Zgodba o blagovni znamki Duka se je začela daljnega leta 1920, ko je Hjalmar Blomqvist, trgovec iz švedskega mesteca Linkoping, odprl prodajalno posode. Ta trgovina je v naslednjih desetletjih zrasla v blagovno znamko in podjetje z mednarodnim ugledom.
Ponedeljek
05.12.2016
Duka je blagovna znamka švedskih korenin, ki je sinonim za trgovine, v katerih lahko kupimo vse za opremljanje in ureditev kuhinje. Poleg posode, aparatov in tekstila, Duka ponuja – tudi franšizo!
 

Duka je idealna destinacija za vse tiste, ki radi kuhajo in jejo v stilu. V teh trgovinah lahko kupimo posodo za kuhanje in postrežbo, kuhinjske pripomočke, male hišne aparate, pa tudi tekstil in okrasne predmete. Kot pravijo v podjetju, je vse to namenjeno tistim, za katere je kuhinja in jedilnica "srce doma". Duka je, kot ena izmed blagovnih znamk, ki v najboljši luči prikazuje in afirmira skandinavski dizajn, prodajno mrežo razširila tudi izven matičnega trga. Trenutno imajo največ prodajnih enot na Poljskem, kjer poslujejo že od leta 1999. Samo na tem trgu so odprli 62 trgovin – med njimi pa je 18 franšiz. Duka je v zadnjih dveh letih odprla trgovine tudi v Bolgariji, Veliki Britaniji in na Nizozemskem. Kot so napovedali v podjetju, je to samo začetek mednarodne ekspanzije.

"Za Duko je bilo leto 2015 zelo uspešno. V samo 12 mesecih nam je uspelo razširiti mrežo za več kot 30%. Tak rezultat ne bi bil možen brez naših franšiznih partnerjev. Dogajalo se je, da naši določeni partnerji po le nekaj mesecih poslovanja, želijo odpreti nove poslovalnice. Zato franšizing ostaja naša osnovna strategija razvoja. Prihodnje leto bomo na Poljskem odprli najmanj 10 novih poslovalnic, razmišljamo pa tudi o novih trgih po celi Evropi – tu so Češka, Slovaška, Romunija…," - pravi Teresa Szynkiewicz, ki je zadolžena za širitev verige Duka.

Po dosedanjih izkušnjah lahko trgovina Duka dobro dela v mestih ali področjih z najmanj 100.000 prebivalci. Poslovni model trenutno predvideva, da se trgovine odpirajo izključno v nakupovalnih središčih, lokal pa naj bi obsegal od 100 do 150 m2. Dajalec franšize priporoča, da je lokal v pritličju, ni pa nujno. Potrebno je paziti, da prostor ni preozek. "Minimalna širina prostora je 7,5 m. v nasprotnem primeru ne morete postaviti in razstaviti blaga ne da bi ogrozili ugodja kupcev, jim omejili svobodo gibanja in ogledovanja" - pojasnjuje Szynkiewicz.


Fot: DUKA

Če se odločijo za Duko, lahko bodoči prejemniki franšize pričakujejo zelo zanimiv poslovni model (modeli nabave in plačevanja so za prejemnike zelo ugodni) pa tudi vseobsegajočo podporo centrale – izbiro lokacije, obnovo in adaptacije prodajnega prostora bo nadziral tim strokovnjakov, ki bodo franšiznim partnerjem pomagali tudi pri izbiri sortimenta. Partnerji dobijo nasvete kako pravilno razporediti in razstaviti blago, najbolj pogosto pa se to dela po kategorijah: steklo, porcelan, jedilni pribor, kuhinjski pripomočki, sezonska ponudba. Tempo dosedanje širitve in število zainteresiranih za franšizo vsekakor spodbujajo optimizem. Tej vrsti prodajalne gredo na roko tudi trendi. Z globalno popularizacijo kuhanja, ob specializiranih televizijskih programih in oddajah o kuhanju, je prišlo tudi do rasti povpraševanja po kuhinjski opremi. Duka v tem vidi svojo priložnost. Ob široki paleti prijetno oblikovanih izdelkov, je Duka znana tudi po funkcionalnih, visoko kakovostnih izdelkih, ki jih lahko kupimo po zelo dostopnih cenah.