14.04.2015

Izkušnje se plača

Ali lahko ekspanzija Taco Bell-a naredi pretres na posameznih trgih izven Amerike? Vsekakor je pogoj, da ne naredijo enake napake kot pred 20 leti.

Ameriška veriga restavracij s hitro prehrano Taco Bell je napovedala, da do leta 2023 načrtuje otvoritev 1300 novih poslovnih enot na tujih trgih. Kot pravijo bo to obsežna ekspanzija saj ima ameriška veriga danes izven matičnega trga le 250 restavracij. Kot je načrtovano naj bi franšizne restavracije v bližnji prihodnosti dobile določene države v Aziji, Evropi in Južni Ameriki, za zdaj pa omenjajo Veliko Britanijo, Korejo, Japonsko, Čile, Peru, Indijo in Poljsko.

Fot. Taco Bell/Facebook

Meni, da bo uspeh tudi tokrat najbolj odvisen od cenovne politike. V Združenih državah Amerike se teksaško-mehiška kuhinja v glavnem povezuje z relativno poceni prehrano. Na Poljskem ne obstaja veriga, ki bi ponujala podobne jedi, posamezne restavracije s tako ponudbo pa spadajo v koncepte višjega cenovnega ranga.

Nedolgo od najave je Taco Bell konec februarja 2015 objavil, da je podpisal franšizno pogodbo s podjetjem Asrapport Dining, ki bo prejemnik franšize za japonski trg in obenem odgovorno za razvoj verige restavracij v tej državi.

Zanimivo je, da za Taco Bell med omenjenimi novimi in zaželenimi trgi edino Poljska ni popolna neznanka. To bo pravzaprav drugi poskus ameriškega gostinca osvojiti poljski trg.

Ali se bodo izkušnje izplačale?

Minilo je več kot 20 let odkar je ta veriga restavracij teksaško-mehiških specialitet poskušala prodati svoj koncept hitre prehrane poljskim potrošnikom. Pojavila se je leta 1993, odprla dve restavraciji a se ni dolgo obdržala.

Jan Molonjević, strokovnjak za gostinski trg in avtor knjige "Temna stran gostinstva" meni, da je bil slab začetek Taco Bell-a na Poljskem rezultat napačne strategije.

- Ameriška veriga je pri vstopu na poljski trg s seboj prinesla tudi zelo striktne standarde za zagotavljanje kakovosti hrane. Za izpolnjevanje teh standardov so bili lastniki koncepta prisiljeni določene proizvode uvažati z ameriškega trga, kar je prineslo neverjetno visoke stroške. S tem so se povečale tudi cene obroka, da bi nastal prostor tudi za dovolj visoke marže. Zaradi tega je Taco Bell postal predrag za žep povprečnega Poljaka - pojasnjuje Molonjević.

Meni, da bo uspeh tudi tokrat najbolj odvisen od cenovne politike. V Združenih državah Amerike se teksaško-mehiška kuhinja v glavnem povezuje z relativno poceni prehrano. Na Poljskem ne obstaja veriga, ki bi ponujala podobne jedi, posamezne restavracije s tako ponudbo pa spadajo v koncepte višjega cenovnega ranga.

- Če Taco Bell ponudi primerno ceno obroka, bo lahko ogrozil, ne le koncepte s podobno ponudbo ampak tudi ostale fast-food verige. Upoštevajte, da se hamburgerji in "wraps", ki se, podobno kot v mehiški prehrani, pripravljajo iz pikantnega mesa in zelenjave zavitih v tortiljo, že nahajajo na jedilnikih drugih restavracij vključno z McDonald's-om - poudarja Jan Molonjević.

Glede na izjave lokalnih predstavnikov McDonald's-a, podjetje trenutno ne skrbi vstop novih konkurentov na trg. Kot prvo je za izgradnjo ugleda in prodajne mreže na novem trgu potrebno veliko časa in dela. Kot drugo pa…
- Za zdaj imamo samo splošno izjavo lastnika Taco Bell-a o zanimanju za poljski trg - pravi predstavnik McDonald's-a na Poljskem.

Prva restavracija pod imenom Taco Bell je bila odprta leta 1962 v Kaliforniji. Njen lastnik Glen Bell je gastronomsko avanturo začel z eno skromno stojnico na kateri je prodajal hot-dog. Pod "zvonom" Taco Bell-a danes posluje več kot 6500 restavracij, blagovna znamka in podjetje pa sta last YUM!Brands-a.

Izkušnje se plača

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank