Modeli širjenja franšiznih sistemov
Ni splošnega pravila pri sprejemanju te pomembne odločitve. Lahko pa si odgovorimo na nekaj vprašanj, ki nam pomagajo pri odločitvi.
Prva skupina vprašanj se nanaša na "prilagodljivost" sistema za širitev oziroma, ali bo obstoječi poslovni model tudi na novih trgih dobro funkcioniral? Kakšna je moč blagovne znamke izven domačega trga in kolikšna naložba je potrebna za njeno uveljavitev? Kakšne so navade potrošnikov na ciljnih trgih in v kolikšni meri so podobne navadam domačih potrošnikov? Ali je naš koncept resnično edinstven in koliko podobnih sistemov že obstaja na novem trgu, itd.?
Drug pomemben sklop vprašanj se nanaša na zmožnost sistema vodenja in usmerjanja poslovne mreže tudi na drugih trgih. S tem mislimo vzdrževanje kakovosti, ustrezno distribucijo oz. stalni in pravočasni oskrbi sistema z blagom, proizvodi ali storitvami. Kako vzpostaviti učinkovit nadzor, upoštevajoč zakonodajno, upravno, kulturno in ne nazadnje jezikovno prilagoditev posameznim trgom?
Ravno tako moramo pravilno oceniti potencial trga, da si bomo lahko odgovorili na vprašanje koliko franšiznih enot je potrebnih za pokritost trga. Odgovori na taka in podobna vprašanja nam bodo olajšala izbiro ustreznega modela.
V praksi so najpogostejši naslednji modeli:
- Neposredni franšizing
- Master franšizing
- Hčerinsko podjetje ali sestrska družba (ang: Subsidiary)
- Skupna vlaganja
- Regionalno predstavništvo
Vsi našteti modeli imajo več variacij. Franšizni sistemi pogosto izbirajo različne modele na različnih trgih.
1. Neposredni franšizing
Franšizor - tuji franšizij/franšizij z eno enoto.
Ali, kot se pogosto zgodi, razmerje franšizor – tuji franšizij, z izključno pravico, da franšizij lahko odpre več poslovnih enot. Zadnje je model, ki se pogosto srečuje v franšizingu modnih blagovnih znamk.
To je običajen model širjenja/prisotnosti tujih sistemov. Pogosto je podoben mehanizmu širjenja sistema na domačem trgu, in je ena od glavnih prednosti. Ta metoda širjenja franšizorju omogoča popoln nadzor nad franšizijem. Ta model za franšizorja ne zahteva prevelikih naložb, niti posebnega poznavanja ciljnega trga. Ta model je primeren za sisteme, ki želijo "omejeno širitev", oz. primeren je, če franšizor cilja na manjše število franšizijev.
2. Master franšizing
Razmerje Franšizor – Prejemnik master franšize – Prejemniki posamezne franšize.
Je eden od najljubših modelov: Razvoj sistema se prepuščena prejemniku master franšize. Slabost je manjši nadzor nad sistemom in "delitev" s prejemnikom master franšize, ki mora imeti znatne finančne koristi od takšne pogodbe. Po drugi strani, pa je enostavneje za franšizorja in običajna praksa, da se nadomestila za master franšizing zaračunajo takoj ob sklenitvi pogodbe, in se s tem franšizorju hitreje povrne naložba v razvoj sistema.
3. Hčerinsko podjetje
Franšizor ustanovi lastno podjetje na ciljnem trgu. Potem to podjetje naprej ponuja enotne franšize enot posameznim prejemnikom. Jasno je, da ima franšizor v tem modelu popoln nadzor nad razvojem sistema. Vendar pa ta pristop zahteva večje investicije: Ustanavljanje in financiranje hčerinskega podjetja, upravljanje, izbiro zaposlenih, marketing, itd. To je model, ki se uporablja, ko franšizor želi sodelovati z velikim številom posameznih prejemnikov na ciljnem trgu. To je še posebej pogost model za sisteme distribucije blaga za široko porabo (trgovina) na večjih trgih.
Franšizor – Joint venture – Prejemniki posamezne franšize.
Franšizor ustanovi skupno podjetje s partnerjem na želenem trgu. Potem to podjetje dodeli franšizijem posamezne franšize. Model zahteva skrbno izbiro lokalnih partnerjev na ciljem trgu. Vendar sta sinergijska učinka ravno know-how franšiznega sistema sistema in partnerjevo poznavanje lokalnega trga. Tudi to je model, ki omogoča nadzor nad naložbami: Glede na želeno raven naložb, pridobi domači oz. lokalni partner ustrezen delež v joint-venture družbi. Model je tudi primeren, ko se želi razviti sistem z več prejemniki posameznih franšiz. Ali pa, ko se želi nastopiti na oddaljenih in različnih trgih, kjer je bilo upravljanje odvisnih družb bistveno bolj zapleteno in dražje.
Franšizor imenuje regionalnega predstavnika, ki potem dela na širitvi franšizne mreže, vendar pogodbe s prejemniki sklepa sem franšizor, medtem ko posrednik dobi le nekatere funkcije razvoja in nadzora.
Značilno je, da tak zastopnik izbira nove prejemnike in nadzira obstoječe. Sodelovanje s prejemnikom se ureja z neposredno pogodbo. Ta model je zelo priročen: Naložbe v širitev so manjše, vendar pa je treba spodbujati zastopnika. Pogosto to ni model, ki daje hitre rezultate – dinamika je v veliki meri odvisna od zastopnika – primeren je za sisteme, ki planirajo "počasno" širitev s popolnim nadzorom nad samim sistemom.
Preberite članke
Vse več podjetij razmišlja o svojem franšiznem sistemu. Ali je to še realno ? Predstavljamo vam pet korakov , ki vam bodo pomagali najti odgovor.
Vsak franšizni sistem izbere ali si ustvari pot za mednarodno širitev, ki mu najbolj ustreza. Obstaja pa pet osnovnih načinov širjenja franšiznih sistemov. Kako izbrati pravega?
Franšizor je tisti, ki postavlja temelje poslovanja, ki se širi s franšizo, in vsaka napaka, ki jo naredi, lahko vpliva na celotno delovanje sistema. Nekatere napake lahko pripeljejo do različnih konfliktov v franšizni mreži, kar lahko povzroči izgubo podobe blagovne znamke, kot tudi propad poslovnega ugleda. In kot rezultat - poslovanje franšize ne doseže želenega poslovnega uspeha.
Uspešno poslovanje lahko razširite z odpiranjem novih podružnic ali hčerinskih podjetij ali z ustvarjanjem novih podjetij - prek franšizinga. V primerjavi s prve dve metode, poslovni razvoj prek franšizinga zahteva manj naložb in manj tveganja
Najbolj brano
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.
Evropski kodeks etike za franšizing (http://www.eff-franchise.com/spip.php?rubrique13) vsebuje zbirko pravil ravnanja članov nacionalnih franšiznih združenj, pogojev za vstop in ravnanje včlanjenih franšiznih družb.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Fitnes studio Maxifit je v enem letu uspel odpreti štiri franšizne studie v Srbiji in Bosni in Hercegovini, načrtujejo pa še nadaljnjo širitev mreže v regiji.
Zanimivosti na forumu
Kupite Botox, hujšanje in dermalna polnila v Sloveniji Kontakt +4915213457302
Kupite Botox, hujšanje in dermalna polnila v Sloveniji Kontakt +4915213457302 Dvignite svojo samozavest z botoksom, hujšanjem in dermalnimi polnili Kontaktirajte...
Osnovna sredstva in 500 evrov
Zanimov branje https://www.premiumbar.si/trgovina/premium-bar/rum če kdo rabi dejansko dobra zadeva :) https://atelierrebul.si/shop/category/nega-telesa-krema-za-roke-45
Osnovna sredstva in 500 evrov
Znesek 500 evrov, na katerega se sklicujete, je pomemben v računovodstvu in knjigovodstvu, saj gre za prag vrednosti, do katerega se sredstva običajno obravnavajo kot drobna...
Če koga zanima
Prodaja se hiša, če koga zanima. https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/veliko-tinje-hisa_6541526/
Nakup podjetja
Nimam pojma me pa tudi zanima, si sprobal potem ali si pustil pri miru https://vajanadan.si/
Nakup podjetja
Zdravo, sem nov na tem forumu sicer ga spremljam že dlje časa. Ker kot sem opazil Vas je kar nekaj na tem forumu, kateri imate podjetje v takšni in drugačni...