Koliko so vredne najvrednejše blagovne znamke?

McDonald’s restavracija na Češkem: McDonald’s se je v zadnjih šestih letih redno uvrščal med deset najvrednejših blagovnih znamk na svetu
Petek
13.06.2014
Tudi letos je BrandZ 100 objavil lestvico najvrednejših blagovnih znamk. Med prvimi desetimi najdemo tudi enega od franšiznih sistemov.
 

Tudi letos je BrandZ 100 objavil lestvico najvrednejših blagovnih znamk. Med prvimi desetimi najdemo tudi enega od franšiznih sistemov.

Agencija za raziskavo tržišča Milward Brown je objavila letošnjo lestvico 100 najvrednejših  blagovnih znamk – BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Google se je vrnil na prvo mesto in prekinil triletno prevlado Appla. Med prvimi desetimi zopet najdemo tudi franšizni sistem – McDonald’s, ki je v primerjavi z lanskim letom sicer izgubil eno in končal na petem mestu. To obenem pomeni, da se je vrednost njihove blagovne znamke zmanjšala za pet odstotkov, ki zdaj znaša 85,7 milijard ameriških dolarjev.

Vseeno pa ostaja dejstvo, da se je McDonald’s v zadnjih šestih letih, redno uvrščal med deset najvrednejših blagovnih znamk. K podobnemu uspehu nedvomno stremi tudi njegov največji rival Subway, ki pa je zaenkrat še precej daleč od cilja, saj zaseda šele 43. mesto na lestvici. Kljub temu pa velja poudariti njegov napredek v zadnjem obdobju. Subway je namreč napredoval za osem mest, medtem ko se je vrednost njihove blagovne znamke povečala na 22 milijard ameriških dolarjev, kar predstavlja 26 odsotno rast, glede na lansko leto. Glavno gonilo tega napredka je zagotovo hitrost odpiranja novih restavracij oziroma širjenje njihove franšizne mreže. Subway je po število delujočih restavracij največja veriga hitre prehrane na svetu.

V družbi največjih treh na področju hitre prehrane, se tradicionalno nahaja KFC, ki podobno beleži izredno uspešno leto. Vrednost njihove blagovne znamke se je v zadnjem letu povečala na 12 milijard ameriških dolarjev, kar predstavlja 20 odstotno rast. KFC je na lestvici napredoval za osem mest in sedaj zaseda 83. pozicijo.

Najvrednejše blagovne znamke  še vedno najdemo med tehnološkimi podjetji. Kot rečeno, se je Google po štirih letih ponovno zavihtel na prvo mesto.  Vrednost njihove blagovne znamke se je povečala za kar 40 odstotkov in sedaj znaša 158,8 milijard dolarjev. Na drugem mestu se nahaja Apple, katerega vrednost blagovne znamke je padla za 20 odstotkov. Tretje mesto ravno tako zaseda ameriški tehnološki velikan IBM, ki beleži vrednost blagovne znamke 107,5 milijard dolarjev. Prvo deseterico najvrednejših sestavljajo še Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro in Amazon.

Lestvico BrandZ™  Top 100 Most Valuable Global Brands 2014, lahko najdete tukaj.