Ideje za delo, ki prihajajo iz Pariza

Na letošnjem 33. sejmu franšiz v Parizu se je predstavilo rekordno število razstavljavcev - 435 franšiznih sistemov iz 25. držav, med katerimi je 166 blagovnih znamk, ki so bile na sejmu predstavljene prvič. Če vštejemo banke, odvetniška in svetovalna podjetja, je skupno število razstavljavcev doseglo 518.
Ponedeljek
21.04.2014
Več kot 430 franšiznih sistemov iz skoraj vseh delov sveta se je predstavilo na letošnjem sejmu franšiz v Parizu.
 

Sejemski kompleks Porte de Versailles v Parizu je trenutno najboljša destinacija za tiste, ki iščejo ideje za zagon podjetja s pomočjo franšizinga. Čeprav je Sejem franšiz v Parizu (Franchise Expo Paris) usmerjen predvsem podjetnikom iz Francije, obiskuje največji franšizni dogodek v Evropi vse večje število podjetnikov iz tujine. Organizatorji so pričakovali, da bo letošnje število obiskovalcev preseglo lansko. Po treh dneh je bilo jasno, da bo sejem obiskalo več kot 34.000 ljudi, skoraj petina iz tujine.

Predstavljeni so sistemi iz 75 sektorjev. Tako kot v preteklih letih, so opazno najpogostejši koncepti iz sektorja gostinstva in kulinarike. Njihov delež v skupnem številu razstavljavcev je bil 19 odstotkov - poroča s sejma Gabriela Petrova, svetovalka podjetja PROFIT system. Stojnice, ki so letos pritegnile največ pozornosti,  so bile blagovne znamke s hitro prehrano, kot so ameriški Burger King, Subway, Steak'n'Shake, in ruski Planet Sushi.

Relativno veliko število stojnic je bilo letos rezervirano za sisteme, ki se ukvarjajo s prodajo elektronskih cigaret. Med skoraj dvajsetimi podjetij, ki so predstavili svoje koncepte z inovativnimi predstavitvami, so bila posebej izpostavljena Sunny Smoker, Nicotech in CIG koncept. Ob upoštevanju cen tobačnih izdelkov in vse manj prostorov, kjer je dovoljeno kajenje, je porast prodaje elektronskih cigaret razumljiv.

Občutno se je povečalo tudi število sistemov, ki se ukvarjajo s prodajo zamrznjenega jogurta, kar je v skladu  s svetovnim trendom, saj sektor zamrznjenega jogurta spada v enega izmed najhitreje rastočih.

Ne glede na to, da na sejmu prevladujejo franšizni sistemi iz Francije (419), je sodelovanje na tem dogodku prestižnega pomena za večino mednarodnih razstavljavcev.  Vsako leto se povečuje število sistemov iz tujine. Letos je večina prišla iz Italije (21), Združenih držav Amerike (17) in Španije (10). Posebno pozornost so pritegnili Španci, saj so bili  edini, ki so bili integrirani v skupini, v neke vrste razstavni "vasi". Povečalo se je tudi število razstavljalcev  iz ZDA, ki pa je še vedno relativno majhno, če upoštevamo razširjenost franšizinga v tej državi.

Za razliko od prejšnjih let, se je povečalo število blagovnih znamk iz srednje in jugovzhodne Evrope. Prvič sta se na sejmu predstavila dva sistema iz Bolgarije – proizvajalec parfumov in kozmetike Refan in "adrenalinska" otroška igralnica Safety Operations. Romunija se je letos predstavila z modno hišo Nissa, Poljska pa s šolo angleškega jezika English LEO. Najdlje pa je prisoten poljski PROFIT system, ki je vodilno svetovalno podjetje za franšizing v srednji in vzhodni Evropi, ki že enajsto leto zapored sodeluje na sejmu. Med medijskimi partnerji sejma je bil prisoten tudi Franchising.pl, od lanskega leta na sejmu sodeluje kot Profit franchise services, založnik portala Franchising.si, Franchising.rs in Franchising.hr.

Letos so se na sejmu pojavile tudi nove mednarodne franšizne delegacije - prvič je na primer nastopilo korejsko franšizno združenj. Zelo pozitiven prvi vtis je naredilo tudi libanonsko franšizno združenje, ki je z bogato publikacijo o praktično vseh aktivnih franšiznih sistemih na trgu, predstavilo odličen model za sodobno in dobro organizirano franšizno združenje.

Franšizni sejem v Parizu je v mnogih pogledih eden izmed ekskluzivnih poslovnih dogodkov, kar lahko potrdijo tudi cene vstopnic. Za letošnji sejem je znašala 24€, na uradni Facebook strani pa se je prodajala za 12€. Vstopnice so bile na voljo tudi na "neuradnih" mestih pred razstavnim kompleksom, kjer je bila cena nižja za 40 odstotkov. Kakorkoli že, še vedno precej visoka cena vstopnic je samo ena od garancij "ekskluzivnosti" tega dogodka. Število "mimoidočih" je zmanjšano na minimum ob povečanju verjetnosti, da bodo sejem obiskali le resni kandidati za nakup franšize. Vse skupaj gre v prid dobremu ugledu, ki ga sejem franšiz v Parizu ima že več kot 30 let.