Čar pisane besede

Od leta 1998 do danes je založniška knjiga "Modri slon" izdala 20 originalnih naslovov, napisanih in ilustriranih za inovativni koncept "personaliziranih" knjig po naročilu. Vsak od teh naslovov je postal prodajna uspešnica.
Torek
09.09.2014
Da postanete lastnik založniške hiše, včasih niso potrebne velike investicije.
 

Skodelice, majice ali koledarji s fotografijami in imeni določenih oseb so samo nekatere od priljubljenih malenkosti, ki jih najbolj pogosto kupujemo kot darilo. Založniška hiša "Modri slon" (Modry slon) iz Češke pa je šla še korak dlje in pred šestnajstimi leti objavila prvo personalizirano knjigo. Ideja je bila v osnovi zelo enostavna; junaki knjige so postale resnične osebe, otroci ali odrasli, ki jim je bilo darilo namenjeno. Knjiga se je za njih tiskala po naročilu.

Na Češkem je koncept postal zelo hitro priljubljen; ideja je privabila mame in očete, ki so v iskanju idealne igrače za otroke, včasih bili prisiljeni zapraviti več, kot so si lahko privoščili. "Modri slon" je ponudil kreativno in unikatno darilo, za katero ni bilo potrebno odšteti ogromne količine denarja. Največ hvalospevov pa je konceptu prineslo dejstvo, da so otroci te knjige izjemno radi brali. Posledično so začeli več brati tudi druge knjige. Češki Inštitut za promocijo izobraževanja in Ministrstvo za izobraževanje, mlade in šport sta projekt podprla in ga ocenila kot eden od "najbolj stimulativnih načinov za promocijo branja pri mladih".

S priljubljenostjo je raslo tudi povpraševanje. Zato, da pokrijejo celotno tržišče, je založniška hiša ponudila franšizo. Tipični prejemnik franšize je pokrival mesto ali območje z najmanj 200.000 prebivalci. Na Češkem imajo trenutno 31 prejemnikov franšize, koncept pa so izvozili tudi na tržišča Slovaške in Poljske. Sedaj so zainteresirani, da prejemnike master franšiz najdejo tako v Sloveniji, kot tudi v ostalih državah naše regije.

Za pričetek s poslom niso potrebni posebni pogoji; večina prejemnikov franšize ta posel opravlja od doma, poslovalnica pa je lahko postavljena tudi v nakupovalnem centru ali knjigarni. Vse kar prejemnik franšize potrebuje, je računalnik, laserski tiskalnik in spenjač. Franšizodajalec priskrbi programsko opremo in določeno količino polizdelkov, ki so potrebni za tiskanje knjig po naročilu.

- Izkušnje nam kažejo, da se investicija povrne zelo hitro. Mesečni zaslužek je vsekakor najbolj odvisen od truda in uspešnosti prejemnika franšize ter se lahko giblje od 200 pa tja do 1.500 evrov -  pravi Rafal Kwiatkowski, direktor razvoja v založniški hiši "Modri slon". - Potrebno je upoštevati, da prodaja knjig znatno zraste v času praznikov, pred koncem šolskega leta, pa tudi pred dnevom zaljubljenih, ko se knjige kupuje tudi za odrasle - dodaja Kwiatkowski.


Zanimivosti na forumu