Dvajset let v Romuniji
Pizza Hut v Romuniji postreže tri milijone kupcev in proda več kot milijon pic letno. To so rezultati, s katerimi ameriška franšizna veriga vstopa v tretje desetletje poslovanja v tej državi. Decembra letos namreč mineva točno dvajset let od otvoritve prve Pizza Hut restavracije v Romuniji. Nahajala se je v samem centru Bukarešte, v pritličju hotela Howard Johnson, pri tem pa je za mnoge goste predstavljala pravo atrakcijo.
Poleg tega, da je šlo za dobro znano ameriško blagovno znamko, je vztrajanje pri natančnih in strogih standardih storitev, ki so sicer obvezni za vse prejemnike Pizza Hut franšize, predstavljalo pravo malo revolucijo na gastronomskem trgu Romunije. V tem času je bilo malo picerij, ki so tako poudarjale urejenost in videz lokala, način priprave in postrežbe pice ali privabljanje strank (posebne ponudbe in promocije). V prvem letu poslovanja ni bilo nič nenavadnega, da se pred restavracijo oblikuje na desetine metrov dolga vrsta. Prva restavracija Pizza Hut, zanimivo, še danes posluje odlično – pravzaprav je ena od najbolj donosnih v mreži.
V Romuniji ta trenutek obratuje 14 Pizza Hut restavracij – osem jih je v Bukarešti, po ena v mestih Ploešti, Temišvar, Jaš, Konstanca in dva v Klužu. Kot so nedavno najavili predstavniki podjetja, naj bi naslednje leto odprli še eno restavracijo v Bukarešti.
Močnejši razvoj storitve dostave na hišni naslov naj bi zaznamoval novo poglavje v poslovanju podjetja. Praksa namreč kaže, da se stranke v Romuniji, namesto sedenja v piceriji, veliko raje odločajo za naročilo pice na domači naslov. Pizza Hut ima trenutno osem restavracij, ki ponujajo to storitev, so pa ambicije veliko večje. V podjetju pravijo, da dolgoročni načrti predvidevajo kar 40 restavracij z dostavo na dom. Po drugi strani bi moralo to tudi olajšati širjenje mreže v manjših mestih, saj so investicije za ta tip restavracije znatno ugodnejše.
Podjetje American Restaurant System je nosilec franšize Pizza Hut za ozemlje Romunije. Podjetje je po podatkih za preteklo leto ustvarilo 27,7 milijonov evrov prihodkov od prodaje, zaposluje pa 600 ljudi.
Romunija pa ni edina država v regiji, v kateri Pizza Hut vidi priložnost za razvoj. Kot smo že pisali, je ameriška veriga zainteresirana za vstop na slovenske in hrvaške trge ter že išče prejemnike franšiz.
Preberite članke
Priprava in prodaja sušija je lahko izjemno ugodna poslovna priložnost - še posebej, če posel poteka pod franžizo Sushi by A’s, pravi Blagoje Spasojević, prejemnik te franšize v Sloveniji.
Sushi by A's, zasnova franšize, ki temelji na pripravi in prodaji sušija v okviru trgovskih verig, je razširil svojo mrežo na Hrvaškem in v Sloveniji, ter napoveduje prihod na nove trge.
Denny’s bo prvo restavracijo na evropskih tleh odprl v Veliki Britaniji. Ameriška veriga je zainteresirana tudi za tržišča naše regije.
V čem se Mini Pani razlikuje od podobnih sistemov, kakšna je komparativna prednost za prejemnike te franšize ter kateri format je najbolj zastopan, nam odkriva Zsolt Polhe
Gostinska koncepta Easy Wine in Easy Beer sta že nekaj let prava atrakcija za stanovalce in turiste glavnega mesta Latvije. Kaj naredi to franšizo tako posebno?
Najbolj brano
Poljska veriga salonov za oblikovanje in nego telesa Studio Figura, im poslovalnice širom po svetu. Družba išče prejemnike franšize tudi v naši regiji.
Franšizni sistem Surf’n’Fries že tretje leto posluje na avstrijskem tržišču. O tem kako se je vse začelo in kaj je do zdaj dosegel govori prejemnik franšize Lukas Lenzinger.
Med iskanjem dela se je odločila za franšizo. Isidora Tepavčević že dve leti uspešno posluje kot prejemnik franšize srbskega podjetja Fly Fly Travel.
Lansko leto je v Beograd prispela slovenska franšiza – pekarna za pse "Hov-Hov". Prvo poslovalnico so odprli v naselju Belville.
Suzana Daković iz Banja Luke v BiH je prva prejemnica franšize »Dve šmizle«. Prihodnje leto bo proslavljala jubilejno deseto obletnico poslovanja.