnika master franšize – podjetnika ali korporacijo, ki bi bila pripravljena razvijati poslovanje in mrežo posameznih (single unit) franšiz. Pogodba se najpogosteje podpiše za dobo 10 let (5+5). Zanimiv je podatek, da je Telepizza za partnerje v Rusiji in Angoli izbrala podjetja, ki že imajo izkušnje oziroma že poslujejo v dejavnostih gostinstva in maloprodaje.
Veriga picerij bo v Angoli razvita v simbiozi z verigo supermarketov, ki si jih lasti trenutni prejemnik master franšize Telepizza. V Telepizzi računajo s tem, da je lokalna veriga supermarketov ena od največjih na tem trgu, zato bo odpiranje Telepizza lokalov znotraj obstoječih trgovin samo še dodatno olajšalo preboj in pozicioniranje na novem trgu. Prva picerija je že odprta v glavnem mestu Angole Luandi, za prihodnje poslovanje pa ne smemo zanemariti dejstva, da je Telepizza prva tuja blagovna znamka v tej afriški državi, ki poleg klasične postrežbe, ponuja tudi dostavo pice na domači naslov.
V Rusiji pa je prejemnik master franšize podjetje, ki razvija verigo restavracij. Prva picerija je odprta v stanovanjskem delu Moskve. Trenutno pa so v teku priprave na odprtje naslednjih treh lokalov, ki se bodo prav tako nahajali v glavnem mestu Rusije. V tem primeru Telepizza računa na trenutno stanje na trgu, saj je zanimanje za špansko blagovno znamko pravzaprav posledica vsesplošnega pospešenega razvoja dejavnosti restavracij s hitro prehrano (QSR) v Rusiji.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Blagovne znamke največje evropske hotelske skupine AccorHotels so kot franšiza zdaj dostopni tudi v naši regiji. Poljsko podjetje Orbis je odgovorno za razvoj franšizne mreže in podporo v celotni Srednji in Vzhodni Evropi.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Podjetnik, ki želi postati franšizij in v poslovnem smislu prevzeti franšizni sistem, lahko pričakuje številne ugodnosti
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Zanimivosti na forumu
Načrtujemo nadaljnja odprtja
https://www.sunrose7.com/sl/restavracija-bohinj
Načrtujemo nadaljnja odprtja
res je tako. https://www.sunrose7.com/sl/restavracija-bohinj
Mini Panijeva mini mreža
res zanimiva zgodba, ki ti da misliti. od njega se lahko marsikaj naučimo https://ergonomske-resitve.eu/