Kaj je Discovery Day?
Franšizing ni posebej urejen z zakonom, kar pomeni, da je način urejanja odnosov med dajalcem in prejemnikom franšize v dispoziciji obeh strank pogodbe. Vendar pa se v vseh pogodbah obvezno uporabljajo med strankami splošna načela obligacijskega prava. In ta načela obvezujejo pogodbene stranke, da pri urejanju medsebojnih odnosov vedno ravnajo pošteno in vestno. Iz tega izvira obveznost obveščanja med pogodbenimi strankami tudi (in predvsem) v fazi pred sklenitvijo pogodbe. Zato je seznanjanje kandidata za nakup franšize o tem, v kaj se spušča, izredno pomembno.
Preprosteje rečeno, nujno potrebno je omogočiti potencialnemu kandidatu pridobiti resnične in objektivne informacije o vrsti posla, poslovnih možnostih, dosedanji praksi in ostalih okoliščinah, ki so pomembne za njegovo odločitev o nakupu franšize. Iz tega razloga je uveden Discovery Day oziroma po naše »spoznavni dan«.
Spoznavni dan (najpogosteje je to le ne dan, zato pišemo v ednini) in kot pove že ime, je to dan, ko se kandidat neposredno sreča s franšiznim sistemom, katerega del želi postati. Kandidat se na ta način iz prve roke, na lastne oči in ušesa prepriča o posameznih dejstvih in si ustvari vtis o načinu dela, pogleda „za zaveso“, kakšni so ljudje, ki zastopajo sistem, kako izgleda konkretno delo itd. Ob taki priložnosti kandidat lahko postavi konkretna vprašanja o vsem, kar ga zanima. In dobi tudi konkretne odgovore od odgovornih oseb franšizodajalca.
Na drugi strani pa je spoznavni dan pomemben tudi za dajalca franšize. To je dobra priložnost, da lahko spozna kandidata, s katerim naj bi sodeloval in kateri naj bi posloval pod imenom njegove blagovne znamke, ga torej v bodoče predstavljal v svojem poslovnem okolju. Poleg tega je to tudi ene vrste prvi test za kandidata. Kandidat, ki žrtvuje svoj čas in stroške za prihod na spoznavni dan, je s tem pokazal določeno resnost oziroma interes za pridobitev franšize.
Za to, kako naj bi potekal spoznavni dan, ni nobenih pravil. Dajalec franšize sam kreira in določi potek. Dajalec franšize se odloči, ali bo pokazal kandidatu vse že prvič, ko bo le-ta prišel na spoznavni dan. Morda bo spoznavni dan ponovil, še posebno, če bo spoznavni dan organiziran za več kandidatov hkrati in bo prvikrat lahko opravil prvo selekcijo. Gotovo pa bo način, kako bo organiziran in izveden spoznavni dan, ustvaril pri kandidatu pomemben prvi vtis o franšiznem sistemu in odnosu dajalca franšize do svojih partnerjev.
In nenazadnje – kandidat naj ne bi od spoznavnega dne pričakoval nobenega čudeža, ker na eni strani v enem dnevu ni mogoče videti vsega, na drugi strani pa morda spoznavni dan ne daje popolne slike o vsem, kar zanima knadidata. Vse je vnaprej pripravljeno, tako da je morda kaj tudi olepšano, dobro pa morda pretirano pozitivno prikazano. To je razlog, da je potrebno spoznavni dan jemati kot možnost pogledati franšizni sistem bolj od blizu, nikakor pa ne kot možnost dobiti vseh informacij, ki so potrebne za poslovno odločitev.
Preberite članke
Cilj franšiznih asociacij je popularizacija in promocija franšizinga ter delo na regulaciji in implementaciji splošno sprejetih etičnih standardov franšizinga. V večini držav z razvitim franšiznim trgom je velika večina podjetij franšizodajalcev včlanjeno v nacionalne franšizne asociacije.
Se zgodi. Ne, v poslu ni naključij. Lahko je višja sila, kjer subjekti kljub potrebni skrbnosti pač ne morejo vplivati na vzroke in posledice. Še največkrat pa je poslovni polom posledica premajhne skrbnosti, neznanja, nepoštenosti in vse prevečkrat velikih oči.
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Franšizni paket je bistvo franšiznega sistema, saj vsebuje vse - celoten poslovni koncept, ki ga ponuja franšizor.
Franšizing je izraz, ki pomeni obliko sodelovanja med partnerji, na podlagi določenih vrst licenčnih pogodb, ki postaja vse bolj priljubljeni način v različnih zvrsteh podjetništva. K franšizingu je možno uvrstiti tudi vrsto oblik podjetništva, ki temeljijo na distribucijskih ali agencijskih pogodbah.
Najbolj brano
Po dveh letih zatišja se Burger King vrača na romunske trge.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Pogodba o franšizingu je temelj na katerem se gradi odnos med franšizorjem in franšizijem.
Osnovna sredstva so opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva. Prva so urejena s SRS 1, druga s SRS 2, oboja pa so povezana z zneskom 500 evrov, ki računovodjem marsikdaj predstavljajo preglavice, zato pojasnimo pomen tega zneska.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.
Zanimivosti na forumu
Osnovna sredstva in 500 evrov
Zanimov branje https://www.premiumbar.si/trgovina/premium-bar/rum če kdo rabi dejansko dobra zadeva :) https://atelierrebul.si/shop/category/nega-telesa-krema-za-roke-45
Osnovna sredstva in 500 evrov
Znesek 500 evrov, na katerega se sklicujete, je pomemben v računovodstvu in knjigovodstvu, saj gre za prag vrednosti, do katerega se sredstva običajno obravnavajo kot drobna...
Če koga zanima
Prodaja se hiša, če koga zanima. https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/veliko-tinje-hisa_6541526/
Nakup podjetja
Nimam pojma me pa tudi zanima, si sprobal potem ali si pustil pri miru https://vajanadan.si/
Nakup podjetja
Zdravo, sem nov na tem forumu sicer ga spremljam že dlje časa. Ker kot sem opazil Vas je kar nekaj na tem forumu, kateri imate podjetje v takšni in drugačni...