Telepizza je, glede na stopnjo ekspanzije in v primerjavi z največjimi svetovnimi verigami picerij, pravzaprav zasedla prvo mesto v Evropi in peto v svetu.
Ponedeljek
22.09.2014
Španska franšizna veriga Telepizza odpira prve lokale na trgih, kjer do sedaj ni bila prisotna. Razvoj verige bodo vodili izkušeni prejemniki franšiz.
 

Kot smo že pisali, je mednarodna ekspanzija španskih franšiznih sistemov vsako leto večja. Poleg tega da se povečuje število držav, v katerih danes lahko najdemo franšize španskih blagovnih znamk, tudi pozicije na priznanih seznamih kažejo, da iz Španije prihajajo sistemi, ki se uvrščajo med najuspešnejše franšize na svetu. Na letošnjem seznamu portala FranchiseDirect.com na primer najdemo tri španske sisteme – Dia, Naturhouse, No+Vello – med prvimi 120 mesti, pri čemer se je trgovska veriga Dia prebila celo med prvih deset. Če upoštevamo dejstvo, da največjo stopnjo mednarodne ekspanzije dosegajo franšizni sistemi iz Združenih držav Amerike, si podjetja iz preostalega sveta, ki na trgu med njimi najdejo svoje mesto, vsekakor zaslužijo posebno pozornost.

Podjetja, ki so svoje trge skozi franšizing razširila izven matičnega trga, po zadnjih podatkih Španske franšizne asociacije, najpogosteje prihajajo iz modne, estetske in gostinske dejavnosti. Sistemi iz teh dejavnosti namreč štejejo več kot polovico skupnega števila internacionaliziranih španskih franšiz.

Med njimi je ena najuspešnejših tudi veriga picerij Telepizza.

Verigi Telepizza je v zadnjih nekaj letih uspelo izvoziti franšizni model poslovanja v več kot deset držav – od Portugalske, preko Poljske do Kolumbije, Čila, Ekvadorja, Peruja, Paname, Bolivije in Združenih Arabskih Emiratov. Telepizza je, glede na stopnjo ekspanzije in v primerjavi z največjimi svetovnimi verigami picerij, pravzaprav zasedla prvo mesto v Evropi in peto v svetu. Poleg tega je španska blagovna znamka nedavno vstopila še na dva nova trga – Rusijo in Angolo, od nedavnega pa se omenja tudi možnost vstopa na trge naše regije.

Telepizza, po odločitvi o vstopu na nove trge, v glavnem išče prejemnika master franšize – podjetnika ali korporacijo, ki bi bila pripravljena razvijati poslovanje in mrežo posameznih (single unit) franšiz. Pogodba se najpogosteje podpiše za dobo 10 let (5+5). Zanimiv je podatek, da je Telepizza za partnerje v Rusiji in Angoli izbrala podjetja, ki že imajo izkušnje oziroma že poslujejo v dejavnostih gostinstva in maloprodaje.

Veriga picerij bo v Angoli razvita v simbiozi z verigo supermarketov, ki si jih lasti trenutni prejemnik master franšize Telepizza. V Telepizzi računajo s tem, da je lokalna veriga supermarketov ena od največjih na tem trgu, zato bo odpiranje Telepizza lokalov znotraj obstoječih trgovin samo še dodatno olajšalo preboj in pozicioniranje na novem trgu. Prva picerija je že odprta v glavnem mestu Angole Luandi, za prihodnje poslovanje pa ne smemo zanemariti dejstva, da je Telepizza prva tuja blagovna znamka v tej afriški državi, ki poleg klasične postrežbe, ponuja tudi dostavo pice na domači naslov.

V Rusiji pa je prejemnik master franšize podjetje, ki razvija verigo restavracij. Prva picerija je odprta v stanovanjskem delu Moskve. Trenutno pa so v teku priprave na odprtje naslednjih treh lokalov, ki se bodo prav tako nahajali v glavnem mestu Rusije. V tem primeru Telepizza računa na trenutno stanje na trgu, saj je zanimanje za špansko blagovno znamko pravzaprav posledica vsesplošnega pospešenega razvoja dejavnosti restavracij s hitro prehrano (QSR) v Rusiji.


Zanimivosti na forumu