Kakšen posel lahko postane franšiza?
Ne obstajajo posebni zakoni, ki urejajo franšizing, se izkaže, da je franšizor lahko kdorkoli! Toda stvari niso tako preproste. Trgovec, ki želi postati franšizor mora izpolnjevati številne pogoje, nekateri osnovni so: mora biti registrirana blagovna znamka ali znak oziroma imeti znano blagovno znamko, temveč tudi pozitivne poslovne izkušnje, ki bodočim prejemnikom franšize bo zagotovil nabor osnovnih znanj za začetek in ustanovitev podjetja. Prav tako podjetje, ki se želi razširiti prek franšize naj bi se stalno in nenehno razvijalo in širilo samo!
Merila, potrebna za širitev prek franšizinga
Poslovne priložnosti nekaterih franšiz, je težko oceniti. Vendar pa so znanstveniki opredelili številna ključna merila, ki jih morajo podjetja izpolnjevati da bi uspešno lastno podjetje spremenili v uspešno franšizo.
Verodostojnost
Podjetje mora imeti verodostojnost in zaupanje, da bo lahko prodalo svojo franšizo. Verodostojnost je eden od glavnih dejavnikov, ki motiviraj prihodnje prejemnike franšiz, da se obrnejo na franšizorja. Franšizor mora prepričljivo pokazati, da je njegova poslovna ideja uspešna, in da podobno raven uspešnosti lahko dosežejo tudi prejemniki franšiz. Verodostojnost podjetja se odraža v naslednjem: delo, velikost organizacije, število prodajnih enot, videz tipične prodajne enote, metode in dinamika oglaševanja, ugled na trgu - prepoznavnost blagovne znamke od strani potrošnikov, in - končno - uspešnejše in učinkovitejše upravljanje.
Edinstvenost
Franšizni sistem mora biti drugačen od konkurentov. Edinstvenost se odraža v izdelkih ali storitva ki se ponujajo, v višini potrebnih stroškov za naložbe, ali pa v trženjski strategiji in ciljih. Izdelka ali storitve, ki se prodajajo morajo imeti eno ali več konkurenčnih prednosti, ki se razlikujejo od konkurenčnih izdelkov in storitev.
Prenosljivost znanj
Franšizor naj bi bil sposoben prenašati znanje na druge. Da postane franšiza, podjetje mora biti poslovno sposoben trenirati morebitne franšizije v relativno kratkem času.Težava pri preoblikovanju podjetja v franšize povečuje se z zapletenostjo poslovanja. Franšizing ni priporočljiv za lastnike podjetij, ki ne želijo učiti druge in ne želijo komunicirati z ljudmi.
Prilagodljivost
Vsi tisti, ki želijo spremeniti svoje poslovanje v franšizni koncept, naj bi skrbno ocenili, do katere stopnje je njihovo podjetje prilagodljivo zahtevam in pogojem poslovanja v drugih regijah. Nekateri koncepti se lahko sprejmejo samo v nekaterih geografskih območjih, drugi pa so omejeni z različnimi državnimi zakoni, in nekatere so uspešni zaradi sposobnosti in talenta posameznikov, ki so storilci koncepta, oziroma - niso prilagodljivi.
Dokumentiran sistem
Uspešna podjetja imajo svoje sisteme poslovanja in prilagojena orodija za upravljanje. Da bi se "vidni" za franšizing, ti sistemi morajo biti razumljivi potencialnim prejemnikom franšiz. Franšizor mora temeljito dokumentirati lastno poslovno politiko, svoje postopke, obrazce in prakse v nekem sistemu, ki je celovit in enostaven za uporabo, od strani franšizijev.
Dostopnost
To merilo je zelo pomemben dejavnik procesa izbora za potencialne franšizijie. Franšize mora biti "finančno dostopna." Prejemniki morajo imeti dovolj sredstev za vlaganje v franšize.
Donosnost naložb (ROI)
Franšizin poslovanje mora biti donosno za franšizorja, vendar je bistveno, da potencialnim prejemnikom franšiz zagotavlja dovolj dohodka za hitro donosnost naložb.
Trendi in razmere na trgu
Še preden začnete z ustanovitvijo franšize, bi bilo dobro narediti analizo trga. Kakšen je splošen trend na trgu? Rast ali konsolidacija? Kakšen je vpliv trendov na trgu? Kakšen vpliv bo imel internet kot "novi trg" samo po sebi ? Ali bodo ustrezni izdelki/storitve preživeli v prihodnjih letih? Kako se obnašajo konkurenti? Kakšen bo učinek imelo konkurenčno okolje na uspeh franšize? Itd.
Kapital
Za razvoj poslovnega franšiznega omrežja, morajo franšizorji imeti dovolj kapitala, ne samo za razvoj sistema, ampak, da ga tudi nenehno izboljšujejo. Ti morajo biti sposobni dokazati potencialnim prejemnikom franšiz, da bodo povrnili svoje naložbe in dosegli dodaten dobiček - ki je še vedno edina motivacija, da ostanejo v takem poslu.
Zavzemanje za medsebojne odnose
Prejemniki franšiz za lasten denar kupujejo pravice, da vstopijo v franšizno mrežo. S tem so avtomatično motivirani za doseganje poslovnega uspeha in dobička. Ampak višina te koristi v veliki meri bo odvisna od uspeha obeh strani – posebaj pa od sposobnosti franšizorja, da zgraditi močan in dolgoročno trajnosten odnos s prejemniki.
Učinkovito upravljanje
Močno vodstvo in učinkovito upravljanje, prilagodljivo na nove tržne razmere in izzive, prispevajo k uspehu vsakega franšiznega koncepta.
Zato mora potencialni franšizor najprej ugotoviti, ali je sploh pripravljen za franšizo - ker bo franšizno poslovanje imelo pomemben vpliv na samo podjetje. Zato je vedno priporočljivo za tiste, ki želijo začeti franšizno poslovanje, da se lahko obrnejo na strokovnjake, da poiščejo strokovno pomoč in podporo.
Profit system ROU
Preberite članke

Vsak lastnik franšiznega sistema izbira svojo pot za najustreznejšo mednarodno širitev. Obstaja pa pet osnovnih načinov širjenja franšiznih sistemov. Kako izbrati pravega?
Vse več podjetij razmišlja o svojem franšiznem sistemu. Ali je to še realno ? Predstavljamo vam pet korakov , ki vam bodo pomagali najti odgovor.
Vsak franšizni sistem izbere ali si ustvari pot za mednarodno širitev, ki mu najbolj ustreza. Obstaja pa pet osnovnih načinov širjenja franšiznih sistemov. Kako izbrati pravega?
Franšizor je tisti, ki postavlja temelje poslovanja, ki se širi s franšizo, in vsaka napaka, ki jo naredi, lahko vpliva na celotno delovanje sistema. Nekatere napake lahko pripeljejo do različnih konfliktov v franšizni mreži, kar lahko povzroči izgubo podobe blagovne znamke, kot tudi propad poslovnega ugleda. In kot rezultat - poslovanje franšize ne doseže želenega poslovnega uspeha.
Najbolj brano

Franšizni paket je bistvo franšiznega sistema, saj vsebuje vse - celoten poslovni koncept, ki ga ponuja franšizor.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Verbatoria nezadržno širi svojo franšizno družino v Evropi - na zemljevidu je nov partner iz Poljske. Podjetje je sodelovalo tudi na sejmu "Frankfurt Franchise Expo 2024".
Zanimivosti na forumu
Kupite Botox, hujšanje in dermalna polnila v Sloveniji Kontakt +4915213457302
Kupite Botox, hujšanje in dermalna polnila v Sloveniji Kontakt +4915213457302 Dvignite svojo samozavest z botoksom, hujšanjem in dermalnimi polnili Kontaktirajte...
Osnovna sredstva in 500 evrov
Zanimov branje https://www.premiumbar.si/trgovina/premium-bar/rum če kdo rabi dejansko dobra zadeva :) https://atelierrebul.si/shop/category/nega-telesa-krema-za-roke-45
Osnovna sredstva in 500 evrov
Znesek 500 evrov, na katerega se sklicujete, je pomemben v računovodstvu in knjigovodstvu, saj gre za prag vrednosti, do katerega se sredstva običajno obravnavajo kot drobna...
Če koga zanima
Prodaja se hiša, če koga zanima. https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/veliko-tinje-hisa_6541526/
Nakup podjetja
Nimam pojma me pa tudi zanima, si sprobal potem ali si pustil pri miru https://vajanadan.si/
Nakup podjetja
Zdravo, sem nov na tem forumu sicer ga spremljam že dlje časa. Ker kot sem opazil Vas je kar nekaj na tem forumu, kateri imate podjetje v takšni in drugačni...