02.05.2014

Možnosti za širitev poslovanja

Sanja Goranović se je s poslovnim modelom No+Vello srečala v Sarajevu. In kmalu je postala prejemnica master franšize na tržišču Slovenije.

Dolga leta je Sonja Gavranović pridobivala izkušnje na področju marketinga, organizacije in prodaje. Bila je na odgovornih mestih v slovenskih podjetjih, ki se ukvarjajo z modo in s turizmom, kot so Lisca in Terme Čatež. Te izkušnje so ji pripomogle kot priporočilo za pridobitev master franšize španske franšizne verige No+Vello.

No+Vello, salon za depilaciju, Slovenija Fot. No+Vello Slovenija

No+Vello, salon za depilacijo, Slovenija Samostojni posel zahteva veliko več časa, na drugi strani pa omogoča uveljavljanje vseh tvojih zamisli. Ko delaš za druge, se lahko pomešaš in izgubiš v množici sodelavcev, ko delaš zase, je vse odvisno od tebe. Če delaš dobro, se vsi uspehi pripišejo tebi, vendar odgovarjaš tudi za vse posledice, če delaš slabo.

Prvič je slišala o blagovni znamki za fotoepilacijo leta 2011, ko je bila na službenem potovanju v Sarajevu. Tisti čas je uspešno v BiH poslovalo že nekoliko takšnih poslovalnic.

Sonja pravi – z mojim poslovnim partnerjem sva stopila v stik s prejemnikom franšize za BiH, gospodom Zildžovićem, ki nama je opisal in predstavil poslovni koncept iz svojih izkušenj. Midva sva namreč iskala poslovno idejo za storitve, ki so prepoznavne, kvalitetne in za katere je povpraševanje tudi v težjih časih. Po preračunavanju, raziskovanju tržišča in izdelavi poslovnih načrtov, sva se odločila stopiti v stik s centralo No+Vella v Španiji. Ravno zaradi najinih izkušenj v marketingu, organizaciji in prodaji, so naju izbrali za partnerja v Sloveniji - pojasnjuje Sonja Gavranović. Pravzaprav njeno podjetje, je postalo prejemnik master franšize za Slovenijo.

Julija 2012 je odprla franšizno poslovalnico. Večino svojega časa posveča delu. Ravno zaradi krize, pravi, je potrebno biti osebno navzoč še bolj. - In po pravici povedano – niti ne znam delati drugače. Delati zase ima svoje dobre in slabe strani. Samostojni posel zahteva veliko več časa, na drugi strani pa omogoča uveljavljanje vseh tvojih zamisli. Ko delaš za druge, se lahko pomešaš in izgubiš v množici sodelavcev, ko delaš zase, je vse odvisno od tebe. Če delaš dobro, se vsi uspehi pripišejo tebi, vendar odgovarjaš tudi za vse posledice, če delaš slabo.

Čeprav je veliko podjetij, ki razvijajo franšizni sistem, ljudje ne poznajo te vrste poslovanja in tudi sama ni imela izkušenj s franšizami. – Poslovanje v okviru franšize v Sloveniji ni ne vem kako poznano v Sloveniji in tudi slovenski pravni red ne ureja takšnega modela. Nekaj sva vedela o tem, kako predvsem veliki sistemi mednarodnih blagovnih znamk funkcionirajo. In seveda vsak sistem ima nekaj svojega in se s tem razlikuje od drugih,  včasih pa celo franšizija težko razlikujete od distributerja – pojasnjuje.

V sistemu, v katerega je vključena, ji je najbolj všeč to, kako je razdelan koncept poslovanja, ki uspešno posluje v 16. državah. Storitve, ki jih opravlja No+Vello so dobro poznane in na tržišču je velika konkurenca, zato je toliko bolj pomembno imeti ob sebi vrhunsko tehnologijo in strokovnjake, ki so ti ves čas na razpolago za pomoč. Poleg tehnologije in načinov dela so pomembni pri našem delu tudi protokoli oziroma jasna in precizna navodila za delo. Ker je vse jasno in podrobno določeno, so rezultati našega dela dobri in tudi stranskih negativnih učinkov ne poznamo. V vsakem sistemu so mogoče tudi izboljšave in potreben napredek.

Kot prejemnika master franšize imata s partnerjem pravico in hkrati tudi obveznost širiti franšizno mrežo, bodisi z lastnimi poslovalnicami ali tako, da podeljujeta franšize posameznim franšizijem. - Zanimanja za franšizo te vrste je sicer dovolj, še posebno. Če upoštevamo krizo, ki ni v prid razvoju podjetništva. Trenutno se dogovarjajo z nekaterimi kandidati, ki vidijo v tej blagovni znamki poslovno priložnost, ker poznajo naše storitve v centru v Ljubljani. Nekateri so hoteli tudi kupiti master franšizo, vendar niso bili izbrani - pravi Sonja.

Zaenkrat nismo podpisali še nobene nove franšizne pogodbe za Slovenijo. Gospa Goranović pravi, da so pogoji za sklenitev takšen pogodbe standardizirani v celotni franšizni mreži. Sama izbira kandidatov je prepuščena master franšiziju in njegove osebne ocene. Poslovalnice oziroma centri, kjer delajo franšiziji osebno, poslujejo veliko bolje, kot oni, v katere franšizij samo investira. Eno je investirati in ne biti prisoten, nekaj drugega pa je skrbeti za posle vsakodnevno.

Gospa Goranović pravi, da je zaradi ekonomske krize poslovna klima v Sloveniji v zelo nezavidljivem položaju. Položaj na tržišču je nenaklonjen novim investicijam ali širitvam poslovanja. Eden glavnih razlogov je seveda kreditni krč in nezanimanje države podpreti katerokoli novo poslovno idejo.

Možnosti za širitev poslovanja

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank