03.09.2014

Potencial za rast

Italijanski franšizni sistem za prodajo kartuš in tonerjev Prink deluje na slovenskem tržišču že osem let. Trenutno je odprtih pet poslovalnic, planirajo pa širjenje mreže.

Specializirana trgovina za prodajo kartuš, tonerjev in foto papirja Prink prihaja iz Italije. Prva trgovina je bila odprta že davnega leta 2001, danes pa je Prink eden od najbolj znanih sistemov v tej branži s kar 829 franšiznih enot po celi Evropi. V Slovenijo je prišel preko franšizojemalca, podjetja Eola.

Prink Fot. Prink

Pod blagovno znamko Prink deluje več kot 800 trgovin po Evropi (Italiji, Belgiji, Češki republiki, Nemčiji, Španiji, Franciji, Moldaviji, Avstriji, Romuniji, Švici, na Poljskem, Finskem, Nizozemskem, Portugalskem, Slovaškem).

Primož Pavlin, ki je zadolžen za razvoj franšize v Sloveniji pravi, da je bil posel v tem času zelo dobičkonosen. - Lastnik podjetja Eola živi v Italiji in se je odločil za to franšizo, ker gre za zelo profesionalno podjetje, ki franšizojemalcem ponuja odlično podporo. Njihov nabavni in prodajni program je preverjen in dobro deluje, artikli pa so kvalitetni. Pri zamenjavi pokvarjenih artiklov ne delajo nobenih težav, zato so tako naše stranke, kot tudi mi zelo zadovoljni. Nihče ničesar ne izgublja, kar je zelo pomembno - pojasnjuje Pavlin. Ravno zaradi tega so se odločili za Prink.

Eola je od prevzema franšize odprla dve svoji poslovalnici, tri franšize pa je prodala v Koper, Kranj in Celje. V vmesnem času se je franšiza v Kranju zaprla.

Pavlin pravi, da franšizni sistem ponuja dve možnosti; odprtje trgovine ali odprtje prodajnega kotička. Za prvo možnost, ki vključuje tudi polnjenje trgovine z artikli določene vrednosti, je potrebno odšteti 20.000 EUR. Za vloženi denar franšizojemalec dobi kompletno opremo: police, prodajni pult, blagajno, svetlobni napis na trgovini, kot tudi Prinkov računovodski program ter program za račune in nabavo.

Franšizni kotiček je cenejša opcija, ki stane 3.000 EUR brez DDV, pri čemer se naročajo artikli v vrednosti 2.000 EUR. Artikli se plačajo takoj, pri tem pa franšizojemalec  dobi police, reklamni material in Prink računovodski program.

Na mesečnem nivoju se plačuje nadomestilo, ki znaša dva procenta prometa. To nadomestilo se, kot pravi Pavlin, uporablja predvsem za reklamiranje blagovne znamke. Poudarja, da ni potrebno imeti nekih posebnih znanj za zagon tega posla, ker gre franšizojemalec skozi izobraževanje v njihovih trgovinah, vedno pa so jim dostopni tudi v primeru, da se pojavijo kakršnekoli težave.   

 Čeprav se, kot pravi, v Sloveniji še vedno čutijo posledice krize in navkljub temu, da večina ljudi poskuša znižati stroške, so kartuše in tonerji izdelki, brez katerih danes enostavno ne gre. Podjetja v tem segmentu morajo samo najti način, da se prilagodijo trenutnim razmeram na trgu.  - Mi, na primer, nameravamo združiti svoji dve trgovini in preseliti prodajo na bolj frenkventno lokacijo. Dejstvo je tudi, da je prisotnih veliko trgovin, ki imajo zelo nizke cene. Vendar imamo mi prednost v zelo širokem sortimentu in da se izdelke dobi takoj. Kot vemo, je vsak začetek težak - pravi Pavlin.

Pavlin dodaja, da je za uspeh poslovanja pomembno še to, da se trgovina nahaja v področjih ali mestih z najmanj 150.000 stanovalcev.

Potencial za rast

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank