S čevlji v vsak kraj
Peko d.d. je delniška družba, ki izhaja iz starih korenin čevljarske tradicije Slovenije. Trenutno ima v Sloveniji 23 lastnih in 12 franšiznih trgovin. Za širitev mreže prodajaln, predvsem v manjše kraje, so se odločili s podeljevanjem franšiz. Povsem iz preprostega razloga. V manjšem kraju mora biti poslovodja hkrati tudi prodajalec, čistilka, blagajnik, kurir, skratka ena oseba, kvečjemu še s pomočjo družinskega člana ali kakšne osebe, ki dela v trgovini občasno ali s skrajšanim delovnim časom. Stroški poslovanja, predvsem stroški dela, ki so v Sloveniji zelo visoki, preprosto ne dovoljujejo v manjših krajih odpiranja velikih in srednje velikih poslovalnic z več zaposlenimi. V manjšem kraju lahko poslovalnica sicer posluje dobro, vendar je obseg prodaje omejen s številom potencialnih kupcev, torej številom prebivalcev. Torej je rentabilnost pogojena s stroški, ki nastajajo v zvezi s poslovanjem trgovine.
Peko proizvaja kvalitetne čevlje že ves čas obstoja, od davnega leta 1903. Po mnenju poznavalcev prihaja ponovno čas kvalitete po zmerni ceni namesto vprašljive kvalitete po nizki ceni. Partnerji, ki so se odločili za sklenitev franšizne pogodbe s Pekom, so zelo svobodni pri svojem poslovanju. Seveda je pomembno, da trgovina posluje pod blagovno znamko Peko. Za ime, ki je uveljavljeno in pomeni znak kvalitete, mora franšizojemalec plačati določen odstotek in čevlje, ki mu jih dobavi franšizor, torej Peko d.d., mora plačati v določenem roku. Lahko v svoji poslovalnici prodaja tudi obutev in dodatke drugih proizvajalcev, vendar v skladu z dogovorom s Pekom.
S širitvijo Pekovih poslovalnic preko manjših poslovalnic, ki bodo v lasti in upravljanju malih podjetnikov, bomo kmalu dobili v vsakem manjšem kraju trgovino s čevlji, tako kot je to bilo nekoč.
M.P.
Preberite članke
Italijanski modni gigant Benetton planira v prihodnjih treh letih znatno razširiti prodajno mrežo v Rusiji. Načrtujejo odprtje 40. novih trgovin.
Gap nadaljuje z ekspanzijo na mednarodne trge – prihodnje leto bodo v šestih državah Bližnjega vzhoda odprli franšizne trgovine Old Navy.
Evropska modna blagovna znamka CIPO&Baxx išče prejemnike franšize tudi v državah naše regije.
V Bosni in Hercegovini je bila odprta prva franšizna trgovina nemške modne blagovne znamke s.Oliver.
Franšizne trgovine modne blagovne znamke P…S… na Hrvaškem in v Makedoniji poslujejo že eno leto in se dobro držijo tudi v teh kriznih časih.
Najbolj brano
Poslovanje svojega podjetja lahko vodite s pomočjo franšizinga v okviru oziroma pod imenom znane svetovne blagovne znamke. Nekatere največje svetovne blagovne znamke uporabljajo ta način poslovanja. Zato torej - poskusite spoznati, kaj je v bistvu franšizno poslovanje.
Franšizni sistem Surf’n’Fries že tretje leto posluje na avstrijskem tržišču. O tem kako se je vse začelo in kaj je do zdaj dosegel govori prejemnik franšize Lukas Lenzinger.
Španski Naturhouse išče partnerje za razvoj franšizne mreže tudi na slovenskem trgu. V to so jih prepričale tudi dobre izkušnje iz držav srednje Evrope.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
»Šola hitrega branja in modrega učenja« vstopi na slovenski trg. Master franšizorji Helena in Hrvoje Tkalčić razkrivata pogoje za prevzem franšize.