Najhitreje rastoče franšize

Anytime Fitness (foto) je bila še pred desetimi leti popolnoma nova in neznana znamka v Ameriki. Med top 10 je vstopila šele lansko leto. Letos pa se je uvrstila na vrh 500 najuspešnejših franšiz.
Petek
11.07.2014
Po pisanju revije Entrepeneur, Ameriko osvajajo franšize fitness klubov, lokalov za prodajo zmrznjenega jogurta in restavracij hitre prehrane.
 

Hitrost širitve franšizne mreže je sicer eden, vendar odločilen kazalec stanja na franšiznem trgu. Če povzamemo podatke iz revije Entrepeneur, v poročilu za leto 2014 piše, da so najhitrejše franšize in s tem tudi najbolj uspešni poslovni modeli,  ravno fitness centri, prodajalne zamrznjenega jogurta in restavracije hitre prehrane. Na seznamu je šest podjetij iz prve in tretje dejavnosti, najboljše pa sta se odrezala sistema fitness klubov Anytime (15) ter veriga prodajaln zamrznjenega jogurta Menchie's (23).

Pregled je pripravljen po podatkih iz seznama  500 najuspešnejših franšiznih sistemov (Entrepreneur's 2014 Franchise 500®), kot kriterij pa je bilo upoštevano število na novo odprtih poslovalnic od avgusta 2012 do avgusta 2013. V tem razdobju sta 102 blagovni znamki, ki jih obravnava poročilo, odprli skupaj 9.844 novih franšiznih enot na trgih ZDA in Kanade.

Zanimovost je, da je najvišje uvrščena blagovna znamka istočasno tudi franšizni sistem številka 1 v Ameriki, Anytime Fitness, po navedbah iz Entrepreneur's 2014 Franchise 500®. Koncept fitness centra, ki obratuje 24 ur dnevno in torej ponuja svoje usluge uporabnikom ob vsakem času, ima skupno 2.500 centrov in 1,9 milijona obiskovalcev dnevno. Blagovna znamka, ki sicer izhaja iz ZDA, ima drugod po svetu tudi še 558 centrov. Čeprav po številu enot ne more konkurirati nekaterim sistemom hitre prehrane ali trgovine je kljub temu zasedel po pisanju in kriterijih revije Entrepreneur's 2014 Franchise 500®, ob upoštevanju določenih kriterijev, prvo mesto, med 500 konkurenti. Čeprav je bila pred desetimi leti popolnoma neznana in je med 10 najboljših stopila šele lani.

Najhitreje rastoča franšizna veriga pa je nedvomno dobro znan Subway, popularna veriga restavracij hitre prehrane. Hitrost širitve poslovne mreže je daleč večja od vseh ostalih. Subway ima danes 41.400 restavracij v 104 državah sveta. Sodeč po seznamu, je Subway le vodilni na listi najhitreje rastočih franšiznih sistemov v Ameriki, kjer vodijo sistemi hitre prehrane, ki so zastopani kot hitro rastoči v več kot eni četrtini obravnavanih primerov. Poleg Subwaya, so tukaj kot hitro rastoči še Dunkin Donats, Jimmy John's Gourmet Sandwiches, Pizza Hut, Taco Bell, McDonald's itd.

Čeprav je hitra rast gotovo eden glavnih kriterijev za presojo uspešnosti franšiznih sistemov, pa je potrebno opozoriti, da je je bilo med tistimi, ki so odpirali po sto ali tisoč poslovnih enot letno in bili zato med 10 najuspešnejših,

Tudi veliko takih, ko so v naslednji desetih letih pristal komaj med 500 ali še niže.

*Entrepreneur's 2014 Franchise 500® vsako leto objavi seznam 500 najuspešnejših franšiz. Blagovne znamke se razvrstijo po več kriterijih, kot so finančna uspešnost, število odprtih poslovalnic, znesek začetne investicije, starost znamke, števila let od začetka franšiznega sistema in števila končanih franšiznih pogodb. Posamezna družba oziroma blagovna znamka, ki se hoče uvrstiti na seznam, mora imeti v svoji sestavi vsaj 10 poslovnih enot, od tega najmanj eno v ZDA.