11.07.2016

Fino modelirana franšiza

Podjetje Mangold je na začetku leta postalo prejemnik JumpingClay master franšize za področje Hrvaške, po nekaj mesecih pa so prevzeli pravice za celotno regijo Adriatika.

Ko je Nediljka Dokozić pred tremi leti na Portugalskem opazila JumpingClay, je bila popolnoma očarana nad delavnico, v kateri so se otroci učili oblikovati glinene kipce in v kateri se ta glina lahko tudi kupi. Za to je obstajalo več razlogov. Menila je, da je to idealen prostor, kjer bi njeni trije majhni otroci lahko preživljali čas ob druženju in učenju novih veščin. Tudi otroci so menili enako, saj so bili enako navdušeni ne glede na starost.

JumpingClay Fot. JumpingClay Hrvatska

Kot smo že omenili, JumpingClay koncept izvira iz Južne Koreje in predstavlja možnost, da na enem prodajnem mestu lahko kupimo glino, pa tudi obiščemo tečaje modeliranja in izdelave figuric. Tečaji so namenjeni predvsem otrokom, primerni pa so tudi za najstnike in odrasle. JumpingClay glina ne pušča madežev, se suši na zraku in je opravila zahtevne teste v katerih je obravnavana kot hrana, predvsem zato, ker je namenjena otrokom.

"Spomnim se, da je takrat za mizo na kateri so otroci iz gline izdelovali figurice, sedela tudi punčka v invalidskem vozičku. Poleg tega moji otroci in še nekaj ostalih niso razumeli portugalščine. Kljub razlikam, drugačnem jeziku, veri, kulturi, celo invalidnosti, so enakovredno sedeli za isto mizo in kakovostno preživljali prosti čas. Vsakič, ko sem jih pustila v igralnici, me je bilo strah, da se ne poškodujejo. V JumpingClay delavnici sem vedela, da so varni in sem v tem času lahko brez slabe vesti popila kavo s prijateljico. Otroci so si po prvih izkušnjah z JumpingClay vsak drugi dan želeli v delavnico" - navdušeno pripoveduje Nediljka Dokozić.

Od takrat je neprestano razmišljala, da bi bilo dobro JumpingClay franšizo »prenesti« na Hrvaško. Uspeli ji je vzpostaviti stik z dajalci franšize iz Južne Koreje in se dogovoriti za sodelovanje. V vmesnem času se je opogumila in od nekdanjega prejemnika prevzela tako imenovano »super master franšizo« za celotno območje Adriatika (države bivše Jugoslavije in Albanijo). Priprave potekajo pospešeno in že sredi julija pričakujemo otvoritev prve JumpingClay delavnice v stanovanjski četrti Špansko v Zagrebu.

Nediljka Dokozić si ne želi sama pokrivati celotne regije, tega si ne želi niti za celotno Hrvaško. Zato ima, po dogovoru z matičnim podjetjem iz Južne Koreje, možnost prodaje master franšize za vsako posamično tržišče, če bo obstajal interes, pa tudi posamične (single-unit) franšize. "Najbolj enostavno bi bilo, da poiščem prejemnika master franšize za vsako od tržišč regije saj bi bila komunikacija bolj preprosta. Če pa se kdo oglasi z željo po single-unit franšizi, jo bo vsekakor lahko kupil saj mi je na začetku zelo pomembno, da poskusimo hitro razširiti poslovanje. Pri vsem tem pa je najbolj pomembno, da bodo otroci lahko uživali" - pravi ona.

Foto: JumpingClay

Kot smo že omenili, JumpingClay koncept izvira iz Južne Koreje in predstavlja možnost, da na enem prodajnem mestu lahko kupimo glino, pa tudi obiščemo tečaje modeliranja in izdelave figuric. Tečaji so namenjeni predvsem otrokom, primerni pa so tudi za najstnike in odrasle. Takšne prostore v JumpingClayu poimenujejo »trgovina-delavnica«. JumpingClay glina ne pušča madežev, se suši na zraku in je opravila zahtevne teste v katerih je obravnavana kot hrana, predvsem zato, ker je namenjena otrokom.

JumpingClay franšiza zahteva investicijo okoli 10.000 EUR, kamor je že vključeno tudi vstopno franšizno nadomestilo. Prejemniki franšize plačajo še dve letni franšizni nadomestili – eno se plača neposredno dajalcu za razvoj izobraževalnih programov, izdelavo in testiranje novih figuric (vsaka figurica se testira, da se ugotovi ali jo lahko izdelajo otroci in starostniki), drugo pa gre v »skupno blagajno« za marketinške materiale, ki jih dobijo prejemniki franšize.

JumpingClay trgovina-delavnica je lahko velika okoli 30 kvadratnih metrov, če se izkaže potreba, pa je seveda lahko tudi večja. "Želim si, da bi nekega dne vsaj v enem večjem mestu imeli velik JumpingClay, tak kot ga imajo Britanci in se razprostira na 150 kvadratnih metrih. Skupaj smo močnejši in verjamem, da bo to uspelo tudi nam" - poudarja Dokozić.

Ta franšiza je lahko odprta v nakupovalnem središču, stanovanjski četrti in tudi v manjših mestih s 5000 ali 6000 prebivalci, ki nimajo raznovrstne ponudbe za otroke. Kot pravi Nediljka Dokozić, so prva povpraševanja prispela ravno iz manjših krajev.

Ni potrebno, da je prejemnik franšize iz določene stroke ali da ima neko specifično izobrazbo. Kot pravi Nediljka Dokozić, je najbolj pomembno, da k poslu pristopi resno in da ga, če že vloži določen kapital, želi tudi razvijati. Meni, da je JumpingClay franšiza priložnost za mlade, ki bi želeli voditi lasten posel. Vsi prejemniki in njihovi zaposleni bodo deležni izobraževanja. "Potrudili se bomo, da vsakega prejemnika usposobimo, da v čim krajšem roku začne poslovati. Glina je priskrbljena, izdelali smo tudi spletne strani za vse trge. Glede na to, da so naši trgi še vedno dokaj nerazviti, smo veliko energije vložili v pogajanja z dajalci franšize, da bi dosegli čim nižje cene gline in tečajev in s tem naredili vse skupaj staršem bolj dostopno. To nam je uspelo saj bo glino mogoče kupiti že od pol evra" - pravi Dokozić.

Foto: JumpingClay

JumpingClay posluje v 40 državah sveta, ima 650 trgovin-delavnic in več kot 5000 inštruktorjev.

Fino modelirana franšiza

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank