Preprostost je recept za uspeh

Cel sistem oblikujemo tako, da je čim bolj enostaven in s tem zmanjšamo možnosti kakršnihkoli zapletov. Poleg tega pazimo, da smo tudi mi franšizodajalci v win-win situaciji in se ne more zgoditi, da ima kdorkoli motivacijo narediti nekaj, kar ni v interesu vseh.
Andrija Čolak
Ponedeljek
23.01.2017
Kaj je ključnega pomena za Surf’n’Fries, ki posluje na 16 trgih, katere oblike sodelovanja ponujajo ter kako upravljajo zdaj že veliki franšizni sistem, nam odgovarja Andrija Čolak.
 

Surf’n’Fries, reška veriga s hitro prehrano, znan po krompirčku "brez olja" ter inovativni embalaži, ima trenutno v svoji verigi več kot 50 franšiznih enot v 16 državah. Letos so našli lokacijo na Dunaju in odprli prvi fiksni objekt v Avstriji, prvi Surf’n’Fries v Nemčiji, v Moskvi pa so testirali trg s pilotnim projektom. Kot pravi Andrija Čolak, solastnik podjetja, so bili prvi rezultati pozitivni, zato so Surf’n’Fries odprli v nakupovalnem središču Colombos ter največjem letališču Sheremetyevo.

Ste eden redkih sistemov s teh prostorov, ki se je v tolikšni meri razširil v tujino. Kako pojasnjujete takšen uspeh glede na to, da konkurenca v vašem poslovnem segmentu sploh "ni naivna"?

Mislim, da smo imeli po eni strani srečo, po drugi strani pa smo naredili nekaj, kar je bilo mnogim všeč. Mi vedno pravimo, da nismo prodali niti ene franšize saj so vsi kupci sami prišli k nam in to je dejstvo. Ko govorimo o konkurenci, bi najraje videl čim več konceptov, ki se prebijajo na mednarodne trge. Mislim, da sta pomembni dve zadevi – prvič vložiti veliko energije v prepoznavnost na lokalnem trgu s tem pa opaznost blagovne znamke tudi s strani tujih investitorjev, drugič odpraviti vse mentalne ovire v zvezi s poslovanjem na mednarodnih trgih.

Uvajali ste različne novosti – samostoječe objekte, manjše oblike lokalov za bencinske servise – nam lahko zdaj pojasnite kakšne oblike poslovanja so na voljo prejemnikom franšize ter kje vse je mogoče odpreti Surf’n’Fries?

Da, veliko smo delali na razvoju različnih formatov, da bi dosegli maksimalno fleksibilnost blagovne znamke. Naš cilj je, da se povsod prilagodimo in smo fleksibilni, a brez žrtvovanja koncepta naše blagovne znamke ali izgube osnovnega položaja na trgu. Skratka trenutno potencialnim prejemnikom franšize ponujamo pet možnosti franšize: Surf’n’Fries Store – klasični fiksni prodajni objekt, potem Surf’n’Fries Standalone – samostoječi objekt, ki se lahko postavi v zaprtem prostoru, kot je letališče, nakupovalno središče ali pa zunanjem trgovskem središču, Surf’n’Fries ShopinShop pa je manjši format, ki je namenjen manjšim zaprtim prostorom, kot so bencinski servis, kino dvorane in podobno. Poleg statičnih oblik obstajata še dve vrsti mobilnih Surf’n’Fries objektov: Surf’n’Fries Mobile – objekt v obliki premične stojnice, ki meri komaj kvadratni meter in pol, oziroma prikolica s popolnoma opremljeno kuhinjo.

Glede na to, da imate zdaj veliko mrežo v več državah, nas zanima, kako ste organizirali podporo prejemnikom franšize saj je to eden od ključnih faktorjev uspešnega poslovanja celotnega franšiznega sistema?

Tukaj je ključnega pomena enostavnost. Cel sistem oblikujemo tako, da je čim bolj enostaven in s tem zmanjšamo možnosti kakršnihkoli zapletov. Poleg tega pazimo, da smo tudi mi franšizodajalci v win-win situaciji in se ne more zgoditi, da ima kdorkoli motivacijo narediti nekaj, kar ni v interesu vseh. Letos smo zelo veliko delali tudi na novi dokumentaciji za franšizo, kjer zelo natančno opredeljujemo vsako podrobnost poslovanja. Zelo pomembno je, da so vsa pravila transparentna in je posledično čim manj nesporazumov. Naš glavni mehanizem nadzora pa je uporaba skritih kupcev.


Zanimivosti na forumu