Ustvarili smo display z devetimi različnimi bonboni, ki jih lahko umestimo v obstoječe lokale. Ti pa morajo biti na prometnem mestu, kar je ključnega pomena za uspešno prodajo Pick & Mix blaga, Boris Pezelj
Nedelja
04.05.2014
Podjetje za prodajo gumijastih bonbonov in dražejev Candy Universe ponuja priložnost podjetnikom, da z orgniziranjem franšiznih kotičkov obogatijo svojo ponudbo. Prejemnike franšiz iščejo v Bosni in Hercegovini in v Črni gori.
 

Na izvirno oblikovanih stojnicah, ki se nahajajo v največjih nakupovalnih centrih v Srbiji, lahko potrošniki izbirajo med desetinami različnih gumijastih bonbonov, dražejev in lizik. Pick & Mix sistem omogoča kupcu, da za določeno ceno sam izbere svojo kombinacijo sladkarij. Bonboni prihajajo iz Nemčije, Nizozemske, Belgije, Španije in preverjenih lokalnih proizvajalcev.

Candy Universe sta kot majhno družinsko podjetje ustanovila Boris in Sanja Pezelj ob koncu leta 2012. Sanja se je s podobnim delom ukvarjala že v prejšnji službi, medtem ko Boris njuno "sladko zgodbo" razvija in bogati s svojimi izkušnjami in stiki iz sveta trženja.

Kljub temu, da poslujejo nekaj več kot leto dni, so že opaženi na trgu in s številnimi ponudbami za poslovanje. – Na osnovi informacij s strani naših distributerjev in neposrednega povpraševanja, smo se odločili, da se organiziramo v franšizo. Koncept razvijamo tako na domačem trgu, kot tudi v tujini, predvsem v Bosni in Hercegovini ter Črni gori - je dejal Boris Pezelj.

Candy Universe na domačem trgu ponuja barom, kavarnam, slaščičarnam in igralnicam možnost organiziranja franšiznega kotička. - Ustvarili smo display z devetimi različnimi bonboni, ki jih lahko umestimo v obstoječe lokale. Ti pa morajo biti na prometnem mestu, kar je ključnega pomena za uspešno prodajo Pick & Mix blaga. Kljub temu, da bonboni dlje časa ostajajo sveži, se bogastvo okusa doseže le, če so v posodah zgolj nekaj dni. Zato si pridržujemo pravico, da presodimo, če bi prejemnik lahko dosegal zahtevani promet. Analiza obiskanosti lokala je zelo pomembna v našem poslu. Vrednost povprečnega nakupa znaša zgolj nekaj evrov, medtem, ko se večji nakupi v višini nekaj deset evrov zgodijo mogoče dvakrat na mesec - pojasnjuje Pezelj.

Ob skrbni izbiri franšizija pa je po njegovih besedah profitabilnost tako rekoč zagotovljena. Samostojno razvijanje poslovanja v drugih mestih Srbije bi verjetno težko zagotavljalo dobiček. Popolnoma drugače pa je v primeru, ko nekdo tako franšizo doda že obstoječemu poslu. Prejemniki franšiz v Srbiji morajo zagotoviti vsaj 3,5 kvadratnih metrov kvalitetnega prodajnega prostora, medtem ko vso potrebno opremo dobijo brezplačno.

Boris in Sanja Pezelj sta vso svojo energijo osredotočila v razvoj franšize v Bosni in Hercegovini ter Črni gori. – Najprej smo na te trge želeli vstopiti samostojno, vendar z eno stojnico ne bi storili kaj dosti. Za kaj resnega, bi morali imeti tri, štiri ali celo pet lokacij. Ugotovili smo, da bi bili to za nas previsoki stroški. Za nekoga, ki pa že ima podjetje, morda tudi svoje skladišče in organiziran transport, predstavlja naša franšiza veliko priložnost - pojasnjuje Pezelj.

Želeli bi si najti prejemnika master franšize, vendar se zavedajo, da bo to zelo težko. - Ljudje ne vedo veliko o franšizingu in ni veliko resnih kandidatov - pojasnjuje.

Začetno franšizno nadomestilo znaša med 8.000 do 10.000 evrov, ki vključuje tudi dvomesečno brezplačno nabavo prodajnega blaga in ostalih materialov, ki so potrebni za poslovanje. Po tem obdobju znaša redno mesečno nadomestilo dva odstotka od bruto prihodkov, ki je v celoti namenjeno trženju.

V Candy Universe so pripravili podroben operacijski priročnik, ki ga morajo franšiziji upoštevati pri svojem poslovanju. - Ničesar ne želim prepustiti naključju, ker gre za skrbno grajeno blagovno znamko. V tem priročniku je mee drugim predpisana tudi tekočina, ki naj bi jo uporabljali pri čiščenju posod. Vsebuje tudi predpis, da morajo prodajalke imeti spete lase in številne druge podrobnosti, ki so pri zagotavljanju kakovosti izredno pomembne. Naučil sem se, da je bistvo poslovanja v standardih, kar želimo uporabiti tudi v našem sistemu - pravi Pezelj.

Franšiziji pridobijo tudi pomebno podporo v trženju. Candy Universe je zelo aktiven na spletu in v socialnih omrežjih. – Vsem, ki želijo delati z nami, omogočimo enake nabavne pogoje, kot jih imamo sami. Naše dobičke realiziramo z dodatnimi popusti, ki jih pridobimo od proizvajalcev zaradi večjih količin. Ob višjih nabavah nam raste tudi ugled pri proizvajalcih. - pojasnjuje Pezelj.

Candy Universe trenutno ponuja 97 gumijastih bonbonov in dražejev. Še vedno je nabolj prodajan  "mlečni lešnik", čeprav si v zadnjem času ljudje vedno bolj želijo "nugat" in "irish cream košarice."  Svojo ponudbo mesečno spreminjajo na osnovi prodajnih analiz. Najbolj so zvesti kupci gumijastih bonbonov ter ženske, med 20. in 40. Letom starosti, ki predstavljajo kar 70 odstotkov vseh potrošnikov. Bonboni se najbolje prodajajo v zimskih mesecih in v prazničnih dneh. Poleti pa se potrošniki raje zatečejo k sladoledom in osvežilnim pijačam, kar pri svoji prodaji občuti tudi Candy Universe.

Candy Universe ima svoje stojnice v beograjskih nakupovalnih središčih Ušće, Delta City, Zira, v novosadskem Big CEE, v kragujevškem Plaza centru in kmalu tudi v Immo centru, v Novem Beogradu. Podjetje zaposluje 17 sodelavcev in pet mladih, zaposlenih preko mladinske zadruge.

- Priporočila in trajanje sta dve najbolj pomembni stvari v poslu, vsaj kar zadeva našo izkušnjo, ko smo začeli graditi blagovno znamko v Srbiji. Obenem je to tudi naš moto in naš cilj - pravi Sanja Pezelj, "alfa in omega" podjetja Candy Universe - po besedah njenega moža Borisa.


Zanimivosti na forumu