25.07.2014

Zdrava in varčna franšiza

Slovensko podjetje Ekosen, ki je specializirano za prodajo in momtažo varčnih grelnih panelov, se pripravlja s franšizo osvojiti vsaj deset novih tržišč.

Precej redki so podjetniki, ki bi samo zaradi altruizma vstopili v posel. Aleš Babič, ustanovitelj in lastnik podjetja Ekosen, se je še pred vstopom v podjetništvo, ukvarjal s tehnološkimi rešitvami, ki bi lahko izboljšala svet. Z eno od njih se je posvetil zmanjševanju porabe energije in s tem zmanjševanju življenskih stroškov. Po številnih časopisnih člankih in precejšnjem angažmaju na socialnih omrežjih, je Babič leta 2008 objavil tudi knjigo “Zakaj sem brez denarja?”, ki naj bi bralce na slikovit naučila, kako optimizirati njihove vsakdanje stroške. Njena prva izdaja je bila razprodana že vtreh mesecih.

Ekosen Fot. Ekosen

Želimo si svetovalcev in ne prodajalcev. Iskrenih svetovalcev, ki so odprti in takih, ki znajo s ponujenimi rešitvami resnično pomagati ljudem. Aleš Babič

Aleš Babič pa ni želel ostati zgolj pri teoriji. Leta 2009 je ustanovil podjetje Ekosen, ki je strankam ponujalo inovativne rešitve za bolj ekonomično ogrevanje. Z vgradnjo infrardečih grelnih panelov in uporabo zidne termoenergetske barve Thermosun, se stranke grejejo na bolj zdrav in naraven način, skrbijo za naravo in obenem varčujejo.  Stroški za ogrevanje se lahko znižajo tudi za 66 odstotkov letno. – Precej let sem iskal proizvod s čim daljšo življenjsko dobo in obenem čim krajšo dobo povračila investicije. Ko sem srečal z IR paneli, jih v Sloveniji še nismo poznali – pojasnuje Babič.

Pred odprtjem svojega prvega salona in pridobitvijo zastopstva za podjetje Sunjoy, proizvajalca vrhunskih IC panelov, so se najprej posvetili ozaveščanju potrošnikov o prednostih nove tehnologije. – Danes se lahko pohvalimo, da imamo daleč največ izkušenj pri prodaji, svetovanju in montaži IC panelov ter infrasistemov za ogrevanje v Sloveniji – pravi Babič.

Na začetku so bili pravo družinsko podjetje, kjer sta s soprogo skrbela za vse. S prvimi zadovoljnimi kupci, pa sta pridobila najboljše prodajalce in odlično priložnost za nadaljno rast. Danes imajo 14 svetovalcev in 9 montažnih timov, ki so do sedaj opremili že preko 650 objektov.
– K sodelovanju smo povabili tudi naše stranke, ki so vedno najboljše priporočilo. Želimo, da naši svetovalci vsem novim strankam pokažejo stvarne rešitve. Verjamemo, da bomo z iskrenostjo vedno privabljali nove stranke in pridobivali njihovo zaupanje – je prepričan Babič.

V svojem segmentu najprej niti niso imeli prave konkurence. Bilo pa je jasno, da bodo svojo prednost lahko obdržali samo z nadaljnjo širitvijo. Takrat so začeli razmišljati tudi o franšizi. Tako so nekateri od najboljših proizvajalcev in kozultantov, postali franšizni partnerji. – Takoj, ko smo pri svetovalcu določene managerske sposobnosti in potencial za vodenje in razvoj posla, smo mu ponudili vodenje franšizne enote. Danes imamo štiri franšizije – tri v Sloveniji in enega na Hrvaškem. Trenutno se pogajamo s številnimi novimi in sicer na Hrvaškem, Črni Gori in na Cipru – našteva Babič.

- Nekateri od naših lokalnih partnerjev so želeli z opazovanjem našega primera, doseči enak uspeh. Franšizing je idealen za prenos znanj in poslovnih veščin – je prepričan Babič. Odločeni so, da bo franšizing njihova osnovna razvojna strategija. V naslednjih petih letih načrtujejo 30 novih franšiznih enot, v desetih različnih državah.

Frašiziji morajo najprej izobraziti na sedežu podjetja, kasneje pa so izobraževanja za prenos know-how-a deležni tudi v lastni enoti. – Od franšizijev seveda zahtevamo, da upoštevajo vse dogovorjene standarde glede kvalitete proizvodov in storitev ter pripročenih cen - je jasen Babič. Prejemniki franšize morajo vse proizvode nabavljati pri podjetju Ekosen, franšizna pogodba pa predpisuje tudi kako se lahko lokalno reklamirajo.

Babič se zaveda, da franšizno poslovanje zaradi svoje specifike, ni za vsakogar in obenem zahteva, da bodoči franšiziji resnično verjamejo v to, kar bodo delali. 
- Želimo si svetovalcev in ne prodajalcev. Iskrenih svetovalcev, ki so odprti in takih, ki znajo s ponujenimi produkti resnično pomagati ljudem – odločno pojasnuje Babič.

Vstop v franšizni sistem Ekosen pa obenem zahteva precejšen finančni vložek.

- Lahko rečem, da je financiranje najpogostejši problem, s katerim se srečujemo. Zgodilo se je že, da smo po vseh drugih kriterijih prišli do dobrega potencialnega partnerja, ki pa ni zmogel začetnega vložka – pravi Babič.

Ne glede na to, da se večina franšizorjev odloča za model master franšize, je Babič odločen, da bo Ekosen tudi v bodoče nudil izključno direktno franšizo oziroma posamezne , “single unit” franšizne poslovalnice.

Zdrava in varčna franšiza

Do sedaj ni komentarjev na članek. Naj bo tvoj prvi.

Forum 4 tem, 4 komentarji

želite več?

newsletter Franchising.si

If you see this, leave this form field blank