Semilac / Samo na Poljskem ima Semilac več kot 110 prodajnih mest, izdelki te blagovne znamke pa se prodajajo v 33 državah po vsem svetu
Petek
22.02.2019
Popularnost hibridnih lakov za nohte narašča, Semilac pa je vodilna blagovna znamka na Poljskem – pravi Paulina Patelka, direktorica razvoja franšiz, ki poudarja, da franšizne partnerje iščejo po vsem svetu, v tej regiji pa jih najbolj zanima Slovenija.
 

Prodaja hibridnih lakov za nohte je precej ozka industrija, vendar to ni oviralo poljsko podjetje Nesperta, ko se je odločilo, da bo ustvarilo blagovno znamko Semilac in začelo proizvajati in prodajati hibridne lake ter kozmetiko za manikuro. Ne glede na to, da gre za »specializirano« paleto proizvodov je Semilac v relativno kratkem času postal vodilna blagovna znamka na domačem tržišču. Z naraščajočim povpraševanjem je seveda rastla tudi prodajna mreža, Semilac pa ima trenutno skoraj 120 prodajnih enot po vsej Poljski. Največje število prodajnih mest pa vodijo – prejemniki franšize.

-Popularnost hibridnih lakov za nohte narašča, Semilac pa je vodilna blagovna znamka na Poljskem – pravi Paulina Patelka, direktorica razvoja franšizne mreže Semilac. - To potrjujejo tudi tržne raziskave, ki smo jih izvedli decembra 2017 na reprezentativnem vzorcu žensk, starih od 18 do 65. Raziskava je pokazala, da kar 67 % anketiranih uporablja lake naše blagovne znamke – poudarja Patelka in dodaja, da so izdelki Semilac prisotni na več kot 30 tržiščih po svetu. Lansko leto so ponudbo razširili in vpeljali novo kategorijo – kozmetiko za ličenje. – Naravna posledica teh aktivnosti je bolj dinamičen razvoj franšizne mreže na poljskih in tujih trgih. Trenutno imamo na Poljskem tri lastna prodajna mesta in več kot 110 franšiznih – pravi Patelka in ob tem dodaja, da franšizne partnerje aktivno iščejo na tržiščih Evrope, med državami te regije pa jih najbolj zanima Slovenija. V pogovoru nam je odkrila kdo so idealni partnerji, koliko bi bilo potrebno vložiti v nakup franšize in na kakšno podporo lahko računajo prejemniki, ki se odločijo za blagovno znamko Semilac.

Ob pričetku maloprodajnega poslovanja podjetniki najprej razmišljajo o lokaciji prodajnega mesta. Kakšna je strategija Semilac-a glede tega vprašanja?

Naša strategija se osredotoča na lokacije v nakupovalnih centrih, zaželeno pa je, da se ti centri nahajajo v mestih z več kot 30000 prebivalci – čeprav to ni stroga zahteva niti predpogoj za sodelovanje, bi to morali imeti franšizni partnerji na umu. Vsekakor bi se želeli pojaviti v vseh večjih mestih enega trga, naš koncept pa je primeren tako za izkušene podjetnike kot tudi za tiste, ki šele začenjajo razvijati svoje poslovanje. To vključuje tudi kozmetičarke, stiliste za nohte ter entuziaste, ki so uporabljali in delali z našo kozmetiko, zdaj pa želijo to izkušnjo dvigniti na višjo raven. Iščemo predvsem poslovne partnerje, ki želijo rasti skupaj z našo blagovno znamko, izkušene podjetnike in tiste, ki šele začenjajo razvijati svoje poslovanje.

Katere oblike franšize so na voljo zainteresiranim podjetnikom?

Naša ponudba vključuje tri glavne oblike – stojnica ali „otok“, klasična trgovina in Akademija Semilac. Smo prilagodljivi in odprti za nove ideje, zato pogosto prilagajamo oblike željam uporabnikom franšize. Ugotovili smo, na primer, kako pomembna so v naši industriji usposabljanja in opazili, da obstaja veliko zanimanje za odprtje Akademije. Pravzaprav je to center za usposabljanje kjer so zaradi široke palete tečajev in delavnic usposobljeni profesionalci in ženske, katere šele začenjajo svojo avanturo na področju oblikovanja nohtov. Trenutno imamo centre za usposabljanje v več mestih na Poljske in tudi v Nemčiji, medtem ko delamo na odprtju Akademije v Grčiji in Španiji.

Koliko potrebujejo vložiti v zagon podjetja tisti, ki kupijo franšizo blagovne znamke Semilac?

Začetna investicija bi bila okoli 25000 evrov, skupni znesek investicije pa bo odvisen od oblike za katero se partner odloči – odvisno torej od velikosti prostora, obsega poslovanja in vrste dejavnosti. Ob tem je pomembno dodati, da prejemnik franšize po začetku poslovanja ne bo potreboval plačati nobenih drugih pristojbin za franšizo.

Na kakšno podporo lahko računajo partnerji?

Prejemniki franšize od trenutka začetka poslovanja od nas prejmejo premišljeno in dokazano poslovno znanje – know-how. Aktivno pomagamo in svetujemo pri izbiri lokacije, na Poljskem na primer, pa posredujemo pri pogajanjih z lastniki prostora ter sodelujemo pri podpisu najemne pogodbe. Ker velik pomen pripisujemo kakovosti storitev, se vsi zaposleni strokovno usposabljajo. Našim partnerjem svetujemo pri izbiri delavcev in jih usposabljamo za prodajo naših izdelkov. Hkrati nudimo tudi marketinško podporo in jih učimo kako delovati na socialnih omrežjih, zagotavljamo promocijski in marketinški material. Pomagamo tudi pri urejanju trgovine ali stojnice.

Donosnost prodajnega mesta je odvisna od številnih dejavnikov – lokacije, fiksnih stroškov ter tudi od predanosti prejemnika franšize, prodajnih veščin in znanja njegovih zaposlenih. Zato bomo kot franšizodajalci svetovali našim partnerjem kako učinkovito poslovati, da bi lahko dosegli optimalno donosnost naložbe. Zahvaljujoč temu, nekatera prodajna mesta dosežejo prag dobička že po nekaj mesecih poslovanja.


Paulina Patelka / Trenutno imamo na Poljskem tri lastna prodajna mesta in več kot 110 franšiznih

Zanimivosti na forumu